• Toestemming van: Sinclair

    Quizwedstrijd - by Nikolajevna


    Wat?
    Een lekker ouderwetse quizwedstrijd ^^ Categorieën, thema's, uitdagingen, alles komt aan bod ^^

    Mag ik meer details?
    Dat mag je. ;]
    - Mijn doel is tien rondes.
    - Minimaal vijftien, maximaal twintig deelnemers.
    - Ik zoek geen extra juryleden.
    - Geen afvallers (puntensysteem).
    - Je hebt elke keer tien dagen om je quiz in te leveren.
    - Ik waarschuw twee dagen van te voren.
    - Op z'n laatst één dag van te voren uitstel aanvragen, maximum van vijf dagen.
    - Te laat ingeleverd; je ligt er niet meteen uit:
          Je krijgt dan per dag dat je te laat inlevert, een half punt aftrek. Je kunt maximaal vijf dagen te laat inleveren.
    - Prijzen: Dat wordt een verrassing. ^^


    Waar let je op?
    Vanalles, maar er zijn wel een aantal basisdingetjes:
    - Uiterlijk van je quiz (template).
    - Het gebruik van algemeen beschaafd Nederlands.
    - Voldoende vragen met voldoende antwoorden. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Voldoende uitkomsten. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Heb je je goed aan de opdracht gehouden.
    - Originaliteit en creativiteit.


    Jury:
    - Sofie / Nikolajevna

    Deelnemers:
    1. Esmée / doluv2luv
    8,5
    1 - 2
    4. Dirkje / Parachutes
    7,2
    1 - 2
    5. Belle / Amortentiae
    8,0
    1 - 2 - 3
    8. Erica / Scandal
    8,3
    1 - 2
    10. Mara / WearyEyed
    7,5
    1 - 2
    11. Eva / supereva
    7,0
    1 - 2
    13. Marij / imlove
    8,7
    1 - 2
    15. Lotte / Memoria
    7,0
    1 - 2
    18. Anouk / Mallory
    6,9
    1 - 2 - 3

    INSCHRIJVINGEN GESLOTEN


    Opdracht 3:
    Deze opdracht is in het thema ‘geschiedenis’. Jullie kiezen allemaal een gebeurtenis/periode in de geschiedenis en maken hier een kennisquiz over. Je kunt hiervoor wikipedia raadplegen, of gewoon google, of (als je dat vak nog hebt) je pakt je geschiedenisboek.
    Geef hier aan welke gebeurtenis je kiest. Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
    Bij deze opdracht is het de kunst om de quizmaker iets te leren of hem/haar te testen op zijn/haar kennis.

    Note: Aangezien ik weet dat ik het zelf druk ga hebben en het anders grote kans is dat jullie bijna tegelijk inleveren met dat ik de vorige opdracht na heb gekeken, krijgen jullie langer de tijd.

    - Mara: De opkomst van het Christendom bij de Romeinen.
    - Belle: Titanic.
    - Esmée: De opkomst van de Islam.
    - Dirkje: De slag bij Solferino in de Eerste Wereldoorlog.
    - Anouk: De Wedergeboorte van de Klassieke Oudheid.
    - Lotte: De slag van Napoleon.

    Minimum aantal vragen: 12 met maximaal 5 gesloten vragen.
    Minimum aantal uitkomsten: 3.
    Je levert deze quiz in via een PB met als titel: Naam Deelnemer – Opdracht 3. Graag een link in het PB.


    Deadline: 23-12-2012 23.59u.


    Overige zaken:
    - Ik spreek jullie liever aan op voornaam, dus geef meteen even aan hoe je heet, als je je inschrijft.
    - Story met opdrachten en beoordelingen.
    - Kraak elkaars werk aub niet af.
    - Vragen? Wees niet bang om ze te stellen!
    - Vergeet niet door te geven als je je username verandert!
    - Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2012 - 14:03 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Horizons schreef:
    Mag ik het over de Grieken of de Romeinen doen?

    Dan graag óf over de Grieken óf over de Romeinen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik weet niet of ik de romeinen nog mag nemen omdat iemand al over de romeinen een quiz maakt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Technisch gezien is de opkomst van het Christendom pas in de laatste pak een beet 200 jaar van het Romeinse rijk, dus das behoorlijk aan het eind (in vergelijking met de ruime 1000 jaar Romeinse tijd...)
    Maar Sofie beslist.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Horizons schreef:
    Ik weet niet of ik de romeinen nog mag nemen omdat iemand al over de romeinen een quiz maakt.

    Dat gaat meer over het Christendom. Maar het is dan wel slimmer om de Grieken te nemen. Is dat goed?


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Dat gaat meer over het Christendom. Maar het is dan wel slimmer om de Grieken te nemen. Is dat goed?
    Juist daarmee dat ik het nog eens vraag.
    Mag ik het ook over de Griekse goden hebben omdat dat in de oudheid toch ook zijn rol heeft gespeeld?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Juist daarmee dat ik het nog eens vraag.
    Mag ik het ook over de Griekse goden hebben omdat dat in de oudheid toch ook zijn rol heeft gespeeld?

    Nee, dat niet. Het moet echt een gebeurtenis of een periode zijn. Je zou het dus wel over de Grieken in zijn algemeenheid en dan de Griekse Goden erbij betrekken, maar niet alleen de goden.


    Deep inside, I've never felt alive

    Olympische Spelen in de Klassieke Oudheid?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Olympische Spelen in de Klassieke Oudheid?

    Is goed. Ik zal het aanpassen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Pudding (A)


    •*• Lululu •*•

    Heeft iemand toevallig een idee over wat ik het zou kunnen doen?
    ik ben echt slecht in geschiedenis :P


    •*• Lululu •*•

    Leuke opdracht!
    Ik denk nog even na over welk onderwerp ik kies.


    ~ Nobody is perfect untill you fall in love with them~

    Meuh. Weer 17 vragen. ><
    Bedoel je met gesloten vragen ja-nee vragen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik ben echt zwaar aan het twijfelen of ik nog wel mee wil doen. Ik heb deze twijfels al sinds de eerste opdracht en per opdracht nemen die twijfels de toe. Ik dacht: "Dat zal alleen de eerste opdracht zijn die zo moeilijk is.". Daarna dacht ik: "Hmm, deze opdracht is nog moeilijker. Vooral met die 17 vragen, dat is enorm veel. Maar de volgende opdracht zal wel beteren want die moeilijkheidsgraad ligt anders veel te hoog." Maar nu is er weer een enorm moeilijke opdracht. Een geschiedenisquiz met 17 vragen. Dan voel ik me of ik een examen aan het opstellen ben. Ik vind heel deze wedstrijd zelfs aanvoelen als een schoollijk iets. Iedere opdracht is een moeilijke taak en ik zit er zolang op te kauwen. =(
    Dan komt deze opdracht er bij: "Damn, weer 17 vragen. Dat is net zoals dat een leerkracht vraagt om een reflectieverslag over mezelf te schrijven van minimum 10 pagina's lang." Ik heb dan nog meer zin om die 10 pagina's vol te brabbelen met zelfreflectie dan deze wedstrijd. Voor mij hoort een quiz niet zo te zijn. Aan een quiz maken moet je plezier beleven en bij de afgelopen quizzen was dat totaal het geval niet en bij dit gaat dat volgens mij ook niet zijn. Ik heb echt een hekel aan zoveel vragen maken. Ik heb er zelfs de concentratie niet voor om een quiz in te vullen met meer dan 10-15 vragen, laat staan dan een zelf maken. 17 vragen zijn enorm veel vragen.

    Dit is nu geen verwijt naar jou toe, maar ik ervaar deze wedstrijd als iets moeilijks en ik vind die zelfs op sommige vlakken te moeilijk voor de mentale leeftijd van Quizlet. Het zal voor een groot deel aan mij liggen en de pressure van allerlei andere taken met deadlines waarmee ik nu te maken heb. Maar het brengt me allemaal zwaar aan het twijfelen of ik deze wedstrijd wel de moeite waard vind.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik ben echt zwaar aan het twijfelen of ik nog wel mee wil doen. Ik heb deze twijfels al sinds de eerste opdracht en per opdracht nemen die twijfels de toe. Ik dacht: "Dat zal alleen de eerste opdracht zijn die zo moeilijk is.". Daarna dacht ik: "Hmm, deze opdracht is nog moeilijker. Vooral met die 17 vragen, dat is enorm veel. Maar de volgende opdracht zal wel beteren want die moeilijkheidsgraad ligt anders veel te hoog." Maar nu is er weer een enorm moeilijke opdracht. Een geschiedenisquiz met 17 vragen. Dan voel ik me of ik een examen aan het opstellen ben. Ik vind heel deze wedstrijd zelfs aanvoelen als een schoollijk iets. Iedere opdracht is een moeilijke taak en ik zit er zolang op te kauwen. =(
    Dan komt deze opdracht er bij: "Damn, weer 17 vragen. Dat is net zoals dat een leerkracht vraagt om een reflectieverslag over mezelf te schrijven van minimum 10 pagina's lang." Ik heb dan nog meer zin om die 10 pagina's vol te brabbelen met zelfreflectie dan deze wedstrijd. Voor mij hoort een quiz niet zo te zijn. Aan een quiz maken moet je plezier beleven en bij de afgelopen quizzen was dat totaal het geval niet en bij dit gaat dat volgens mij ook niet zijn. Ik heb echt een hekel aan zoveel vragen maken. Ik heb er zelfs de concentratie niet voor om een quiz in te vullen met meer dan 10-15 vragen, laat staan dan een zelf maken. 17 vragen zijn enorm veel vragen.

    Dit is nu geen verwijt naar jou toe, maar ik ervaar deze wedstrijd als iets moeilijks en ik vind die zelfs op sommige vlakken te moeilijk voor de mentale leeftijd van Quizlet. Het zal voor een groot deel aan mij liggen en de pressure van allerlei andere taken met deadlines waarmee ik nu te maken heb. Maar het brengt me allemaal zwaar aan het twijfelen of ik deze wedstrijd wel de moeite waard vind.

    Ik vind het sowieso fijn dat je het even aangeeft, want daar kan ik echt wel iets mee ^^
    Ik had eigenlijk niet echt in de gaten dat het aantal vragen veel was (kan best zijn, dat ik te lang geen quiz meer heb gemaakt, het spijt me hiervoor).
    Als meerdere mensen hier last van hebben, wil ik het aantal vragen graag aanpassen.

    Nogmaals: fijn dat je het aangeeft, want ik wil jullie het niet àl te makkelijk maken, maar ook niet zó moeilijk dat het haast onmogelijk is.

    En wat vind je trouwens moeilijk aan deze opdracht, om precies te zijn? Alleen het aantal vragen? Of nog iets van de opdracht zelf?


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben het wel eens met Scandal. Quizzen maak ik voor mijn ontspanning na het leren voor school of het werken voor de studentenvereniging, maar met deze wedstrijd heb ik precies de indruk dat ik achteraf me nog moet uitsloven voor iets wat normaal plezier zou moeten zijn. Ik heb niks tegen opdrachten waar je wat werk moet achter steken, maar 17 vragen zijn echt veel en al zeker bij deze opdracht omdat het precies een geschiedenis schoolwerkje is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?