• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Oneens.
    Ten eerste, ik krijg hoofdpijn als ik te lang op een ipad of computer lees en leer.
    Ten tweede zal ik pen en papier veel te erg missen.
    Ten derde waar moet je tijdens een saaie les anders op zitten tekenen of schrijven?


    A mind is like a parachute, it only functions when open - Frank Zappa

    Wat moet je dan doen tijdens de les in de plaats van tekeningen maken in je boek?

    Memoria schreef:
    Oneens, mij niet gezien.
    Ik hou te veel van papier en pennen om ze te verruilen voor laptops/Ipads..


    It’s cold today, dress warmly on your way to heaven. You worked hard.

    Oneens. Ik vind dat een onzettend slecht systeem. Ten eerste kost het veel geld en moet onderwijs niet gratis zijn? Armere mensen kunnen niet zo maar even een iPad of Laptop gaan kopen en hun kinderen hebben ook recht op onderwijs. Ten tweede vind ik persoonlijk dat kinderen daar lui van worden. Als je ze van begins af aan al een pc geeft gaan ze nog minder doen dan dat wij doen, want geef nu eens eerlijk toe, sinds de laptop met internet bestaat, zitten veel kinderen liever achter de pc in plaats van hun huiswerk te doen.
    Ook vind ik het vaak verschrikkelijk vervelend om lange lappen tekst te lezen op een scherm omdat de woorden op een gegeven moment echt lijken te springen en het snel je concentratie wegneemt.

    Ik ben er tegen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oneens. Je raakt veel sneller afgeleid en het kost veel geld.
    Daarbij kan ik uren in een boek staren, maar zodra ik een uur naar een scherm staar krijg ik hoofdpijn en last van mijn ogen.


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Directionem schreef:
    Wat moet je dan doen tijdens de les in de plaats van tekeningen maken in je boek?

    Facebook, trololol. - spreekt uit ervaring -


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik ben het hiermee oneens. Steeds aan de iPad of laptop zitten is slecht voor je ogen, maar bij de andere kant kun je ze wel niet gemakkelijk kwijtraken. Als je iets met een pen op een papier schrijft, is het vaak onduidelijk om het te lezen. Maar op de iPad/laptop is het dezelfde lettertype en kan iedereen het gewoon lezen. (;
    Dus eigenlijk een soort van oneens en eens. (;


    Some people are art and do art at the same time

    Oneens. Het is duur, je bent er gemakkelijk door afgeleid. Als je laptop of Ipad dan stuk is zit je met een gigantisch probleem. Het is ook slecht voor je ogen als je hele dagen voor je scherm zit gekluisterd.


    Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light ~ Albus Dumbledore

    Ik zit op de school in België waar ze de boeken hebben omgeruild voor de iPad en ik zal eerlijk zijn wij leerlingen merken bijna alleen maar nadelen. Wij hebben vrij internet op school wat betekend dat wij constant op internet kunnen en dat is een enorme afleiding. Onze punten zijn ook enorm achteruit gegaan!! Wij voelen ons er gewoon niet goed bij! Velen hebben al terug papier boven gehaald!!
    Dus ik ben het oneens


    It's all about party fun love and radio

    Oh en na school heb je telkens hoofdpijn die ondraaglijk is en dan moeten we nog beginnen te leren van die iPad!! Vul dus zelf maar verder in!!


    It's all about party fun love and radio

    Ik ben er tegen. Vorig schooljaar had ik tijdens bijna alle lessen een laptop beschikbaar en bij mezelf en klasgenoten merkte ik gewoon dat die laptop teveel afleiding bied.

    Daarnaast is het niet goed je ogen en raak je minder geconcentreerd op wat je moet doen want negen van de tien keer zal je op de laptop/ipad niet doen wat je moet doen in die les.

    Dus ik voor boeken en papier ook al kosten die vele bomen, het is beter voor de leerlingen. Ook al hebben de leerlingen dat soms niet door.


    Physics is awesome

    Oneens, om alle redenen die al gezegd zijn+ dat als je laptop of iPad kapot gaat, je helemaal niks kan doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Directionem schreef:
    Wat moet je dan doen tijdens de les in de plaats van tekeningen maken in je boek?


    eerst dacht ik, prima, maar nu het oppeens tot me door dringt dat ik dan niet meer kan tekenen...

    DAT MAG NIET GEBEUREN!!


    me: 5% reality, 95% dreams

    Eens en oneens Eens om dat het voor mij een goed idee is. Oneens want niet iedereen kan met com of ipad over weg en werken liever met boeken


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Winchesterr schreef:
    Oneens, om alle redenen die al gezegd zijn+ dat als je laptop of iPad kapot gaat, je helemaal niks kan doen.


    26 - 02 - '16