• De stelling van deze week luidt:
    Er moet meer aandacht besteed worden aan andere muziekstijlen dan alleen aan pop.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens, ik houd van popmuziek en heb het liefst zoveel mogelijk muziek uit deze tijd. De radio zet ik na 4 te oude liedjes gewoon uit en dan ga ik op Spotify luisteren. Tijdens 90 request flip ik m helemaal en de top 2000 moet maar zo snel mogelijk voorbij zijn. Geef mij maar gewoon popmuziek.

    oneens.
    iedereen heeft zijn eigen muziek stijl, en daar kan je niks over zeggen.
    zelf luister ik naar pop, maar ben qua andere stijlen all-round.
    ik luister naar zo´n beetje alle soorten muziek, terwijl andere mensen een andere smaak hebben.
    oveer smaak valt niet te twisten.


    Yesterday is history, tomorrow is a mysterie, but today is a gift, thats why its called present.

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Madonna schreef:
    Oneens. Mensen luisteren toch wel naar wat ze leuk vinden en pop is nou eenmaal een geliefd genre. En als ze behoefte hebben aan iets anders zijn er via internet genoeg mogelijkheden om daar aan te komen.


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Oneens. Op de radio heb je inderdaad voornamelijk pop, maar er zijn genoeg mensen die er niet van houden. Dan is het makkelijk genoeg om ergens anders op te luisteren, zoas internet.


    Tijd voor koffie.

    Oneens, er wordt naar mijn mening veel aandacht besteed aan elke muziekstijl. Ligt er maar net aan naar welke radiozender je luistert.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Eens! Ik, persoonlijk, vind pop niet de beste muziekstijl die er is, en als ik dan radio wil luisteren, kan dat niet zonder te worden "doodgegooit" met pop. Ik word er gek van!
    Mensen mogen wel luisteren wat ze willen, ik bedoel: Dat wil ik ook. Maar er is geen radiozender voor de minder bekende stijlen. En dat stoort.


    I will keep watch.

    oneens, pop is nu eenmaal een geliefde muzieksoort, en er zijn ook andere zenders dat MTV en RADIO538.


    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. En als je me niet gelooft stap je maar uit.

    Eens, mensen weten ook veel te weinig van andere muziek stijlen. Als ik tegen mensen zeg dat ik naar metal luister denk iedereen gelijk dat ik naar die over extreme achtergrond muziek en gebrul luister-Er zijn genoeg mensen die dat wel leuk vinden-. En als ik uitleg wat ik wel luister staan ze me met open mond aan te gapen, omdat ze nog niet weten. En op de radio krijg je toch alleen pop voorgeschoteld -met zeer slechte auto toon , naar mijn idee-


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    dodeke schreef:
    Oneens!
    Ik vind pop fantastisch en als ik dat luister dan luister ik dat gewoon omdat ik dat mooi vind ik ga niet veranderen gewoon voor een ander stijl

    Lol whut? Waar staat er dat je moet veranderen. :W Leer lezen, jezus hey.

    En ik ben het er niet mee eens, want dan word de muziek die ik luister mainstream en als muziek mainstream word, word het vaak verneukt en alleen nog maar gericht op geld. Ik heb liever zoals het nu is. Goed, ik zou het leuk vinden als een radiostation de muziek draait die ik leuk vind, maar dat offer ik wel op zodat de goede muziek behouden blijft.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oromis schreef:
    (...)
    Lol whut? Waar staat er dat je moet veranderen. :W Leer lezen, jezus hey.

    En ik ben het er niet mee eens, want dan word de muziek die ik luister mainstream en als muziek mainstream word, word het vaak verneukt en alleen nog maar gericht op geld. Ik heb liever zoals het nu is. Goed, ik zou het leuk vinden als een radiostation de muziek draait die ik leuk vind, maar dat offer ik wel op zodat de goede muziek behouden blijft.
    Maar vroeger werd er op Stu Bru bij ons 's avonds eens metal gedraaid, maar nu doen ze dat ook niet meer en dat vind ik ergens wel jammer. Maar eens per jaar doen ze een top 100 van metal en rock liedjes en dan geniet ik wel super hard van de muziek.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    pop is officeel helemaal geen genre/stijl . Het is een verzamelnaam voor, ja voor populaire muziek.
    Genres/ stijlen zijn dingen zoals Methal, screamo, punk, country, dance…. Elk liedje van elke stijl/elk genre kan popmuziek zijn, maar popmuziek op zich is geen bepaalde stijl aan liedjes. Ook alkan je wel vaak opmerken dat de liedjes toch allemaal iets gemeen hebben, al maakt dat het nog geen genre. Dus eigenlijk kan ik geen antwoord geven op deze vraag


    Maar oke, ik ben het oneens met de stelling. Dan krijgt de muziek die ik luister maar niet zoveel aandacht, ik vind het prima.

    [ bericht aangepast op 9 dec 2012 - 12:43 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Oneens. Pop vinden ze leuker dan andere stijlen. Je kunt moeilijk iemands muziek stijl veranderen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Eenseenseens, zeer eens. Al vind ik het prima dat niet iedere barbie op de wereld naar dezelfde muziek luistert als mij. Moet er niet aan denken. (cat) No offence though.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Horizons schreef :
    Oh en nog iets, ze draaien geen top 40 omdat iedereen dat leuk vindt hoor, iedereen vindt dat leuk omdat het continu gedraaid wordt. Dat is nu eenmaal de kracht van de muziekindustrie. Zij kiezen namelijk hoe je er uit ziet en wat wel en niet mag en hoe het liedje en de clip zal zijn. Je gelooft me misschien nu niet, maar denk er maar eens goed over na en dan zal je me wel gelijk geven. Dat betekent nu wel niet dat je geen andere genres mooi kan vinden, maar de mainstream mensen vinden de top 40 muziek daarom goed.

    inderdaad


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.