• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    14K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Irishtown
    14K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    14K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    14K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    14K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Prentiss
    7K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    7K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 nov 2012 - 17:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 okt 2012 - 12:21 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Thornfield schreef:
    (...)

    En toen vroeg Frodo mensen om badges te maken omdat dat vreselijk veel werk en tijd kost om ze allemaal zelf te maken. Die van Merrow is goedgekeurd door Frodo en wordt gebruikt voor de eerste twee weken. Welke gebruikt wordt voor deze twee weken weet ik niet.

    Oh, dat heb ik gemist, excuses :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wil je mijn verhaal The Tearing uit de lijst halen?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik weet niet precies hoe het met de badges voor 14000 woorden zit omdat Bes op vakantie is, daarmee zullen we moeten wachten tot zondag.
    @Bulsara: Ik zal het doen.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    10370 woorden.


    Man, wat gaan die topics traag als Frodo er niet is...
    We miss you!


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik ga vanavond verder schrijven :'D. Ik en mijn schrijfwerk is echt hopeloos de laatste tijd. Maar gelukkig is 't een seksscene dus gaat 't wel vlotten als ik eenmaal bezig ben. Dan die shit online gooien en die badge innen, yay!


    No growth of the heart is ever a waste

    katl1 schreef:
    Man, wat gaan die topics traag als Frodo er niet is...
    We miss you!

    Ja, dat merkte ik ook al. Ik dacht dat ik meer ging moeten aanpassen en reageren. Morgen is ze terug!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    iemand straks voor de word war van 20u30?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik ben niet thuis, anders deed ik mee!


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Ik ben net terug van vakantie en dacht dat ik zo'n 2 topics achter zou zitten maar nee D: aan de ene kant is dat natuurlijk heel fijn, maar aan de andere.. niet opgeven guys!
    Even antwoorden op alle vragen...
    Ja, ik zal een schema maken van het aantal woorden dat je moet hebben want zo is het wel heel verwarrend (:
    Voor de badge: er waren nog een paar users die erg mooie badges hadden gemaakt, dus als we één van die zouden mogen gebruiken, zou dat heel fijn zijn (: dus degenen die een badge hebben gemaakt, zet je die weer eventjes hier neer alsjeblieft?
    Dan heb ik nog nieuws: ik weet niet of jullie het liedje 1667 words kennen? Het is normaal een speech voor NaNoWriMo maar tijdens de vakantie heb ik het omgezet naar the Q-writers en ik post de tekst zo hier neer (: voor mij werkt zoiets motiverend, dus hopelijk voor jullie ook!
    En als laatste: Heeee, wat heb ik dit gemist! :'D


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Haha welcome back(:
    Ik heb het al dubbel zoveel gehaald deze keer, zit op de 14000 woorden door NaNo(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Welkom terug (K)
    Hopelijk heb je een supervakantie gehad! En het is echt stil de laatste tijd (no_chears)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Welkom terug (K)
    Hopelijk heb je een supervakantie gehad! En het is echt stil de laatste tijd (no_chears)


    Dan moeten we daar verandering in brengen (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Bes, moet ik nu op de 7000 zitten of 't dubbele? Want ik ben nog steeds confused about it.
    Sommige zeggen het een en dan hoor ik weer het andere. I just don't know it anymore.


    Arachno schreef:
    Bes, moet ik nu op de 7000 zitten of 't dubbele? Want ik ben nog steeds confused about it.
    Sommige zeggen het een en dan hoor ik weer het andere. I just don't know it anymore.


    We werken met weken. Iedereen die de eerste twee weken heeft mee gedaan én deze weken moeten er 14.000. Jij bent nieuw vanaf de tweede periode dus jij moet er 7000 (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien