• Er was een tijd dat twee koninkrijken in vrede samenleefden.
    Twee jonge koningen vochten zij aan zij in elke oorlog die ze vochten en deelden hun overwinningen met grote feesten aan de dorpelingen.
    Ze waren als broers voor elkaar en er was niets dat hen kon deren.
    Maar de twee koningen werden ouder en groeide na jaren van broederschap uit elkaar.
    Huize Norhtwode wilde meer land te veroveren, om meer aan kracht te winnen, terwijl huize Baratheon opzoek was naar meer bondgenoten om wat veiligheid voor de dorpelingen te creëren.
    Het koninkrijk van Baratheon groeide uit tot een fort dat bescherming gaf aan zij die het nodig hadden terwijl het koninkrijk van Northwode één van de meest gevreesde koninkrijken was geworden.
    Na eeuwen van vrede, verklaarde huize Norhwode de oorlog aan huize Baratheon.
    En dat was het begin van een tijdperk vol oorlog en politieke intriges.
    Allemaal in het teken van macht en rijkdom.



    Regels:

    • OOC is altijd tussen haakjes.
    • Schelden en 16+ is toegestaan maar probeer het wat netjes te houden.
    • Bespeel alleen je eigen personage en heb respect voor anderen.
    • Personages mogen vermoord worden, in overleg met de eigenaars.
    • Naamsveranderingen en afwezigheden altijd doorgeven.
    • Let op spelling en interpunctie, niets is zo erg als een post bomvol schrijffouten.
    • Denk er aan, niemand is perfect.
    • Er is een minimum van 10 regels, meer regels zijn uiteraard ook toegestaan.
    • Reserveringen blijven 2 dagen staan en worden dan zonder waarschuwing verwijdert.
    • Denk goed na voor je meedoet, ik wil geen mensen die na een dag al stoppen.
    • Alleen Gipsy maakt de topics aan, tenzij ik anders vermeld.






    Huize Baratheon

    Vrouwen:

    - Gipsy - Elizabeth Marique Baratheon - Prinses/Dochter van de koning.
    - Pebble - Catherine Eleanor Baratheon - Prinses/Dochter van de koning.
    - Guinevere - Algerain Catharina Baratheon - Bastaard dochter van de koning/Huurmoordenares.
    - Semele - Carmentis Necia Galloway - Hofdame/Schilderes
    - mismi - Elena Sophia Collins - Dienstmeid/spion
    - Pebble - Gemma Antoinette Treebone - Dienstmeid/naaister
    - Exasperated - Helena Florentia Muse - Muzikante
    - DreamerN - Fauna Deidre Graham - Hofdame



    Mannen:
    - 5HELLEY - Raegan Bran Baratheon - Koning Baratheon
    - 0o7 - Reagan Theadran Baratheon || - Prins/Zoon van de koning (Troonopvolger)
    - mismi - Julius Edward of Monmouth - Ridder
    - Squib - Daniëll Liam Graves - Ridder
    - 5TYLE5 - Brom Rowan Falcon - Kruidenier/Dokte
    - WillNotLearn - Bradley Damon MacGreggor - Burger/Bandiet
    -
    -




    Huize Northwode:

    Vrouwen:

    - AgentP - Rosebell Scarlett Northwode - Prinses/Dochter van de koning
    - Arachno - Aurora Dawn Violet Rose - Hofdame
    - Neiva - Floria Ysmay Swift - Dienstmeid
    - Vegangirl - Dawn Echo Lyna - Meid/Spion
    - Squib - Arissa Illeana Sait - Naaister
    - Annabeth - Alena "Lena" Katherina Lancaster - Bediende van de Tavern/ Bar 'Aphrodite'
    - xhansjee - Ruth Rose Burckinson - Burger/Bandiet
    - Sheerio - Victoria Annabella Mortmain - Danseres/gevangenen

    Mannen:

    - WillNotLearn - Ian Alexander Northwode - Prins/Zoon van de koning (troonopvolger)
    - Annabeth - Léon Oliver Northwode - Prins/Zoon van de koning
    - Gipsy - Jonathan Xander Kingsley - Ridder/zoon van de hertog
    - Exasperated - Alain Ian Worthe - Kok
    - 5HELLEY - Ilias Aeneas Logan - Schildknaap
    - Arachno - Micah Nathaniel Lloyd - Eigenaar van de Tavern/ Bar 'Aphrodite'.
    - 0o7 - Lior- Bandiet
    -


    Meedoen kan altijd, als je gewoon even hier klikt
    Praat-Topic
    Cover made by Yuliette

    [ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 22:51 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Elena Sophia Collins
    "Nee, als het maar eten is" Antwoord hij met een grijns. Hij neemt een hap van de appel en zegt dat de zomer leuk is. Vervolgens kijkt hij om zich heen naar de mensen en ik herken die blik uit duizenden. Ik knip met mijn vingers voor zijn ogen. "Jij belant echt nog een keer in de cellen zo" zeg ik dan streng. Ik vraag regelmatig rond of er ergens werk is, maar de mensen hebben of geen geld om iemand in dienst te nemen, of er is geen werk. Misschien moet ik het eens aan Elizabeth vragen, al zal hij dat niet leuk vinden. Hij houdt er niet van om te smeken en zeker niet bij het koninklijke huis. "Oke, ik ga weer terug naar het kasteel, kijken of ik nog wat kan doen" zeg ik dan. "Probeer het een beetje rustig te houden vandaag, ik wil je niet hoeven zoeken voor het eten omdat je weer opgejaagd bent en je je moet verstoppen" zeg ik en ik kijk hem nog even streng aan. "tot straks" zeg ik dan en ik draai me om en loop vervolgens rustig terug naar het kasteel. Ik loop eerst langs huis om het fruit af te leveren en ga vervolgens weer verder. Eenmaal in het kasteel loop ik weer naar boven en zet in zowel de kamer van prinses Catherine als van prinses Elizabeth een bosje bloemen. Ik kon me geen beter leven wensen. Er zijn mensen die het slechter hebben dan wij. Ik heb elke dag te eten en een dak boven mijn hoofd, dat kan ik niet van iedereen zeggen. Toen ik 17 was vroeg ik mijn ouders of ze Bradley niet in huis konden nemen, maar dat was absoluut uitgesloten. Ze wouden geen dief in huis, ookal stal hij niet van ons omdat ie anders mij achter zich aan kreeg en omdat ik hem toch regelmatig wat gaf.

    Aurora Violet Rose
    ‘Ik heb perfect geslapen,’ lachte de heer Kingsley, om vervolgens een kleine buiging met zijn hoofd richting mij te maken. ‘Bedankt voor de bezorgdheid.’ Voor een klein moment was er een kilte in mijn felblauwe ogen te zien, maar deze knipperde ik snel weg met mijn lange, zwarte wimpers welke mijn poelen omlijstte.
    Hij bespotte me, geen twijfel over mogelijk. Blijf net, Rose, denk aan je reputatie als hofdame.
    Hierbij kwam er weer een charmant glimlachje op mijn gezicht die mijn licht gestifte lippen deed omkrullen. Ik was er zo goed in getraind niet het binnenste van mij te laten zien, dat er dus een heel goed gefaket lieflijke uitstraling over mij heen lag. Een kort gegiechel kwam er over mijn lippen gerold, terwijl mijn blanke vingers nog altijd in elkaar verstrengeld waren.
    ‘Fijn dat u goed geslapen heeft, Heer. Als er een keer is dat u niet goed kunt slapen, laat het me dan weten, dan schrijf ik het op mijn lijst.’ Wie weet wat er dan zou kunnen zijn, maar goed. Wat ik gezegd had, op een uiterst professionele toon uiteraard, was niet dubbelzinnig bedoeld, al klonk het misschien er wel naar voor hen.
    De heer Northwode zei niets en ik keek hem kort peilend aan. ‘Gaat het, Sire? Moet ik nog wat voor u doen, of voor u?’ Hierbij keek ik weer eerst naar de Sire voordat ik naar Heer Kingsley keek.


    †

    Ian
    "Zullen we alvast naar de eetzaal gaan? Ik weet niet wat jij er van denkt, maar ik rammel." zei Jonathan en het was erg duidelijk dat hij zich verveelde.
    'Gaat het, Sire? Moet ik nog wat voor u doen, of voor u?' Met de woorden van Miss Rose of Aurora zoals ik haar vaker noemde -ik had een hekel aan mensen bij hun achternaam noemen- werd ik uit mijn gedachten geschud, ik had haar vraag niet opgemerkt en daar ook geen andwoord op gegeven, het vervelende aan mensen om je heen hebben is dat ze alles lijken te zien en op te merken.
    'Ja, het gaat. Weet u of mijn vader nog in de eetzaal is of al weg is?' Vraag ik haar vervolgens, gewoon aangezien mijn vader de neiging wel eens had niet op mij te willen wachten aangezien ik er meestal lang over te leek doen om bij het eten te verschijnen.
    'Lijkt me een goed idee' Zeg ik vervolgens tegen Jonathan op zijn voorstel om alvast naar de eetzaal te gaan.


    Don't be like the rest of them, darling

    Floria Ysmay Swift
    Nadat ik sir Kingsley's bed heb opgemaakt loop ik naar de ramen om de gordijnen open te doen. Ik blijf even naar het mooie uitzicht kijken en zet dan het raam een stukje open, zodat er wat frisse lucht de kamer in kan komen. Als het later op de dag kouder wordt sluit ik het wel weer. Dan laat ik mijn blik door de kamer glijden, veel valt er niet op te ruimen. Er hangt alleen een blouse over een stoel. Ik loop naar de stoel toe, pak de blouse op en zie dat er een scheur in het schouder gedeelte zit en er een paar knopen ontbreken. Lichtjes trek ik mijn wenkbrauwen. Het zou me niks verbazen als dit door één van sir Kingleys's avontuurjes komt, daar zitten vast wel wat ongeduldige typjes bij. Onbewust vraag ik me af hij een keer iemand zwanger heeft gemaakt. Vast wel, misschien zelfs meerdere. Ik zou er niet raar van op kijken als dat hem helemaal niks uitmaakt. Hij is volgens mij niet bepaald iemand die verantwoordelijkheid neemt voor iets. Dat kan ik alleen beter niet hard op zeggen.
    Ik zucht even en besluit dat ik de blouse het beste naar Arissa kan brengen waarna ik me omdraai en richting de deur loop. Prins Ian, sir Kingsley en miss Rose staan nog op de gang. Ik sta even stil om een buiging te maken en loop dan verder. Arissa's werkplek is nog een behoorlijk eind bij sir Kingley's kamer vandaan en ik ben er pas na een klein kwartiertje lopen. Ik klop op haar deur en hierna loop ik naar binnen. 'Ik heb een blouse van sir Kingsley die gemaakt moet worden,' meld ik haar. 'Als je hem kan maken tenminste, het is behoorlijk gehavend,' voeg ik er aan toe terwijl ik naar haar toe loop en het shirt aan haar geef.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iemand die Catherine wil meeten? (:


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Arissa Illeana Sait
    Ik keek op toen er iemand op mijn deur klopte. Floria kwam binnengelopen en ik begroette haar met een glimlach, dat wilde zeggen dat ik mijn mondhoeken omhoog trok, mijn ogen lachtte niet mee, ik lachtte bijna nooit echt. 'Ik heb een blouse van sir Kingsley die gemaakt moet worden. Als je hem kan maken ten minste, het is behoorlijk gehavend.'
    Ik pak de blouse aan. Het is een mooie blouse van een stevige stof en aan de knopen die er nog wel aan zaten te zien waren die ook stevig vast gezet. 'Wat doen ze toch met die dingen, dit is goede kwaliteit.'
    Toen bedacht ik me wat ze had gezegd en schudde ik mijn hoofd. 'Natuurlijk sir Kingsley, ik vraag me af wie dit keer het bed met hem heeft gedeeld.'
    Dit was een van de redenen dat ik mannen verachtte. Ze konden hun emoties en verlangens niet onder controle houden. 'Ik geloof dat ik nog een stel van zulke knopen hier heb liggen, ik weet niet zeker wat ik voor elkaar kan krijgen met die mouw. Misschien blijf je het zien en dan is hij voor de adel natuulijk afgeschreven.'
    Ik pakte het doosje met knopen voor de vaak duurdere kleding. Ik vond inderdaad nog een vijftal van zulke knopen en ik had er maar vier nodig. 'Is er trouwens nog nieuws van beneden?' vroeg ik.


    Remember to be ridiculous.

    Pebble schreef:
    Iemand die Catherine wil meeten? (:

    [yes please =) ik heb Elena (dienstmeid van Elizabeth, ze heeft net een bosje bloemen in haar kamer gezet (en in die van Elizabeth)]

    [berichtje staat bovenaan deze pagina als je die wil lezen]

    [ bericht aangepast op 3 nov 2012 - 23:11 ]

    Catherine Eleanor Baratheon.

    Ik zoog mijn longen vol met frisse lucht en voelde hoe de zachte wind door mijn donkere haar woelde en mijn zachtblauwe jurk om me heen liet dansen. Ik hield van dit weer. Overal heerlijke geuren van bloeiende bloemen en gras. De warme afdruk van de zon op mijn huid en het vrolijke gefluit van de vogels. Ik sloot mijn ogen even en liet het heerlijke gevoel mijn lichaam overspoelen, voor ik weer naar binnen liep.
    Onderweg kwam ik een aantal bedienden tegen, die gelijk voor me bogen zodra ze door hadden dat ik er liep. Ik glimlachte vriendelijk naar ze en begroette ze vrolijk, voordat ik terug liep naar mijn slaapzaal.
    Daar kwam ik Elena tegen, de dienstmeid van mijn zus Elizabeth. Ze zette net een vaas bloemen neer. Ze schrok op zodra ik binnen kwam. Ik keek naar de bloemen. 'Oh, die zijn prachtig!' Ik glimlachte naar de dienstmeid en liep dichterbij. Voorzichtig haalde ik mijn duim over een bloem blaadje, waarna ik voorzichtig aan de bloem rook. Heerlijk. 'Dank u wel, hoogheid,' bedankte ze me. 'Ik ben er net nog naar het dorp voor geweest.' Ik schonk haar een oprechte glimlach voor ik me omdraaide en mijn leesboek van een tafeltje pakte. Ik gaf Elena nog een vriendelijk knikje, waarna zij voor me boog en ik me omdraaide, om vervolgens mijn slaapzaal weer uit te lopen.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    [Ben ik de enige die opgemerkt heeft dat Catherine en Reagan jr. van hetzelfde huis zijn (allebei kinderen van de koning) en beide 16 jaar oud? Zijn ze tweeling dan? Ik vind dat prima namelijk...]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    [wil je de volgende keer alleen je eigen personage besturen?? Mensen vinden het meestal niet zo leuk als je hun personage's gaat bespelen en ik ook niet =). Het is niet erg voor een keer, maar probeer erop te letten ;)]

    Elena Sophia Miller
    Ik heb net de bloemen in een vaas in de kamer van Catherine gezet als ze ineens binnkomt gelopen. "Oh, die zijn prachtig" zegt ze met een glimlach. Ik schrik en draai me om. "Dankuwel hoogheid" bedank ik haar en ondertussen buig ik voor haar. "Ik heb ze net in het dorp gehaald" zeg ik. Ze schenkt me een glimlach, draait zich om en pakt haar boek van een tafeltje. Ze geeft me nog een vriendelijk knikje waarna ik nog een keer voor haar buig en vervolgens loopt ze haar kamer weer uit. Ik loop de kamer ook weer uit en loop naar de kamer van prinses Elizabeth. Ik begin de dingen een beetje af te stoffen en open de ramen voor wat frisse lucht. Ik geniet even van het zonnetje dat op mijn gezicht valt en een tevreden glimlach verschijnt op mijn gezicht. Ik ga verder met het afstoffen van de meubels enzo en begin ondertussen zachtjes te zingen. Ik loop zingend de kamer uit en loop weer richting wat ik het washok noem om te kijken hoe het met de onderjurk van Elizabeth staat. Ik haal hem van de lijn af, loop naar het raam, span daar en lijntje en hang hem in de zon zodat hij wat sneller droogt. Zingend loop ik een rondje door het kasteel, waar ik af en toe wat rondslingerende dingen tegenkom die ik meteen opruim. Aan de stand van de zon te zien net, was het bijna middag en tijd voor de lunch. Ik neem aan dat Elizabeth voor de lunch wel thuis is dus loop ik, nog altijd neuriënd, naar de keuken. Ik doe een schort om en begin langzaam met het klaarmaken van de lunch.

    Floria Ysmay Swift
    'Wat doen ze toch met die dingen, dit is goede kwaliteit,' vraagt Arissa. Dan schudt ze haar hoofd. 'Natuurlijk sir Kingsley, ik vraag me af wie dit keer het bed met hem heeft gedeeld'. Ik haal alleen mijn schouders op. Het enige dat ik weet is dat ze Amelia heeft, haar haar blond is en dat ze er wat jong uit zag.
    'Ik geloof dat ik nog een stel van zulke knopen hier heb liggen, ik weet niet zeker wat ik voor elkaar kan krijgen met die mouw. Misschien blijf je het zien en dan is hij voor de adel natuulijk afgeschreven,' zegt ze terwijl ze een doosje pakt, waar blijkbaar knopen in zitten.
    'Is er trouwens nog nieuws van beneden?' vraagt ze.
    Ik schud mijn hoofd. 'Niet dat ik weet,' antwoord ik. 'Maar goed, ik moet naar de markt voor de kokkin. Als je klaar bent met de blouse dan zeg je het maar tegen mij en dan zorg ik er wel voor dat die weer in de kast van sir Kingsley beland'. Ik glimlach lichtjes naar Arissa waarna ik me omdraai en de kamer uitloop. Ik zou ook vanmiddag naar de markt kunnen gaan, maar dan heb je altijd de kans dat de beste dingen al verkocht zijn, wat niet zo handig is aangezien de koning altijd het beste wil.
    Voordat ik het kasteel uitloop kijk ik even of ik de goudstukken die de kokkin vanochtend aan mij gegeven had wel bij me heb. Als dat het geval is loop ik weer verder. Een kleine tien minuten later sta ik op de markt. Nu moet ik alleen nog weer zien te bedenken wat ik ook alweer mee moest nemen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    [Sorry, dit is de eerste keer dat ik aan zoiets mee doe en heb nog niet helemaal door hoe het zit.]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel

    Pebble schreef:
    [Ben ik de enige die opgemerkt heeft dat Catherine en Reagan jr. van hetzelfde huis zijn (allebei kinderen van de koning) en beide 16 jaar oud? Zijn ze tweeling dan? Ik vind dat prima namelijk...]

    {Is mij nog niet opgevallen XD, het maakt mij niet uit.}


    Spoiler alert: you will save yourself

    [waar kan ik inspringen met Lior?]


    Spoiler alert: you will save yourself

    wolffire schreef:
    (...)
    {Is mij nog niet opgevallen XD, het maakt mij niet uit.}


    [Oké, mij ook niet! Dan is het een tweeling (: ]


    Beauty begins the moment you decide to be yourself - Coco Chanel