• Hoort Koken bij Creativiteit? Ik vond het het beste passen.



    Ik kook elke week minstens 1 keer(meestal op donderdag). Ik kook eigenlijk altijd pasta. Omdat dit mijn lievelingseten is en te lui ben om aardappels te maken wat ook nog eens een stuk minder lekker is. Meestal kook ik gewoon pasta met paprika courgette en champignons en rode saus. Ik doe het ook nog wel eens in de oven maar het wordt dus een beetje saai. Daarom mijn vraag:

    Wat vinden jullie de lekkerste pasta recepten? Het gaat vooral om wat voor vlees, vis en/of groente.
    En koken julllie vaak zelf?


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Lasange, pasta carbonara of pastitio.

    En ik kook haast nooit zelf.


    Physics is awesome

    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3


    Helemaal mee eens!


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.

    PUKKELxDING schreef:
    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3


    •*• Lululu •*•

    Pasta en dan met een zelfgemaakte kaas saus en spekjes (: de kaas saus is overig simpel. 5 x ei geel, 1 heel ei. Dat goed kloppen met verfijnde kaas en 3/4 kook room beker c: en dan alles samen voegen en done! (:


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    PUKKELxDING schreef:
    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3


    DAT JA (hoera)


    I'm a fighter, let me go.

    Fantasia schreef:
    Spaghetti met gebakken kerstomaten

    Gestoomde groentepakketjes met spaghetti


    DIe zijn allebei echt leuk! Ik ga ze een keer maken. Dankje!


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    PUKKELxDING schreef:
    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3



    En als je dan spekjes i.p.v hamblokjes doet is het nóg lekkerder(:(maar hamblokjes zijn ook lekker hoor)


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Ik gebruik altijd een pakje van Knorr haha, voor Italiaanse spagettisaus. Dan met ui, gehakt en alles wat je lekker vind. Ik doe er meestal nog prei en champignons bij, tomatenpurree en wat tomaat. Klassiek maar erg lekker.

    Je kan het natuurlijk ook zelf vanaf de basis opbouwen, dit heb ik wel eens gedaan en dat was echt superleuk. 8D Eerst uitjes fruiten, gehakt erbij, veel tomaat, tomatenpurree, knoflook, groente die je er in wilt hebben en aan het einde Italiaanse kruiden en basilicum toevoegen naar smaak. Om het dan wat pittiger te maken kan je er nog wat sambal bij doen.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2012 - 15:22 ]


    Your make-up is terrible

    Penne met tagliatelle-roomsaus, zalm en garnalen. c:


    ''i appreciate the masterpiece that is you because your existence alone is art''

    Dit. Ik zweer je, dat is zó lekker.:9~:9~:9~:9~


    everything, in time

    Wat ook heel gemakkelijk klaar te maken is, is Turkse Pita (geen idee of het echt zo heet, maar zo noem ik het :'D) Net zo gemakkelijk als pasta, vind ik toch ^_^
    's Middags de kipfilet (1kg voor 4 personen) in blokjes snijden en marineren. Marineren doe ik altijd heel simpel, gewoon Ketjap Manis eroverheen kappen, wat nootmuskaat, paprikapoeder, cayennepoeder, knoflookpoeder en beetje sambal erbij. Natuurlijk wel zorgen dat al je kippenblokjes doordrenkt zijn ermee.
    Dan gewoon in de koelkast zetten en in laten trekken. (Dit kan je ook doen natuurlijk 's avonds als je gaat koken, maar ik vind het lekkerder als de marinade goed ingetrokken is)
    Dan wanneer je gaat koken om te eten, snij je een rode, een gele en een groene paprika in stukjes. Twee groene appels schillen en eveneens in kleine blokjes (ongeveer evengroot als de paprika's) snijden en erbij doen. Gooi het zooitje bij elkaar in een pan en bak het wat op. In de tussentijd kan je eveneens de gemarineerde kippenblokjes bakken tot ze goed zijn. (meestal zet ik dit al op voor de paprika's en appels aangezien de kipblokjes iets langer nodig hebben om gaar te worden)
    Als de kip gaar is en de paprika's en stukkjes appel wat gebakken (dit moet zeker niet superlang, gewoon dat het warm is. 5 minuutjes is wel genoeg, ik doe het altijd op gevoel, zoals alles wat ik doe met koken, ook het kruiden enzo XD) gooi je het samen in een pan. Et voila, het is zo goed als klaar.
    Pita broodjes en knoflook erbij en eetsmakelijk ^_^
    Hier vinden ze het echt wel geslaagd en ik ben iemand die dus niet echt dol is op koken, waardoor dit dus een ideaal gerecht is. Het is natuurlijk iets anders dan pasta, maar ook zeker niet moeilijk (:

    [ bericht aangepast op 29 nov 2012 - 16:03 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    stampot rauwandijvie, mijn lievelingsgerecht:Y)


    If you can dream it, you can do it&#10084;&#65039;

    PUKKELxDING schreef:
    Met champignons, hamblokjes & roomsaus. Jummie <3


    Birds born in a cage think flying is an illness.