• De stelling van deze week luidt:
    Er moet meer aandacht besteed worden aan andere muziekstijlen dan alleen aan pop.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mee eens, helemaal mee eens. Pop muziek wordt zo uitgekauwd en andere stijlen lijken niet meer gerespecteerd te worden. Niet door mensen, niet door radio, niet door tv. Echt zonde, want er is echt veel meer dan alleen pop. Maarja, de mensen willen dat helaas.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    zeker eens. mensen zouden echt meer moeite moeten doen om een echt naar muziek te luisteren. dat in mn achterhoofd houdende kan ik me haast niet voorstellen dat je maar van een muziekstijl (pop) kunt houden.


    me: 5% reality, 95% dreams

    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oneens
    De grote meerderheid vind top 40 nou eenmaal leuk om te luisteren. Er zijn genoeg cd's van wat minder populaire artiesten er zijn ook genoeg radio's die een ander genre spelen, thuis luisteren wij vaak naar arrow jazz fm. O, mijn vader heeft ook nog een stuk of 500 cd's in kasten liggen dus als ik iets anders wil dan dat ik normaal luister heb ik genoeg keus(:


    waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Oneens!
    Ik vind pop fantastisch en als ik dat luister dan luister ik dat gewoon omdat ik dat mooi vind ik ga niet veranderen gewoon voor een ander stijl


    ?wasda?

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Op de radio wel, maar in het algemeen mag iedereen zijn pop hebben. Ik zou er niet tegen kunnen als huppeltjes opeens naar Metal zouden luisteren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oneens, mensen luisteren naar wat ze leuk vinden, er is ook wel een radio zender met klasieke muziek en er is bijvoorbeeld ook weer een nieuw programma met Tijl, dit gaat over klasieke muziek.


    ~

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oh en nog iets, ze draaien geen top 40 omdat iedereen dat leuk vindt hoor, iedereen vindt dat leuk omdat het continu gedraaid wordt. Dat is nu eenmaal de kracht van de muziekindustrie. Zij kiezen namelijk hoe je er uit ziet en wat wel en niet mag en hoe het liedje en de clip zal zijn. Je gelooft me misschien nu niet, maar denk er maar eens goed over na en dan zal je me wel gelijk geven. Dat betekent nu wel niet dat je geen andere genres mooi kan vinden, maar de mainstream mensen vinden de top 40 muziek daarom goed.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Eens. Pop is er al op genoeg radiozenders en dat zal ook zo blijven, maar ik zou het geweldig vinden als er eens échte muziek gedraaid werd..


    You are beautiful, you are love.

    Horizons schreef:
    Oh en nog iets, ze draaien geen top 40 omdat iedereen dat leuk vindt hoor, iedereen vindt dat leuk omdat het continu gedraaid wordt. Dat is nu eenmaal de kracht van de muziekindustrie. Zij kiezen namelijk hoe je er uit ziet en wat wel en niet mag en hoe het liedje en de clip zal zijn. Je gelooft me misschien nu niet, maar denk er maar eens goed over na en dan zal je me wel gelijk geven. Dat betekent nu wel niet dat je geen andere genres mooi kan vinden, maar de mainstream mensen vinden de top 40 muziek daarom goed.


    Precies! En als ik er dan over nadenk hoeven ze niet per se alleen rock en metal te draaien, want dan vind iedereen het opeens wel leuk zeker..


    You are beautiful, you are love.

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    Do what people say you can't.

    Nee, waarom?
    Ik snap de stelling niet.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt