• Ik hoop dat hier nog geen topic over is, ik heb het zo snel in ieder geval niet gezien.
    Voor alle Nederlanders onder ons; wat vinden jullie van het regeerakkoord dat vandaag gepresenteerd is? (zie hier: Klik )
    Persoonlijk vind ik het echt dramátisch, ik ben het toekomstige kabinet nou al zat, iedereen gaat er zowat op achteruit. Ik heb zelf echt het idee dat ze mensen dood willen laten gaan door armoede, hoewel ze het een ‘sociaal akkoord’ noemen door het paarse kabinet wat Rutte II is. Ook de studenten –waar ik zelf ook onder val- gaan er goed op achteruit. Hoewel we dat al wisten vind ik het toch alles behalve plezant, ze willen geloof ik ook dat niemand meer gaat studeren…
    Maar ja, genoeg over mijn mening, wat vinden jullie van het regeerakkoord?

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 23:35 ]


    Bad decisions make good stories.


    Tijd voor koffie.

    Lyon schreef:
    (...)

    Ik ben het zo met je eens
    Ik heb ook geen baan, en hoe ga ik later die lening terugbetalen ?? Dan kunnen mensen wel gaan roepen dat ik werk moet zoeken, maar dan moet er wel werk zijn. Ik volg een opleiding waar later misschien geen werk te vinden valt, dan kan ik geen lening afbetalen.
    Laten ze idd maar beginnen bij die rijke lui, daarna praten we wel weer verder

    Ik ga trouwens mee emigreren, waar wilde je heen ?? haha


    Ik zat te denken aan een andere planeet, dat lijkt me het best. :)


    Bad decisions make good stories.

    MadameParis schreef:
    (...)

    Ik zat te denken aan een andere planeet, dat lijkt me het best. :)

    Hmm dat kan idd, maar ik ga toch liever voor een ander land, waar het nog warm is ook (:

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 19:40 ]

    Nah, het is belachelijk dat ze de studenten ov afschaffen. En nog meer dingen, (dat staat daar toch in? :')) Maar verder, politiek interesseert mij niet zo.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    MadameParis schreef:
    @Stonehenge, Uchiha, Illuminati en Cyberlord:

    Allereerst, de zorgtoeslag vervalt inderdaad, maar de kosten van de zorgverzekering worden inkomens afhankelijk gemaakt. Nou hebben de meeste studenten niet echt een heel goed betalende baan, of zelfs helemaal geen baan (waar ik onder val), dus heel veel zullen studenten hieraan niet kwijt zijn.
    Het feit dat ze het gratis reizen af gaan schaffen vind ik écht idioot. Dit zal zoveel mensen tegen houden om te gaan studeren. De meeste plekken om te studeren zijn in de grote steden, als je daar niet woont ben je dus al de lul...
    Ik, als arm studentje, had zelf liever gezien dat de basisbeurs en de aanvullende beurs gewoon zo zouden zijn gebleven zoals het al was, een prima stelsel geloof ik. Als je eens ziet hoeveel mensen er nú al in de problemen zitten met hun rekeningen omdat ze nog een studieschuld hebben, dat is al abnormaal. De meeste mensen zijn nog minstens 10 jaar na het studeren aan het terug betalen. Als je nu de beurzen ook nog om zet in een lening wordt het helemaal drama.
    Ook de zorgverzekering+zorgtoeslag vond ik een prima systeem, iedereen betaalde gewoon een gelijk deel. Redelijk eerlijk, en goed passend bij de 'democratie' (tot in zoverre je Nederland nog een democratie kunt noemen). Hier ook even inhakend op het feit dat sommigen van jullie zeggen dat bij 'rijke' mensen niets weggehaald wordt: Wij thuis hebben het niet slecht, mijn vader heeft een redelijk goed inkomen. Wat alleen vergeten wordt, is dat mijn moeder niet werkt, en er een hele zware hypotheek op mijn ouders' schouders rust. En helaas, door de geweldige economie, wordt ons huis ook niet verkocht. Nu wordt bij mijn vader ook nog de kinderbijslag weggehaald, de zorgverzekering zwáár opgekrikt, de zorgtoeslag ingenomen, de hypotheekrenteaftrek afgeschaft e.d.
    Als ze gewoon beginnen bij geld verhalen bij het koningshuis en de miljonairs, dan denk ik dat alles al weer een heel stuk beter er aan toe zou zijn, in plaats van het aanpakken van arme studentjes...

    Conclusie: liefhebbers die mee willen emigreren? :)


    Er zijn niet bijster veel miljonairs. Hoewel dat per persoon om grote bedragen gaat, leveren ze als groep weinig op doordat er zo weinig van zijn. Daar komt bij dat mensen met hogere inkomens ook een belangrijk deel van de economie vormen: Zaken, wetenschap, bedrijven noem maar op worden gerund door mensen met een hoger inkomen. Als je hen álles afpakt zullen ze verhuizen en raakt nederland in de problemen. Nederland heft al veel belasting op hogere inkomens. zie amerika: Mitt Romney is multi-miljonair en betaalt een paar honderd euro per jaar aan belasting.

    Ik snap ook niet helemaal hoe het zit met het reizen. Onderwijs zou voor iedereen moeten zijn, maar door de verandering van beurs naar lening en de kortingskaart zal studeren straks alleen maar zijn voor rijke kinderen die in een stad bij een universiteit wonen. Want ook al wil je op kamers, je kunt niet: er zijn wachtlijsten van hier tot fucking tokio. Dus als je studeert MOET je reizen en ben je zo honderden euros per maand kwijt.

    Het feit dat de zorgverzekering inkomensafhankelijk word vind ik minder. Zorg is voor iedereen, en iedereen moet gelijke toegang hebben tot de zorg. Vandaar dat iedereen voor het basispakket precies hetzelfde kwijt is en precies hetzeflde krijgt. Dat idee wordt hier grondig aan gruzelementen geslagen door de kosten te nivelleren op inkomen. En ik vidn het een gevaarlijke stap. Want nu betaalt wie meer geld heeft meer voor zijn zorgverzekering: Zou het niet ook logisch zijn als mensen met overgewicht/rokers ook meer betalen dan andere mensen? En dan verdwijnt de gelijke toegang tot de zorg en worden we een soort van amerika.


    quidquid excusatio prandium pro

    Als ik even iets mag zeggen :'D

    Ik vind het juist dat de 'armere' worden gespaard. Ik bedoel door van de werkende met een modaal inkomen geld af te nemen en die van miljonairs - die er ook hard voor werken, geld krijg je niet zomaar! - wordt het werken eigenlijk een soort van afgestraft waardoor de motivatie om te werken juist niet werkt. Dus van mij mogen ze de werkelozen wel iets meer aanpakken met - wat ze volgens mij al willen invoeren - een korte en minder hoge uitkering.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ze hadden gewoon die langstudeerboete moeten laten bestaan, je moet maar gewoon de motivatie op kunnen brengen om je opleiding in 4 jaar af te ronden :') Ik vind het afschaffen van die studenten ov-kaart echt een drama (het wordt toch een korting nu als ik het goed begrepen heb?). Zelfs al krijg ik een korting van 80% ben ik per dag nog iets van 5 euro kwijt aan reiskosten. Reken maar om, 5 euro per dag, keer ongeveer nou, 280 dagen? En dat per studiejaar. Dus doe het nog maar keer 4. Waar moet ik dat van betalen dan? Want die basisbeurs wordt nu ook een lening. Het is echt te achterlijk voor woorden.

    Overigens vind ik dat van die zorgverzekering nog wel een redelijke oplossing.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2012 - 19:37 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Theep schreef:
    Is het waar dat ze Noord-Holland, Utrecht en Flevoland bij elkaar gaan voegen??

    Wat?

    W-t-f.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Wat is trouwens het voordeel aan minder provincies?


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Pioneer schreef:
    Ze hadden gewoon die langstudeerboete moeten laten bestaan, je moet maar gewoon de motivatie op kunnen brengen om je opleiding in 4 jaar af te ronden :') Ik vind het afschaffen van die studenten ov-kaart echt een drama (het wordt toch een korting nu als ik het goed begrepen heb?). Zelfs al krijg ik een korting van 80% ben ik per dag nog iets van 5 euro kwijt aan reiskosten. Reken maar om, 5 euro per dag, keer ongeveer nou, 280 dagen? En dat per studiejaar. Dus doe het nog maar keer 4. Waar moet ik dat van betalen dan? Want die basisbeurs wordt nu ook een lening. Het is echt te achterlijk voor woorden.

    Overigens vind ik dat van die zorgverzekering nog wel een redelijke oplossing.

    Langstudeerboete is onzin. Denk is aan de mensen die van studie wisselen naar een jaar, omdat het toch niet is wat ze willen (zoals ik?). Als die net een half jaar vertraging hebben zouden hun, en dus ik ook, vet veel moeten dokken. Dat slaat nergens op.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.