• © Frodo



    If there's a book you really want to read, but it hasn't been written yet, then you must write it. ~ Toni Morrison

    Welkom allemaal bij het Q-writers topic!
    Schrijven is een bezigheid waar je al je gevoel in kan leggen, waar je neer kan pennen wat je maar wilt. Het is iets waarbij al je fantasie de vrije loop op kan.
    Maar soms zijn er wat problemen, lijkt het alsof je fantasie eventjes verdwenen is en niet meer terug wil komen.
    Om dat op te lossen is er dit topic.


    Wat is ons doel?
    Wat we willen bereiken is om de 2 weken 7000 woorden te schrijven, oftewel: 500 woorden per dag. De andere users zullen je hierin steunen; je staat er niet alleen voor. Heb je wat inspiratie nodig, of zit je vast? Dan zet je dat hier gewoon neer en proberen wij je te helpen.

    Wie doet er allemaal mee?
    - Frodo (Zomerhitte)
    14K

    - Amused
    - Novembre (Last first kiss - One direction + Mirror on the wall - Harry Styles)
    14K

    - Memoria (Autumn leaves + Wedstrijden en shizzle )
    7K

    - Emrys (Long road home)
    - Interceptor
    7K

    - Oczy
    - Adlington
    - Petrificus
    - Reid (Inside my mind - Criminal minds)
    7K

    - Thornfield
    7K

    - Koraki (Incendi)
    - Mohawk (It's a Bonnie and Clyde-thing)
    - Irishtown
    14K

    - Silverlance
    - Penelopy
    - Lilium (Ofriethr)
    - Aotearoa (The quest of the human animal)
    - Merrow (Strijd om Cidonya)
    7K

    - Souvenir (Als de trein vertrekt + Stand alones)
    7K

    - Theep
    - Billielogie (Sometimes enough energy - Twilight story)
    - TeamDerek
    - Wiarda (De man met het verenmasker)
    - Kaller (Doomed)
    - WillNotLearn
    - Morrowind (Little white lie - Paul Lahote + Short stories)
    - Descartes
    - Ahri (Pressure - OP)
    - Mulford (Stories from a criminal mind)
    14K

    - Daemon (The other side)
    7K

    - Bandieri (Tomorrow dies today)
    - PercyWood (Abominable snowman - Sterek one-shots)
    7K

    - Insurgent (Stand)
    14K

    - Nurgle
    - Nadal
    - Madonna
    14K

    - Amity (Stand Alone's en meer)
    - Aurorae
    - Katl1
    14K

    - Cheops
    - Cresseyde
    - Uchiha Zeven is niet voldoende
    - Prentiss
    7K

    - Tjiftjaf
    - Aria
    - TheseWords
    7K

    - BlueHope (Blue - Welcome to my world)
    7K

    - Phantasticae (Elusive)
    - Tortura
    7K

    - Flitwick
    - Underwood (Mitchel and Michelle)


    Als je wilt kan je mij ook de link naar je verhaal geven, dan zet ik die erbij (: naamsveranderingen ook graag doorgeven!

    Een beloning?
    Natuurlijk doe je het schrijven voor jezelf, maar toch hangt er iets aan vast wanneer de maand voorbij is. Iedereen die de 14000 woorden heeft gehaald tegen het eind van de maand krijgt een badge, die je op je profiel kan zetten. Elke maand is er een nieuwe badge, gemaakt door mij.

    Heb jij ook een verhaal en wil die niet lukken? Je mag er nog altijd bij! Er is plaats zat voor iedereen.

    Tips voor bij het schrijven
    Muziek voor bij het schrijven 1 & 2

    Als je vastzit (of meer woorden wil),
    1) introduceer dan een nieuw persoon want dat kost veel woorden en je gaat dan nieuwe dingen bedenken
    2) Verander point of view (pov)
    3) sla het stuk over waarin je vastloopt en ga gewoon met een ander stuk verder schrijven.
    4) beschrijf alles in de omgeving/aan de persoon
    5) begin een inner monologue
    6) beschrijf een droom
    7) ga iets anders doen dan schrijven, bijvoorbeeld muziek luisteren, een boek lezen, hardlopen, fietsen, etc. om je inspiratie weer terug te laten komen
    8) laat je personages iets doen wat ze nooit zouden doen/wat nooit in je boek of verhaal zou passen.


    Word-wars:
    * 11:00 - 12:00
    * 14:00 - 15:00
    * 16:00 - 17:00

    * 17:30 - 18:30
    * 19:00 - 20:00
    * 20:30 - 21:30
    * 22:00 - 23:00

    Een word-war is een bepaald uur waarop we zoveel mogelijk woorden schrijven, zodat je gemotiveerd bent.

    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3
    Topic 4
    Topic 5
    Topic 6
    Topic 7

    May the words be ever in your favor!

    [ bericht aangepast op 14 nov 2012 - 17:36 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 31 okt 2012 - 12:21 ]


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Vandaag 5500 als ik het goed heb. Heb er nu 1293, dat wordt hard werken vandaag, mensen die in zijn voor ww's, want dan doe ik die tussen mijn huiswerk door. Wil er vandaag graag 2 of 3 joinen.


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Oké, nu schrijven met die geweldige piano muziek op de achtergrond. OMG, I love it! ^^


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik luister naar de MNM top 1000 *O* eigenlijk totaal niet goed omdat ik een emotioneel stuk moet schrijven met ai seu te puego (sorry als het fout geschreven is) op, maar toch lukt het op deze manier ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik luister naar Pachelbels Canon in D met kalmerende zeegeluidjes op de achtergrond en als die is afgelopen ga ik Dvoráks Requiem beluisteren. Hardcooooooore. (headbang)

    Ik ben niet zo van de moderne muziek. :W

    Oké, blijkbaar houdt Quizlet niet van dingetjes op de 'r'. :/

    [ bericht aangepast op 17 nov 2012 - 13:46 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik schreef: 'Ze stond op en geeuwde.' net op dat moment geeuwde ik ook :'D dat noem ik nog eens inleven in je personage (;


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik schreef: 'Ze stond op en geeuwde.' net op dat moment geeuwde ik ook :'D dat noem ik nog eens inleven in je personage (;


    Geniaal!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Zouden jullie me kunnen helpen? (: ik heb jongens namen nodig, met iets Frans eraan. Zoals 'Beau' of 'Pierre' maar dan een mooie ;p ik heb al alle baby-sites opgezocht maar daar vind ik mijn smaak niet.
    Mathis of Noël misschien..

    [ bericht aangepast op 17 nov 2012 - 14:49 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Zouden jullie me kunnen helpen? (: ik heb jongens namen nodig, met iets Frans eraan. Zoals 'Beau' of 'Pierre' maar dan een mooie ;p ik heb al alle baby-sites opgezocht maar daar vind ik mijn smaak niet.
    Mathis misschien..

    Guillaume?


    Ex astris, sciencia

    Mulford schreef:
    (...)
    Guillaume?


    Hmm, die moet ik onthouden.. ben nu aan het twijfelen tussen Mathis en Noël.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik vind Noël een mooie naam, dus ik vind dat je die moet gebruiken. <333


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Xavier vind ik ook wel iets Frans hebben..


    Hoeveel woorden moet je vandaag hebben?


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Mag je een songtekst meerekenen?


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Ik wil wel meedoen maar mijn verhaal begint pas op 12-12-12 (vond ik wel mooie datum)
    Maar normaliter schrijf ik 1 000 per hoofdstuk (minstens 500) dus ik zou wel mee willen doen (:

    Frodo schreef:
    Zouden jullie me kunnen helpen? (: ik heb jongens namen nodig, met iets Frans eraan. Zoals 'Beau' of 'Pierre' maar dan een mooie ;p ik heb al alle baby-sites opgezocht maar daar vind ik mijn smaak niet.
    Mathis of Noël misschien..

    Philippe, Pierre, Alexis, Henri, Matthias, Alexandre, Christian, Mauritz, Christopher, Dominitian/Dominic, Nicolas, Jules, Clement, Xavier, Lucien, Leon, Felix.
    Zo dit zijn zo'n beetje de namen die ik in mijn verhalen met Franse mensen heb gebruikt. Misschien heb je hier wat aan?


    Take risks and conquer your fears.