• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden boeken moeten verruilen voor laptops of iPads.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    oneens omdat veel mensen het geld er niet van hebben en je ogen er van achteruit gaan.

    DOEN! Dan voer ik echt helemaal niets meer uit xD
    En hoef ik geen spelletjes meer op m'n rekenmachine te spelen, haha.

    Nee, ik denk dat het opzich een goed idee is, maar ik vrees met grote vreze dat er dan weinig tot niet meer geleerd gaat worden.
    Dus ik denk dat scholen eens even heel erg goed de voor- en nadelen tegen elkaar moeten afwegen.


    You oughta know

    Ik ben het er aan de ene kant mee eens,
    er hoeven geen nieuwe pennen gemaakt te worden, geen potloden, geen schriften, geen boeken, kortom, het zorgt voor minder milieuvervuiling (vind ik dan)

    Aan de andere kant,
    een laptop/tablet is best duur, en kost veel energie, wat over een paar jaar ook wel eens een probleem zou kunnen worden. Dus alsnog slecht voor het milieu.


    Ik weet niet of ik het eens of oneens ben met deze stelling, het is gewoon lastig.
    Maar je kan minder snel iets vergeten (ik vergeet best vaak iets), maar het is ook weer breekbaarder en gaat minder lang mee dan een boek.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Endure schreef:
    Alsjeblieft niet zeg.

    - Kijken kinderen nóg langer naar een beeldscherm op een dag.
    - Als dat ding stuk gaat kunnen ze gelijk niks meer.
    - Het is duur.
    - Wat is er mis met boeken?


    Dit ja (;
    Een beeldscherm is gewoon niet goed voor je ogen. Wat moet je doen als het stukgaat? Wat als het duur is, en je hem niet kunt betalen? Wat als hij kwijt raakt? Wat als hij vast loopt en crasht? Wat als je er blind van wordt? Wat als hij zo vies is dat hij gaat piepen als je hem aan wilt doen?
    Boeken zijn wel handiger, met pennen erbij. Een laptop/iPad hoeven we hier niet, zeker niet in Den Haag, waar ik in woon (; Maar soms is zo'n laptop/iPad wel leuk, in je vrije tijd kun je in de klas gewoon naar social media op MSN je klasgenoten berichtjes sturen. (;

    Hoe dan ook, wij hoeven het niet. (nerd)


    Some people are art and do art at the same time

    Oneens
    Ik zit op een laptop school maar niet iedereen kan zich dan ook echt bij zijn werk houden. Voor quizlet geblokt werd zat ik minstens een uur op quizlet tijdens school elke dag. De prijs van een laptop is trouwens geen probleem want die heb je in bruikleen van school paar die mag je dan alleen daar gebruiken en niet mee naar huis.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 20:17 ]


    Remember to be ridiculous.

    Mijn school heeft dat, er staan altijd 800 laptops aan op mijn school. Aan de ene kant is het heerlijk alleen lunch mee te nemen naar school (laptop kan in je kluisje) maar aan de andere kant: ik gebruik wel een agenda en een notitie boekje, ik zou gewoon niet zonder tekenen en schrijven kunnen. Begrijp me niet verkeerd, het is heerlijk zo te kunnen werken. x


    And that’s the way it is.

    Als je een laptop van school zou lenen en die niet mee naar huis zou mogen nemen, hoe moet je dan ooit je huiswerk doen? Dan moet je je boeken et cetera ook op een computer thuis hebben staan en opdrachten zou je dan steeds heen en weer moeten sturen, niet echt handig.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oneens. het zal heel handig lijken - geen al te zware tas, internet binnen handbereik en je hoeft ook niets meer te schrijven met pennen die steeds lek zijn.

    maar...we moeten iets leren! als ik heel chill alles op internet kan opzoeken lijk ik vast en zeker heel slim. en dan erbij is het niet goed voor je concentratie.
    en doodlen is véél te leuk! ^^

    geef my maar boeken en papier - dan maar een wat te zware tas.


    The Definition of Insanity

    Aan de ene kant eens.. Omdat je dan niet boeken enzoo moet meenemen naar school.
    Maar ook weer niet.. Omdat het niet echt heel geond is om de hele tijd achter zo'n ding te hangen en Ik denk ookniet dat de mensen er 'normaal'Mee om gaan
    xx

    Oneens, niet ieder gezin heeft het geld voor een laptop/iPad


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Oneens, het is heel erg duur. Grote gezinnen moeten dan voor elk kind een laptop aankopen? Die ouders krijgen een beroerte als ze de rekening daarvan zien.
    En het is ook nog eens heel erg ongezond. Kinderen met migraine kunnen gewoon geen hele dag op een laptop werken.


    DrieNovemberTweeduizendentwaalf <3

    Ik werk sinds dit jaar me ne tablet op sgool en kzweer et ge kunt er nie goe mme werke. Keb vl liever boeke, vl makkelykerxD

    En de tablet vr sgool kostte 470 euro xx

    Ik ben het hier eigenlijk echt wel oneens over... Het is zo vreemd. Trouwens, wat moeten wij mensjes doen die graag aan de zijkant van onze papieren tekenen dan doen? Volgens mij zou er dan inderdaad veel minder opgelet worden. Dat, en boeken en pen en papier is gewoon geweldig om mee te werken. Ik ben ook iemand die houd van oude dingen en die nieuwe dingen toch best vaak wegschuift. Ik vind dat "smartboard" er eigenlijk ook al een beetje te veel aan eigenlijk. Het enige waarvoor onze leerkrachten het echt gebruiken is om hun handen schoon te houden bij het schrijven en enkel de geschiedenisleerkracht gebruikt het voor presentaties en dergelijke.

    Nadal schreef:
    Ik ben het er wel mee eens. Ze doen dit nu ook in stapjes bij mij op school maar toch zijn er veel problemen mee. Documenten die verdwijnen, leraren die zelf niet kunnen omgaan met een Mac, geen internet of gewoon een kapotte Mac. Alles wordt over een aantal jaar met laptops gedaan dus naar mijn mening is dit wel handig maar wel instapjes en niet in een keer iedereen want dan wordt het een chaos. De laptops bij ons zijn trouwens alleen als vervanging van de werkboeken, leerboeken zijn dus nog steeds aanwezig wat de leerlingen zelf ook prettiger vinden.


    En over Social Media, de leraren hebben een programma waarmee ze bij alle laptops mee kunnen kijken op het internet wat vrijwel bij iedereen aanstaat. Als je goede afspraken maakt hoef je daarvoor niet bang te worden en daarbij onze school vindt social media - binnen bepaalde perken - juist heel handig en veel leraren gebruiken het bij ons ook voor leerlingen.


    Mee eens.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"