• Reading challenge: flamingo book bingo

    Om mezelf weer wat aan het lezen te krijgen, heb ik vanochtend een kleine book bingo opgesteld. De regels? Telkens je een boek leest dat aan één van de twaalf voorwaarden voldoet, mag je (maximaal) één vakje wegstrepen. Het doel? Om het eerst drie op een rij halen. Wie leest er met me mee? ^^





    Vanwaar de flamingo?
    Ik weet het ook niet. De bingoflamingo is onze officiële mascotte!
    Mag ik boeken toevoegen die ik al heb gelezen?
    Jammer genoeg niet, nee, enkel boeken die je uitleest nadat je besloten hebt om deel te nemen. Anders zou het ietsje te makkelijk worden. Je mag er wel al in bezig zijn op het moment dat je mee besluit te doen, als je het maar nog niet uit had.
    Wat bedoel je met "kleur in de titel" / een ander hokje?
    Dat mag je zelf invullen, veel van de hokjes staan open voor interpretatie. Het steekt allemaal niet zo nauw, als jij het er maar bij vindt passen en het niet heel, heel erg vergezocht is.
    Mijn boek past bij twee / drie / twaalf hokjes. Mag ik ze allemaal doorstrepen?
    Jammer genoeg mag je er slechts één wegkruisen per boek. Je zult dus goed moeten nadenken en een strategische keuze maken. Het leven is hard, I know.
    Wat als ik een boek uitlees dat bij een hokje past?
    Laten weten op het topic, indien mogelijk met de bingokaart met doorstreept hokje erbij. Dan kan iedereen zien hoe ver de concurrentie staat. :')
    Hoe doorstreep ik zo'n hokje?
    Ik zet de titel van het boek eroverheen met PhotoGrid, maar je kunt er ook een stempel op plakken in Photoshop of Pixlr, een screenshot van maken en er een kruis door trekken, Knipprogramma gebruiken en het hokje met die virtuele fluostift kleuren... Als het maar duidelijk is.
    Als je zelf geen Photoshop of wat dan ook hebt waar je hokjes mee kunt doorstrepen, laat je het me maar weten, dan duid ik het voor je aan. We zijn toch niet met zoveel. ^^
    Mag ik op het topic fangirlen over de boeken die ik lees?
    Ga je gang, dat doe ik namelijk zelf ook.
    Wat krijgt de winnaar?
    Een applausje? De eeuwigdurende eer? Een virtuele knuffel? Een koekje...? Laat maar weten als je een beter idee hebt. :')

    [ bericht aangepast op 4 juni 2016 - 14:58 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell


    Voilà, het beginnetje is er. Kind of frustrating dat ik maar één vakje door mag strepen terwijl hij ook in verzen is geschreven en over een fysieke beperking gaat. Oh well. :')

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 20:49 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Oeh, lijkt me erg vet! I'm in!


    -

    Ik wil wel, maar ik weet niet of ik hier genoeg tijd voor heb... Misschien iets om op mezelf te doen in de zomervakantie (wanneer ik toch niks beters te doen heb XD)
    Ik vind het idee trouwens wel heel leuk! (:

    Volgens mij is een boek over iemand met mijn naam vinden onmogelijk, lol. Het is altijd Romy, nooit Romi zoals mijn naam :')

    Vanwaar de flamingo trouwens?

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 21:53 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Liber schreef:
    Oeh, lijkt me erg vet! I'm in!


    Welkom bij de club! We zijn voorlopig maar met z'n tweetjes maar toch. :')


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Atrox schreef:
    Ik wil wel, maar ik weet niet of ik hier genoeg tijd voor heb... Misschien iets om op mezelf te doen in de zomervakantie (wanneer ik toch niks beters te doen heb XD)
    Ik vind het idee trouwens wel heel leuk! (:

    Volgens mij is een boek over iemand met mijn naam vinden onmogelijk, lol. Het is altijd Romy, nooit Romi zoals mijn naam :')

    Vanwaar de flamingo trouwens?


    Same, mijn naam is Jente haha. Ik geloof dat er geen boek bestaat waar de hoofdpersoon mijn naam heeft. :')


    -

    Atrox schreef:
    Ik wil wel, maar ik weet niet of ik hier genoeg tijd voor heb... Misschien iets om op mezelf te doen in de zomervakantie (wanneer ik toch niks beters te doen heb XD)
    Ik vind het idee trouwens wel heel leuk! (:

    Volgens mij is een boek over iemand met mijn naam vinden onmogelijk, lol. Het is altijd Romy, nooit Romi zoals mijn naam :')

    Vanwaar de flamingo trouwens?


    Thanks! Ik vind het ook ongelofelijk moeilijk om buiten de vakanties veel te lezen. Vandaar de challenge ook wel wat.
    Achter die flamingo moet je niet te veel zoeken, ik weet het zelf bij nader inzien ook niet echt. :') Ik wilde er wat decoratie bij doen, weet ik veel, ik hou niet eens van flamingo's. :') Ach ja, zie hem maar als onze mascotte.

    Ik heb me net gerealiseerd dat flamingo op bingo rijmt. Is het zo wel logisch? :')

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 22:04 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Thanks! Ik vind het ook ongelofelijk moeilijk om buiten de vakanties veel te lezen. Vandaar de challenge ook wel wat.
    Achter die flamingo moet je niet te veel zoeken, ik weet het zelf bij nader inzien ook niet echt. :') Ik wilde er wat decoratie bij doen, weet ik veel, ik hou niet eens van flamingo's. :') Ach ja, zie hem maar als onze mascotte.

    Haha, oké, dan is de flamingo vanaf nu onze officiële mascotte :')

    Ik denk dat ik bij nader inzien ook kom joinen, al kan ik pas woensdag beginnen, want anders ga ik een paar belangrijke toetsen verwaarlozen en dat willen we niet XD

    Oké, kent er iemand een Nederlandstalig boek dat in verzen geschreven is en dat je ook kunt vinden in de minder grote bibliotheek?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Verfilmd: Spijt - Carry Slee
    Over iemand met jouw naam: Vrij - Kate Cann
    Met een kleur in de titel: Dagen van de Bluegrass liefde - Edward van de Vendel
    Met een getal in de titel: The 100 - Kass Morgan
    Van een auteur met jouw initialen: The 100 day 21 - Kass Morgan (K.M)

    Of is het de bedoeling dit te doen als je aan een boek begint? Want ik heb al deze boeken wel al gelezen. ;'D

    [ bericht aangepast op 30 april 2016 - 22:11 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ik lees nu alleen een groot, best dik boek geloof ik, maar il wil wel meedoen ^


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Atrox schreef:
    (...)
    Haha, oké, dan is de flamingo vanaf nu onze officiële mascotte :')

    Ik denk dat ik bij nader inzien ook kom joinen, al kan ik pas woensdag beginnen, want anders ga ik een paar belangrijke toetsen verwaarlozen en dat willen we niet XD

    Oké, kent er iemand een Nederlandstalig boek dat in verzen geschreven is en dat je ook kunt vinden in de minder grote bibliotheek?


    Wat leuk! De bingoflamingo heet je van harte welkom! :')

    Geen probleem, hoor, school gaat natuurlijk voor.

    Eens denken... Het Gewicht van Water van Sarah Crossan is de enige die ik meteen kan noemen, ik zal er nog eens over nadenken.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    EichenHouse schreef:
    Verfilmd: Spijt - Carry Slee
    Over iemand met jouw naam: Vrij - Kate Cann
    Met een kleur in de titel: Dagen van de Bluegrass liefde - Edward van de Vendel
    Met een getal in de titel: The 100 - Kass Morgan
    Van een auteur met jouw initialen: The 100 day 21 - Kass Morgan (K.M)

    Of is het de bedoeling dit te doen als je aan een boek begint? Want ik heb al deze boeken wel al gelezen. ;'D


    Het is inderdaad de bedoeling om enkel boeken waar je nu mee begint aan te duiden. Maar suggesties geven bij de categorieën mag natuurlijk wel, dat kan de rest wat inspireren. ^^


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    GrandR schreef:
    ik lees nu alleen een groot, best dik boek geloof ik, maar il wil wel meedoen ^

    Welkom! <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Het is inderdaad de bedoeling om enkel boeken waar je nu mee begint aan te duiden. Maar suggesties geven bij de categorieën mag natuurlijk wel, dat kan de rest wat inspireren. ^^

    Oh, hahah. Oké, dan heb ik alleen nog de gene met het getal er in, want ik ben daar nog in bezig c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    niniwa1 schreef:
    (...)

    Wat leuk! De bingoflamingo heet je van harte welkom! :')

    Geen probleem, hoor, school gaat natuurlijk voor.

    Eens denken... Het Gewicht van Water van Sarah Crossan is de enige die ik meteen kan noemen, ik zal er nog eens over nadenken.

    Ze hebben het niet in onze veel te kleine bieb >.<


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Atrox schreef:
    (...)
    Ze hebben het niet in onze veel te kleine bieb >.<


    Awh, jammer. Dat kan enorm frustrerend zijn. I know the struggle. :') Misschien vind je een andere roman in verzen op Goodreads of zo? https://www.goodreads.com/list/show/2057.Novels_in_Verse <3


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell