• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    14K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Irishtown
    14K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    14K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    14K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    14K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Prentiss
    7K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    7K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 nov 2012 - 17:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 okt 2012 - 12:21 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Hoi


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Guys, ik heb even jullie hulp nodig.
    In mijn verhaal is Europa verdeeld in twee blokken: het Westblok en het Oostblok (hoe origineel) en het Westblok is op zijn beurt weer verdeeld in secties (te vergelijken met de staten in de Verenigde Staten)
    Nu is mijn probleem dus, ik moet een staatshoofd hebben. Ik wil geen monarch of vorst, maar een president is weer overdreven omdat het niet echt een land is, gewoon afgescheiden van het Oostblok en het toch bij elkaar gehouden moet worden. Dus iets wat tussen een minister-president en een president in zit. Heeft iemand een idee? (:


    Take risks and conquer your fears.

    Een generaal?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    TheseWords schreef:
    ik wil eigenlijk wel mee doen met nanowrimo, maar mijn verhaal niet op die site zetten omdat ik het uit wil geven. Is dat ook mogelijk of niet?

    Ja, je kan je verhaal ook gewoon in word schrijven en zo de woorden tellen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Je kan een maarschalk nemen :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Amused: fijn dat je het nieuwe topic hebt geopend (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oh, die zijn allebei heel goed. Daar was ik nooit op gekomen, bedankt (:


    Take risks and conquer your fears.

    Mijn topics


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Uit het vorige topic:

    Amused schreef:

    Uchiha schreef:
    Wanneer is de deadline btw? 5 november? Ik zit overigens allang op 14000, maar haat het om onafgemaakte dingen te publiceren en daarom maak ik er een af D:. Mijn totale aantal is (van drie verhalen)... *checks*
    6865 + 3530 + 12001 = 22396 woorden. Lol.


    Ik heb niet altijd alles even goed kunnen mee volgen, maar ik dacht dat de deadline altijd op vrijdag was. Dus dan zou je vrijdag 2 november 14000 woorden moeten hebben en dat heb je al!


    Huh? Als ik me niet vergis zijn we vorige keer op vrijdag begonnen dus was de deadline zaterdag (een dagje extra), en zijn we deze keer op zondag begonnen dus is de deadline op een maandag, dus 5 november moeten we 7000 woorden hebben. (elke 2 weken 7000 woorden, elke maand 14000, maar de badges zijn uiteindelijk om de twee weken...)
    @Frodo: verbeter me even als ik fout zit...


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    Uit het vorige topic:

    (...)

    Huh? Als ik me niet vergis zijn we vorige keer op vrijdag begonnen dus was de deadline zaterdag (een dagje extra), en zijn we deze keer op zondag begonnen dus is de deadline op een maandag, dus 5 november moeten we 7000 woorden hebben. (elke 2 weken 7000 woorden, elke maand 14000, maar de badges zijn uiteindelijk om de twee weken...)
    @Frodo: verbeter me even als ik fout zit...


    Je hebt helemaal gelijk (:
    en bedankt voor je lieve reactie op mijn hoofdstuk

    Ik geef toe, het systeem is een beetje verwarrend maar het geeft iedereen genoeg tijd om het te halen - normaal gezien toch (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Mijnt topis....


    We've lived in the shadows for far too long.

    Wow, dat is best wel verwarrend ja. Sorry dat ik fout zat!
    Het is dan misschien handig om vanaf nu te doen, maandag binnen en zondag deadline? Zodat er elke maandag een nieuwe week met 3500 woorden begint (of om de week maandag een nieuwe periode van 2 weken met 7000 woorden)?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Zo, ik ga afsluiten (: morgenochtend vertrek ik naar Frankrijk voor de rest van de week. Ik wou nog snel eventjes zeggen dat ik jullie erg ga missen deze week en heel veel succes met het schrijven aan jullie verhalen! Ik geloof erin (:
    (doeg)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Je hebt helemaal gelijk (:
    en bedankt voor je lieve reactie op mijn hoofdstuk

    Ik geef toe, het systeem is een beetje verwarrend maar het geeft iedereen genoeg tijd om het te halen - normaal gezien toch (:

    Oke dusse... de deadline voor 14000 woorden is de vijfde november of wassie afgelopen zaterdag? :o Ja ben traag van begrip, don't blame me, had a few sleeping issues.


    No growth of the heart is ever a waste

    Het 8e topic alweer! Mijn topics :Y)


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel