• De stelling van deze week luidt:
    Er moet meer aandacht besteed worden aan andere muziekstijlen dan alleen aan pop.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eens. Ik ben subjectief metalhead, doch promoot met even veel plezier klassieke muziek, techno, alternatieve rock en alle andere genres die niet opgegeten, uitgekauwd, uitgespuugd, weer opgegeten, herkauwd en uitgekotst zijn. Het klinkt hard, het is misschien hard, maar inderdaad, pop is (zie vorige metafoor). Dus ja, introduceer eens alternatieve radiozenders, maak speciale TV-kanalen, richt meer publieksgerichte, doelgerichte evenementen in, maak er iets creatiefs van! I'd only be very happy to participate!

    [ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 17:56 ]


    Na regen komt zonneschijn.

    Ik ben het er wel heel erg mee eens. Wanneer er meer aandacht aan andere stijlen besteed wordt, weet ik zeker dat ook meer mensen dit leuk zullen gaan vinden. Mensen worden simpelweg beïnvloed door wat ze vaak horen. En als kind kom je eigenlijk alleen in aanraking met wat je vaak hoort, wat dus pop-muziek is. En zelfs oudere mensen komen vaak moeilijk in aanraking met andere stijlen. Zo heb ik mijn vader nog een hele hoop bij kunnen brengen op het gebied van muziek en heeft hij door de dingen die ik hem heb laten horen, steeds meer afkeer voor de radio gekregen. Ik weet zeker dat er voor een hele hoop mensen echt een wereld opengaat wanneer ze meer verschillende dingen horen.

    En mensen die zeggen van: 'Je moet mensen laten luisteren wat ze willen luisteren', ik denk juist dat pop dit motto tegengaat. Het is gewoon maar één soort muziek die je te horen krijgt, terwijl mensen veel meer dingen leuk kunnen vinden wanneer ze meer horen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pop is nu eenmaal het meest bekende muziekgenre, en het overheerst de top 40. Toch zijn er af en toe wel liedjes uit andere genres die in de top 40 staan. Ik vind dat mensen eens wat verder moeten kijken dan hun neus lang is, er is meer muziek dan dat ze op de radio draaien. Zelf ben ik dol op soul en r&b muziek, en ik luister altijd naar mijn eigen muziek op mijn telefoon. Ik luister amper pop muziek, ik vind het saaie muziek dat vaak over hetzelfde gaat: liefde. Ik vind artiesten met een heel "eigen" stem geweldig, zoals Alicia Keys, Pamela Faith en Rebecca Ferguson. Maar ook alternatieve rock en rock muziek vind ik leuk om naar te luisteren zoals No Doubt en ik ben dol op klassiekers van Abba, Queen, The Beatles, Bon Jovi enz.

    Ik ben deels eens en deels oneens met de stelling, andere genres krijgen genoeg aandacht van liefhebbers maar vaak weet de meerderheid amper van het bestaan af van andere genres naast pop. Wat natuurlijk hartstikke jammer is want er is zoveel meer dan pop muziek.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2012 - 18:32 ]


    Chasing goals.

    Pop heet Pop omdat het populair is.
    Daarom wordt er zoveel aandacht aan besteed.


    "Il n'y a que les morts, qui ne reviennent pas."

    oneens bijna iedereen vind pop leuk.


    @niallfeather op twitter follow.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2012 - 2:08 ]

    oneens, als er aandacht komt voor échte muziek wordt het al snel commerciële meuk kijk maar wat er nu met hardstyle gebeurd.

    Onees, je luister naar muziek die je leuk vind toch? hou je bijvoorbeeld enorm veel van pop muziek, moet je die laten staan omdat "Er-meer-aandacht-moet-worden-besteden-aan-andere-soort-muziek" regel bestaat.. Ik zie het al helemaal voor me ik die metalhead/hardrock muziek ga luisteren. Wat een onzin...

    [ bericht aangepast op 11 dec 2012 - 10:20 ]

    ik denk ook dat mensen toch wel luisteren wat ze leuk vinden,
    het enige waar ik me mateloos aan kan irriteren is dat er veel artisten te veel denken aan muziek die verkoopt inplaats van de muziek die je echt kippenvel geven, ik was vroeger namelijk fan van kerli , en als je haar muziek van een paar jaart terug gaat vergelijken met wat ze nu maakt is dat echt 100% anders , en dat is gewoon doodzonde.


    trying to forget somebody you love, is like trying to remember someone you never met <3

    Is popmuziek een genre dan? Het is toch gewoon een afkorting voor populaire muziek?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dus, als ik het goed begrijp, mogen radio en tv-zenders mensen met een andere muzieksmaak deze 'pop' gedwongen in onze oren schuiven? Wat nou als heavy metal nu populair wordt en alleen maar op de radio en tv komt? Dan lopen jullie te janken dat er geen normale muziek te horen is. In een kroeg kun je moeilijk en koptelefoon opzetten. Ook missen veel van jullie muzikale opvoeding, maar kopen wel gerust een shirt van Led Zeppelin omdat het er vet uit ziet. Maar kennis van muziek? Ho maar. En koop alsjeblieft geen Nirvana/Doors/Pink Floyd-tanktop bij de H&M als je van pop houdt. Dank u.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Andere muziekgenres mogen ook wel op de radio zijn... 24/7 pop is verschrikkelijk namelijk.
    Als je een ander muzieksmaak hebt word je uitgekotst en ben je meteen een emo als je rock en metal luisterd

    [ bericht aangepast op 11 dec 2012 - 13:28 ]


    Bloodsucking Vampire Girl

    Niet akkoord. Het heeft de naam pop(ular)music voor iets meegekregen! Wanneer anderen genres worden ontdekt worden ze sowieso popmuziek omdat ze populairder zijn geworden. Pop is ook slechter van kwaliteit naar mijn mening omdat het een product is geworden van de muziekindustrie en niet gewoon iets wat je gevoelens moet weergeven. Er wordt muziek gecomponeerd om winst te maken.


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Seaver schreef:
    pop is officeel helemaal geen genre/stijl . Het is een verzamelnaam voor, ja voor populaire muziek.
    Genres/ stijlen zijn dingen zoals Methal, screamo, punk, country, dance…. Elk liedje van elke stijl/elk genre kan popmuziek zijn, maar popmuziek op zich is geen bepaalde stijl aan liedjes. Ook alkan je wel vaak opmerken dat de liedjes toch allemaal iets gemeen hebben, al maakt dat het nog geen genre. Dus eigenlijk kan ik geen antwoord geven op deze vraag


    Maar oke, ik ben het oneens met de stelling. Dan krijgt de muziek die ik luister maar niet zoveel aandacht, ik vind het prima.


    'Cause no wise words gonna stop the bleeding.

    Oneens. Stel rock wordt het meest bekende/gewaardeerde/populairste genre, dan gaan al die mainstream kindjes die luisteren naar wat de rest van de mensen luisteren dat hele genre verpesten zoals ze nu bij pop doen. Kijk, ik hou van rock en een van die dingen dat ik er zo geweldig aan vindt, is dat het niet zo mainstream is en dat de mensen die er naar luisteren doen wat ze zelf willen. Overigens wil ik er nog een Alex Gaskarth quote tegen aan gooien, want populariteit zo iemand niet moeten stoppen met het luisteren naar een bepaald genre. Dat het niet 'cool' is, moet je niet tegenhougen.

    "Music is a matter of taste. Bitching at someone for liking a certain style of music is like yelling at someone for liking broccoli with melted cheese (which, might I add, is awesome). I don’t understand why there are so many snobs out there who deem it necessary to force-feed their opinions to others, and claim that their experience in the matter makes their statement any more credible than the next, when, as I said before, it’s all a matter of taste. If you dig it, awesome. If you don’t, awesome. It’s just another plate being served at the world’s biggest, in this case musical, buffet. Don’t make some kid feel guilty for listening to what he/she enjoys." - Alex Gaskarth.

    Zo, mooi he? Vond ik ook wel ja. Dus hoe bekend een genre is heeft niks te maken met de kwaliteit en de andere genres hoeven zich niet achtergesteld te voelen. Op een manier is het juist goed.


    Intersectional feminist