• L

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:47 ]

    He is dat van got-it.nl? volgensmij heb ik dat ook gemaakt


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    He is dat van got-it.nl? volgensmij heb ik dat ook gemaakt


    Ja :3 Ik vind hem moeilijk, en ik zit in 3VWO.

    Het zijn gewoon procenten. Je weet hoeveel stemmen elke partij heeft en je weet het totale aantal stemmen. Dus je deelt de stemmen door het totale aantal en dit doe je maal honderd. Dan heb je het aantal procent en dat neem je dan van 150 zetels.

    (hopelijk ben je nu geen toets aan het maken op school anders walg ik van mezelf dat ik je geholpen hebt)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    9.838.683 = 150 zetels
    dus; 9.838.683 : 150 = hoeveel stemmen voor één zetel
    het aantal stemmen ; hoeveel stemmen voor één zetel = aantal zetels per partij

    You do the math


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    9.838.683 = 150 zetels
    dus; 9.838.683 : 150 = hoeveel stemmen voor één zetel
    het aantal stemmen ; hoeveel stemmen voor één zetel = aantal zetels per partij

    You do the math


    Maar er komen kommagetallen uit.

    Voorbeeld VVD'

    9.838.683 : 150 = 65591,22
    1.443.312 : 65591,22 = 22,005 zetels

    [ bericht aangepast op 22 nov 2012 - 14:28 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Maar er komen kommagetallen uit.
    Je kan toch afronden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Je kan toch afronden.


    Naar boven of naar onder? x3

    404NOTFOUND schreef:
    (...)

    Naar boven of naar onder? x3
    Het is geen foutenleer dus vanaf 5 naar boven en onder 5 naar benden. Dat zijn toch de gewone regels.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik blijf bij omlaag, omdat je geen halve zetels (met later halve mensen erop) kunt hebben.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    Ik blijf bij omlaag, omdat je geen halve zetels (met later halve mensen erop) kunt hebben.
    Maar als je enkel naar omlaag zult afronden, zal je lege zetels hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Maar als je enkel naar omlaag zult afronden, zal je lege zetels hebben.

    Maar de 2de kamer bestaat niet alleen uit die partijen. En ik kan niet uit de opdracht maken dat hun 3 alle zetels hebben, want als je alle stemmen van die 3 partijen bij elkaar telt kom je ook niet uit op het totale aantal stemmen.

    Maar goed, er blijven inderdaad een paar zetels open door dat komma getal gedoe. Ze hadden de opdracht beter moeten maken, zonder komma getallen :Y)

    [ bericht aangepast op 22 nov 2012 - 15:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Maar de 2de kamer bestaat niet alleen uit die partijen. En ik kan niet uit de opdracht maken dat hun 3 alle zetels hebben, want als je alle stemmen van die 3 partijen bij elkaar telt kom je ook niet uit op het totale aantal stemmen.
    Dat zag ik ook wel, maar ik wou enkel zeggen dat indien ze alle zetels naar beneden zou afronden in het algemeen er wel lege zetels komen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Dat zag ik ook wel, maar ik wou enkel zeggen dat indien ze alle zetels naar beneden zou afronden in het algemeen er wel lege zetels komen.

    Lees mijn aangepaste reactie :3 Ik geef je gelijk hoor.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Lees mijn aangepaste reactie :3 Ik geef je gelijk hoor.
    Haha, had ik nog niet gezien, sorry. (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?