• Een 14-jarige Friese scholier mag niet meer terug naar zijn oude havoklas omdat hij te emotioneel zou hebben gereageerd op klasgenoten die hem voortdurend treiterden met de dood van zijn beste vriendje Michi (12). Die stierf vorig jaar na een verkeersongeluk in zijn armen.
    Dat meldt de krant Metro.

    'In plaats van dat de school zich over de jongen ontfermt en de pestkoppen corrigeert vinden ze Roy en vooral zijn moeder erg lastig', zegt Els Hendrikse van de Stichting Veilig Onderwijs vandaag in de krant. Zij treedt op voor het gezin als bemiddelaar: 'Zijn school wil hem wel een eerlijke kans bieden op een school in Drachten, maar niet op zijn eigen school in zijn woonplaats Leeuwarden.'

    De moeder van de getraumatiseerde havoleerling is volgens Els Hendrikse inmiddels door haar werkgever, de afdeling Leerplicht van de gemeente Leeuwarden, geadviseerd om niet over de zaak te spreken. 'Zij voelt zich doodongelukkig dat zij niet kan praten over deze kwestie, waar notabene haar eigen bureau bij betrokken is.'

    Jeugdvriend Michi verongelukte op 20 september 2011 in Leeuwarden. Hij en Roy zaten samen op een fiets toen ze werden gegrepen door een personenauto. De jongen vertelt hoe hij naar het slachtoffer toe kroop en diens hoofdwond probeerde te stelpen. 'Ik hield Michi's hand vast totdat hij stierf. Het enige en laatste wat ik hem nog heb horen roepen was mijn naam'.

    'Over wat kort daarna volgde zwijgen ze liever', zegt Els Hendrikse. 'Lekker dat hij dood is. Had hij maar beter uit moeten kijken.' Dit soort opmerkingen kreeg Roy al kort na de begrafenis van Michi naar het hoofd geslingerd.

    Roy, die op de basisschool al om zijn huidskleur was gepest was blij dat dit op de havo een stuk minder was. Maar na het ongeluk sloeg de stemming om. Klasgenootjes zouden zelfs in aanwezigheid van hun leraar toneelstukjes hebben opgvoerd, waarbij ze de doodsstrijd van Michi nabootsten. Roy's reactie ('godverdomme, kap hier mee!') betekende zijn onmiddellijke verwijdering uit de klas en zette een slepend conflict in gang.

    Bestuurssecretaris Herman Kramer van het Leeuwarder Lyceum zegt om privacyredenen niet inhoudelijk op de zaak in te kunnen gaan.

    De namen van de betrokkenen zijn om privacyredenen gefingeerd.

    Bron: AD.nl


    Daar word je toch niet goed van? Die jongen heeft iets ergs meegemaakt en dan wordt hij daarom gepest. En als hij er dan wat van zegt, dan wordt hij van school gestuurd!
    Het spijt me, maar ik begrijp echt niet waar het heen gaat met de wereld.
    Nu vraag ik me af of er mensen waren die op die school zitten heel stiekem

    Hoe denken jullie hier nou over? Want ikzelf kan het echt niet geloven dat mensen zo achterlijk kunnen zijn.

    Ik heb hier nog geen topic over gezien, sorry als die er wel al was

    [ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 21:50 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dit is toch idioot? Op school zouden ze de pesters aan moeten pakken en die jongen moeten helpen met zijn verdriet. Dit kan gewoon niet.


    Food.

    Scharry schreef:
    Dit is toch idioot? Op school zouden ze de pesters aan moeten pakken en die jongen moeten helpen met zijn verdriet. Dit kan gewoon niet.

    Dat had ik dus ook, maar nee, we sturen de jongen van school af omdat hij 'te emotioneel reageerde'. --'


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Dat vind ik eigenlijk gewoon te falend voor woorden. Hoe kan je dat tegen iemand zeggen, die zo'n emotionele trauma heeft opgelopen?


    The odds are néver in our favor.

    Ach, de wereld is al diep genoeg gezonken..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Wat is de wereld toch ziek :S
    Jezus, dit kan toch echt niet :|


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    I would kick some ass...
    Serieus, hoe hard kunnen sommige mensen zijn?
    En ze worden dan ook nog eens beschermd?!
    Ziek word ik er van, doodziek.
    Als het aan mij lag, had ik al lang wat rake klappen uitgedeeld.
    Hoewel dat niet echt de oplossing zou zijn...Ik vind het overigens knap dat hij zich dan nog zo lang kalm heeft weten te houden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    I don't wanna live on this planet anymore


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Ik vind eigenlijk dat die school aan geklaagd moet worden als dat kan. Dit is echt de om gekeerde wereld! Daar word ik zo boos om, die jongen heeft verdorie zijn eigen vriend zien dood gaan en dan doen die god vergeten leraren niks als ie ermee word gepest?! Echt zieke mensen.


    Physics is awesome

    Mijn ouders: "Logisch toch, als ie steeds jankt?"
    Echt, mijn ouders falen in het leven. -.- Zeggen ze ook nog dat hij debiel is. Jezus.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Damn, wat belachelijk! Arme jongen.


    You are beautiful, you are love.

    Bah, echt ziek dit.


    Pretty is just a pretty word.

    Scharry schreef:
    Dit is toch idioot? Op school zouden ze de pesters aan moeten pakken en die jongen moeten helpen met zijn verdriet. Dit kan gewoon niet.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Je mening baseren op één nieuws artikel is ook niet helemaal correct.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Je mening baseren op één nieuws artikel is ook niet helemaal correct.

    Ik had het ook al om me heen gehoord. Maar het lijkt me stug dat een krant iets gaat publiceren wat óók al in een andere krant is neergezet wat niet waar is. Dan mag ik best zeggen dat ik het raar vind dat de jongen van school wordt gestuurd omdat hij iets terugzegt tegen de pesters.

    [ bericht aangepast op 24 nov 2012 - 22:41 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Verschrikkelijk. Er moet ook wel iets goed mis zijn met die klasgenoten als ze zoiets naspelen. Walgelijk gewoon.
    Het is ook zo krom dat het slachtoffer van pesterijen de dupe wordt. Als je gepest wordt, moet je naar een of andere zelfverdedigingscursus om te leren van je af te bijten, in plaats van dat de pesters opnieuw opgevoed worden. En in dit geval wordt de gepeste dus zelfs de klas uitgezet. Ik kan me daar echt kwaad om maken.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel