• Een vriendin van mij is 12, en is blijkbaar net samen met een jongen van 16. Toen ik dit hoorde, vond ik het gewoon echt belachelijk ten eerste kent ze hem nog maar een maand & ten tweede ZE IS 12? KOMAAN?

    Ben ik de enige die hier zo raar over denkt?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    (...)

    Dus jij zegt dat je een relatie kan hebben als de een niet van de ander houdt? & Ik surf te wedden dat je ze zou kennen, je me zou begrijpen, maar ik begrijp ook wel dat je zo reageert. Ik heb ook niet alle details vertelt van wat er gebeurt is met haar.


    Ho, dat zeg ik niet. Jij zegt dat hij niet van haar houd. Dus ik vraag of jij verwacht dat zij meteen op staat om het uit te maken. Hoe weet jij zo zeker dat hij niet van haar houdt?


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik vind dat leeftijd maar een cijfer is, maar 12 is inderdaad wel jong. Ik denk ook niet dat je daardoor precies weet wat liefde voor elkaar betekend.


    Obviously.

    Daniellaaa schreef:
    (...)

    Ho, dat zeg ik niet. Jij zegt dat hij niet van haar houd. Dus ik vraag of jij verwacht dat zij meteen op staat om het uit te maken. Hoe weet jij zo zeker dat hij niet van haar houdt?


    Dat kan ik niet zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat ik 100% zeker ben van niet, ik heb 'bewijs'


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    4 jaar verschil is niet veel, maar wel als je nog aardig jong bent. Iemand van 16 en van 12 staan op hele andere plekken. Die jongen weet al hoe alles werkt, heeft misschien al seks gehad, meisjes van 12 dragen nog niet eens zo heel lang bh's.
    Dat ze elkaar nog maar een maand kennen vind ik ook nogal weird. Als je elkaar al een tijdje kent en een maand met 'elkaar gaat' voor je echt wat krijgt, oke. Maar dit is gewoon gedoemd om te mislukken.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Beckett schreef:
    (...)

    Dat kan ik niet zeggen, maar ik kan je wel vertellen dat ik 100% zeker ben van niet, ik heb 'bewijs'

    Ik vind jou verhaal nogal vreemd.. En ik hoop voor haar dat ze leest/weet hoe jij over haar praat. Ik hoop dat ze dan inziet dat ze beter vrienden kan zoeken die het haar wel gunnen. Dit verdient ze niet. Laat haar gewoon gelukkig worden. Dit is haar keuze, maar het is ook haar leven. Niet die van jou. Maak er dus gewoon niet zo'n probleem van.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Daniellaaa schreef:
    (...)
    Ik vind jou verhaal nogal vreemd.. En ik hoop voor haar dat ze leest/weet hoe jij over haar praat. Ik hoop dat ze dan inziet dat ze beter vrienden kan zoeken die het haar wel gunnen. Dit verdient ze niet. Laat haar gewoon gelukkig worden. Dit is haar keuze, maar het is ook haar leven. Niet die van jou. Maak er dus gewoon niet zo'n probleem van.


    No offence, maar ik ben het nog nooit zo hard oneens geweest met iemand, en eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat je niet echt leest wat ik zeg? IK probeer haar te helpen, behandel haar normaal zoals iedereen, zij scheld iedereen uit & luistert naar niemand met geen enkele (begrijpbare) reden. Ik snap écht niet wat ik verkeerd doe & waarom zij hier slachtoffer van is?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Beckett schreef:
    (...)

    No offence, maar ik ben het nog nooit zo hard oneens geweest met iemand, en eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat je niet echt leest wat ik zeg? IK probeer haar te helpen, behandel haar normaal zoals iedereen, zij scheld iedereen uit & luistert naar niemand met geen enkele (begrijpbare) reden. Ik snap écht niet wat ik verkeerd doe & waarom zij hier slachtoffer van is?


    Pardon? Volgens mij ben jij degene die niet leest wat IK schrijf. Zoals je haar nu behandelt, hoop ik intens dat je verder niemand zo behandelt. Jij praat slecht over haar blablabla, mij best. Maar als je dat doet, waarom noem je haar dan 'vriendin'? Maar ik krijg sterk het gevoel dat jij iemand bent die denkt dat die perfect is, niks fout kan doen en het altijd aan anderen ligt. Moet je vooral doen. Zij verdient beter. Iemand die haar wel waardeert, iets wat jij dus overduidelijk niet doet.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Beckett schreef:
    (...)

    No offence, maar ik ben het nog nooit zo hard oneens geweest met iemand, en eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat je niet echt leest wat ik zeg? IK probeer haar te helpen, behandel haar normaal zoals iedereen, zij scheld iedereen uit & luistert naar niemand met geen enkele (begrijpbare) reden. Ik snap écht niet wat ik verkeerd doe & waarom zij hier slachtoffer van is?

    Die Daniella bedoelt basically dat je heel negatief over dat meisje van je beginpost praat en dat je dat als vriendin niet hoort te doen. Verder weet ik er niks van, jouw privéleven is privé c:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je zegt dat ze een vriendin van je is. Maar je maakt wel zo een topic? Goede vriendschap dan.
    Trouwens 4 jaar is niet zo veel. Kijk het eerst aan voordat je een mening geeft. Je hebt je mening al klaar liggen voordat je iets heb gezien.


    Some angels have no wings.

    Dat leeftijdsverschil in deze fase is inderdaad wel veel. Ik denk ook niet dat het heel lang stand zal houden. Maar ik moet zeggen dat ik wanneer ik haar was ook niet zou luisteren. Dat ligt niet aan jou of aan de vriendengroep. Maar wanneer je ergens met volle overtuiging in gelooft, verandert een mening van iemand anders dat echt niet zomaar. Ze moet het zelf inzien. Het enige wat jullie kunnen doen is jullie haar eerlijke mening geven, maar daarin niet gaan doordrammen. Dat werkt namelijk niet. Voor de rest moet je het gewoon laten voor wat het is.

    En wat je zei met dat mensen in jullie vriendengroep 'echte' problemen hebben. Het gaat er niet om hoe groot een probleem objectief gezien is, maar hoe groot het probleem voor iemand zelf is. Zij ervaart haar problemen als groot, dus zijn die voor haar groot. Het is niet zo dat wanneer iemand anders zijn problemen groter zijn, die van een ander er minder toe doen.

    En misschien moet je gewoon een keer met haar gaan praten. Over wat haar dwars zit en waarom ze zo'n houding aanneemt. Want wanneer je je mond dichthoudt, zal zij ook jouw frustraties niet zien. Zo'n gesprek kan helpen voor haar inzicht in haar gedrag en hopelijk verbetert het ook jullie verhouding. En natuurlijk zal dit misschien niet bij een gesprekje blijven en zul je er wat meer moeite in moeten steken. Maar er alleen over mokken werkt in elk geval niet.

    En als je er dan toch echt alleen maar frustratie uithaalt, ook na zo'n gesprek, zou ik je gaan afvragen of je nog wel met haar om wil gaan. Dan moet je ook gewoon eerlijk tegen jezelf en tegenover haar zijn. Anders wordt niemand er namelijk beter van

    [ bericht aangepast op 9 nov 2012 - 11:15 ]


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Eyes schreef:
    (...)

    Als de leeftijdsgrens word verhoogd mag hij geen alcohol meer kopen. Sorry, dat moest ik echt even melden

    12 jaar is jong maar kinderen zijn kinderen niet meer tegenwoordig. Er word veel van ze verwacht en ze zijn met andere dingen bezig dan vroeger.


    Als je nu al 16 bent, mag je straks nog steeds alcohol kopen. Ligt aan het jaar waar in je geboren bent ofzo. Niet dat het er toe doet, maar dacht zeg het even. (;

    OT: Als twaalfjarige lijkt het me ook wel wat vroeg om een relatie te beginnen met een zestienjarige en meestal gaan die 'verkeringen' snel uit. Niet altijd, maar dat zijn speciale gevallen. Verder is het háár leven, dus háár keuze om verkering te nemen met wie ze wil. Wij hebben niet echt het recht om te zeggen wat ze wel en niet mag. En ik snap dat je als vriendin(?) haar wilt tegenhouden van fouten, maar sommige mensen moeten eerst fouten maken en kunnen er dan pas van leren.


    You are beautiful, you are love.

    Ik heb de discussie eens doorgelezen en het enige wat ik me sterk af vraag, is waarom je überhaupt vriendinnen met haar bent. Je zegt dat het allemaal aan haar ligt, dat zij foute dingen doet en hele grove fouten maakt, ze scheld je uit, doet alsof de wereld om haar draait, ze stelt zich egoïstisch op en er zullen nog geheid dingen missen in dit rijtje omdat ik niet alles terug ga lezen. Wat me in ieder geval bijgebleven is, is dat ze eigenlijk gewoon met andere woorden een echte kutvriendin is.

    Ik ga ook geen verdere mening over jou of die 'vriendin' vellen, aangezien ik geen van jullie ken. Jij schrijft hier enkel hoe jij het ervaart en hoe jij de dingen ziet. Dat betekend nog niet dat je gelijk hebt en dat het ook werkelijk zo is, dat die vriendin ook daadwerkelijk is zoals je haar hier afschildert. In dat opzicht begrijp ik Daniella ook wel, ze neemt het op voor iemand die zich niet kan verweren en als ik tussen de regels doorlees moet ik haar ook zeker op bepaalde punten gelijk geven.
    Want wat ik opmaak uit dit topic is dat jij jouw mening aan haar wilt opdringen, dat jij degene bent die gelijk moet krijgen, hoe dan ook. Je gunt het haar niet voor niets. Jij vind juist dat andermans problemen erger zijn, dat zij niet luistert naar haar ouders (allee komaan, welke gezonde puber doet dat?), en dat ze feitelijk niet eens haar ding mag doen, omdat ze ook niet naar haar vriendinnen luister.
    Serieus... als jij verkeerd met een jongen, er verliefd op bent en al die shizzle shit eromheen, en één van je vriendinnen zegt dat je er geen relatie mee mag hebben, zou jij dan ook luisteren en het direct uitmaken? En als je op deze vraag een absolute 'ja, ik zou het linea recta uitmaken' gaat beweren, dan heb je nog geen enkel benul van hoe het is om verliefd te zijn, om ook effectief verkering te hebben met de jongen waar jij gevoelens voor hebt.

    Je zegt dat haar relatie gedoemd is, so what? Jij hebt toch geen relatie met die gozer? daarbij, zowat alle puberrelaties zijn gedoemd :'D Je hebt haar je mening gezegd en ook dat hij niet van haar houdt. Het is verder aan haar. Ze hoeft zeker niet te doen wat jij zegt of vindt, zelfs niet als ze gekwetst achterblijft. Jij bent in deze niet de Almachtige waar naar geluisterd moet worden, zelfs al zou je nog zo gelijk hebben. Ze is vrij om te doen wat ze wilt, en geloof me, ze zal geheid op haar plaat gaan en zichzelf tegen komen, maar dat is normaal in het leven en nog normaler in de pubertijd. Ze is koppig, tja, wat is daar mis mee? Het is gezond hoor om je eigen ding te willen doen en denken dat je het beter weet en dat de rest van de wereld ongelijk heeft, om vervolgens toch nog even flink onderuit te gaan. That's life! Of je nu puber of volwassene bent, want geloof me, dat is echt niet alleen pubertrek :'D

    Dan nog even over je 'vriendschap' zelf... Het gaat er niet om wie als eerste begonnen is met zich zo vreselijk te gedragen. Feit is dat je echt wel eens moet gaan nadenken of je een vriendschap als deze wilt. En daarbij heb ik het niet over het feit dat jij jou mening aan haar wilt opdringen en zij een relatie heeft die jij niet goedkeurt. Als je kijkt naar haarzelf als persoon, zoals je haar hier wegzet, hoe je jouw vriendschap hier wegzet, wil je dan werkelijk met haar bevriend zijn?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Madonna schreef:
    12 jaar is wel erg jong, maar ik vind vier jaar leeftijdsverschil op zich niet veel.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'