• Toestemming van: Sinclair

    Quizwedstrijd - by Nikolajevna


    Wat?
    Een lekker ouderwetse quizwedstrijd ^^ Categorieën, thema's, uitdagingen, alles komt aan bod ^^

    Mag ik meer details?
    Dat mag je. ;]
    - Mijn doel is tien rondes.
    - Minimaal vijftien, maximaal twintig deelnemers.
    - Ik zoek geen extra juryleden.
    - Geen afvallers (puntensysteem).
    - Je hebt elke keer tien dagen om je quiz in te leveren.
    - Ik waarschuw twee dagen van te voren.
    - Op z'n laatst één dag van te voren uitstel aanvragen, maximum van vijf dagen.
    - Te laat ingeleverd; je ligt er niet meteen uit:
          Je krijgt dan per dag dat je te laat inlevert, een half punt aftrek. Je kunt maximaal vijf dagen te laat inleveren.
    - Prijzen: Dat wordt een verrassing. ^^


    Waar let je op?
    Vanalles, maar er zijn wel een aantal basisdingetjes:
    - Uiterlijk van je quiz (template).
    - Het gebruik van algemeen beschaafd Nederlands.
    - Voldoende vragen met voldoende antwoorden. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Voldoende uitkomsten. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Heb je je goed aan de opdracht gehouden.
    - Originaliteit en creativiteit.


    Jury:
    - Sofie / Nikolajevna

    Deelnemers:
    1. Esmée / doluv2luv
    8,5
    1 - 2
    4. Dirkje / Parachutes
    7,2
    1 - 2
    5. Belle / Horizons
    8,0
    1 - 2
    8. Erica / Scandal
    8,3
    1 - 2
    10. Mara / WearyEyed
    7,5
    1 - 2
    11. Eva / supereva
    7,0
    1 - 2
    13. Marij / imlove
    8,7
    1 - 2
    15. Lotte / Memoria
    7,0
    1 - 2
    18. Anouk / Mallory
    6,9
    1 - 2

    INSCHRIJVINGEN GESLOTEN


    Opdracht 3:
    Deze opdracht is in het thema ‘geschiedenis’. Jullie kiezen allemaal een gebeurtenis in de geschiedenis en maken hier een kennisquiz over. Je kunt hiervoor wikipedia raadplegen, of gewoon google, of (als je dat vak nog hebt) je pakt je geschiedenisboek.
    Geef hier aan welke gebeurtenis je kiest. Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
    Bij deze opdracht is het de kunst om de quizmaker iets te leren of hem/haar te testen op zijn/haar kennis.

    Note: Aangezien ik weet dat ik het zelf druk ga hebben en het anders grote kans is dat jullie bijna tegelijk inleveren met dat ik de vorige opdracht na heb gekeken, krijgen jullie langer de tijd.

    - Mara: De opkomst van het Christendom bij de Romeinen.

    Minimum aantal vragen: 17 met maximaal 5 gesloten vragen.
    Minimum aantal uitkomsten: 3.
    Je levert deze quiz in via een PB met als titel: Naam Deelnemer – Opdracht 3. Graag een link in het PB.


    Deadline: 23-12-2012 23.59u.


    Overige zaken:
    - Ik spreek jullie liever aan op voornaam, dus geef meteen even aan hoe je heet, als je je inschrijft.
    - Story met opdrachten en beoordelingen.
    - Kraak elkaars werk aub niet af.
    - Vragen? Wees niet bang om ze te stellen!
    - Vergeet niet door te geven als je je username verandert!
    - Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 20:44 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Vooruit, voor deze keer ;]
    Zet wel alsjeblieft zo snel mogelijk je vragen online ^^

    Als je dat niet wilt, snap ik dat hoor. =P
    Het was maar een suggestie.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Als je dat niet wilt, snap ik dat hoor. =P
    Het was maar een suggestie.

    Ik vind het goed hoor, als je maar zo snel mogelijk de vragen online zet ^^ Aangezien je ze gewoon wel al hebt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben er druk mee bezig. Ik heb de uitkomsten al. Nu nog de vragen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ben druk bezig met de vragen, daarna ga ik NLT leren (morgen toets...)


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Ik vind het goed hoor, als je maar zo snel mogelijk de vragen online zet ^^ Aangezien je ze gewoon wel al hebt.

    Die staan al 2 dagen op papier. Maar ik was die op het werk vergeten. (op het werk kan ik niet op Q) En ik had tijd over toen, dus begon ik al op papier.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    in verband met plotselinge drukte van school en stage moet ik me helaas terugtrekken uit de wedstrijd

    [ bericht aangepast op 6 dec 2012 - 20:10 ]


    Just go forward in all your beliefs and prove to me that I am not mistaken in mine - 1st doctor

    Aithusa schreef:
    in verband met plotselinge drukte van school en stage moet ik me helaas terugtrekken uit de wedstrijd

    Jammer. Toch leuk dat je meedeed!


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik neem het thema van de story en maak daar een neutrale quiz van met dan enkele verwijzingen naar de story in de uitkomst. Is dat oké? Zo kan eigenlijk iedereen hem maken zonder het verhaal te lezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    IK BEN KLAAR!


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    WearyEyed schreef:
    IK BEN KLAAR!

    Well done <3


    •*• Lululu •*•

    Voor mij wordt het nu echt een race tegen de klok.... ik heb nog één uur om het af te krijgen. Hmm, het heeft wel iets, een beetje uitdaging :] Hoewel ik het wel erg jammer zou vinden als ik eruit zou liggen omdat ik het net niet gehaald heb... of naja, ik kan het natuurlijk ook gewoon inleveren, ook al heeft het te weinig vragen. Toch? Beter een paar punten aftrek dan meteen eruit omdat ik het even niet red met school.
    Bah, waarom heb ik ook se-week :c
    Ach, laten we positief blijven: Ik ga het gewoon halen! hoop ik

    x


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Hij is af. Fieuw. Nog snel even alles controleren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik trek mij terug uit de wedstrijd i.v.m. met te veel school en te weinig tijd voor Quizlet.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ben eindelijk klaar. Perfect is het niet, maar het kan er mee door.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Kidagakash schreef:
    Ik trek mij terug uit de wedstrijd i.v.m. met te veel school en te weinig tijd voor Quizlet.

    Jammer! Veel succes ermee! ^^

    Voor iedereen: ik zet morgen de volgende opdracht erop, ik ben nu alleen even op Q gekomen om alles aan te passen. 't Was gister nogal hectisch allemaal (sneeuw, surprise die uiteindelijk niet doorging, etc.) en ik ben nu nogal moe van werken, dus ik doe alles morgen verder wel.
    De punten krijgen jullie volgende week pas ergens. Ik heb morgen de hele dag nodig voor huiswerk (tussendoor vind ik nog wel een gaatje voor de derde opdracht) en leerwerk, want aankomende vrijdag begint mijn proefwerkweek. Ik ga in de proefwerkweek pas iets nakijken, aangezien ik dan toch 's middags vrij ben ^^
    Sorry voor het lange wachten alvast, maar ik kan er niks anders aan doen...


    Deep inside, I've never felt alive