• (Novum) - Het cliché dat mannen om de tien seconden aan seks denken, klopt als een bus. Dat vindt Barry Atsma tenminste. "We denken gewoon veel aan seks", zegt Atsma op de set van de komedie Mannenharten tegen Novum Nieuws. "Daar kunnen we niet zo veel aan doen, dat is een soort biologische stoornis."

    De komedie met ook Jeroen Spitzenberger, Daan Schuurmans, Teun Kuilboer en Fabian Jansen behandelt clichés over mannen en liefde. "Dat is geen cliché, dat is gewoon de keiharde waarheid", vindt ook Spitzenberger. "Het zou zo kunnen zijn", nuanceert Schuurmans. "Je hebt natuurlijk fases in het leven."

    "Seks heeft ook wel weer te maken met liefde, dus eigenlijk denken we iedere tien seconde aan liefde", probeert Atsma. "En daarbij geile seks."

    De komedie is een remake van het Duitse Männerherzen uit 2009 en gaat over vijf mannen en hun relatieperikelen. Regisseur Mark de Cloe wil met zijn film een aantal clichés over mannen die niet kloppen overboord gooien. "Het cliché dat mannen niet kunnen luisteren en alleen maar over voetbal praten, klopt echt niet", beaamt Atsma.

    Steeds meer tv-programma's en films behandelen de man en zijn gevoelens. Zo gaat Spitzenberger de hoofdrol spelen in een komedieserie die Linda de Mol maakt over hoe zwaar een echtscheiding is voor mannen. "Misschien zijn we op een punt beland in verhalen vertellen, dat het publiek wil weten hoe mannen het allemaal zien."

    Barry Atsma heeft het idee dat het om een nieuwe trend gaat. "We hadden een tijdje de metroman en de überman en nu hebben we eigenlijk de watjesman."


    Ik vind dit niet echt kloppen, mannen denken heus niet om de tien seconden aan seks hoor, denk ik... :X

    Volgens mij wel... Ik vind dat vrouwen al vaak aan seks denken, zeker ik lol. Mannen denken er dan over het algemeen nog wat vaker aan, dus dan klopt het wel.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Volgens mij wel... Ik vind dat vrouwen al vaak aan seks denken, zeker ik lol. Mannen denken er dan over het algemeen nog wat vaker aan, dus dan klopt het wel.


    hihihi maar om de 10 seconden? dat is wel erg vaak zeg...
    *Oehhh seks* 10 seconden later *Oehhh seks* xD hahah

    SeCuteBieber schreef:
    (...)

    hihihi maar om de 10 seconden? dat is wel erg vaak zeg...
    *Oehhh seks* 10 seconden later *Oehhh seks* xD hahah


    Ik denk dat ze eerder erotisch denken, dan echt aan seks, maar ik ben 12 en denk er zelf nog niet aan, dus ik kan het eigenlijk helemaal fout hebben (:


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    SeCuteBieber schreef:
    (...)

    hihihi maar om de 10 seconden? dat is wel erg vaak zeg...
    *Oehhh seks* 10 seconden later *Oehhh seks* xD hahah


    Zo denken ze er niet aan. x'D Meer seksgerelateerde dingen.


    Your make-up is terrible

    Dan heb je ook geen leven als man, lol.


    i put the fun in funeral

    Assassin schreef:
    (...)

    Zo denken ze er niet aan. x'D Meer seksgerelateerde dingen.


    Oooow.. zo xD hahaha tja vrouwen denken ook best wel vaak denk ik. Ik denk er soms ook afentoe aan :$ maar dat is normaal toch, voor een 16jarige? :$

    Volgens mij niet, want als je om de 10 seconden aan seks denkt, vind ik best wel dat je een leeghoofd bent :X
    Zit je te leren xD Je stof door te nemen, en dan opeens: "Seks...'
    Lijkt me niet helemaal kloppen.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Bullshit, ik denk helemaal niet zo vaak aan seks. Of ik doe het onbewust.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Villique schreef:
    Bullshit, ik denk helemaal niet zo vaak aan seks. Of ik doe het onbewust.


    Mannen in het algemeen xD

    Bullshit. Ik denk echt niet zo vaak aan seks.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het is wel duidelijk dat de enkele jongens hier op Q protesteren :Y) maar ja, ze zitten gewoon in de ontkenningsfase ^^

    Nee oké, ik denk dat ze er vaker aan denken in het algemeen dan vrouwen, maar ook weer niet zó vaak.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Nou ja, het hangt natuurlijk ook van de leeftijd, situatie en soort man af. Ik zou me eigenlijk best voor kunnen stellen dat een tienerjongen in een saaie geschiedenisles vaker aan seks denkt dan wanneer hij aan het gamen is oid.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Nou ja, het hangt natuurlijk ook van de leeftijd, situatie en soort man af. Ik zou me eigenlijk best voor kunnen stellen dat een tienerjongen in een saaie geschiedenisles vaker aan seks denkt dan wanneer hij aan het gamen is oid.


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vind het altijd zo komisch hoe iedereen dat over mannen zegt, maar als je een beetje bekent bent met Tumblr weet je dat female teenagers echt erg zijn :W


    Caution first, always.

    Thorin schreef:
    Ik vind het altijd zo komisch hoe iedereen dat over mannen zegt, maar als je een beetje bekent bent met Tumblr weet je dat female teenagers echt erg zijn :W


    Helemaal mee eens(cool)