• Toestemming van: Sinclair

    Quizwedstrijd - by Nikolajevna


    Wat?
    Een lekker ouderwetse quizwedstrijd ^^ Categorieën, thema's, uitdagingen, alles komt aan bod ^^

    Mag ik meer details?
    Dat mag je. ;]
    - Mijn doel is tien rondes.
    - Minimaal vijftien, maximaal twintig deelnemers.
    - Ik zoek geen extra juryleden.
    - Geen afvallers (puntensysteem).
    - Je hebt elke keer tien dagen om je quiz in te leveren.
    - Ik waarschuw twee dagen van te voren.
    - Op z'n laatst één dag van te voren uitstel aanvragen, maximum van vijf dagen.
    - Te laat ingeleverd; je ligt er niet meteen uit:
          Je krijgt dan per dag dat je te laat inlevert, een half punt aftrek. Je kunt maximaal vijf dagen te laat inleveren.
    - Prijzen: Dat wordt een verrassing. ^^


    Waar let je op?
    Vanalles, maar er zijn wel een aantal basisdingetjes:
    - Uiterlijk van je quiz (template).
    - Het gebruik van algemeen beschaafd Nederlands.
    - Voldoende vragen met voldoende antwoorden. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Voldoende uitkomsten. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Heb je je goed aan de opdracht gehouden.
    - Originaliteit en creativiteit.


    Jury:
    - Sofie / Nikolajevna

    Deelnemers:
    1. Esmée / doluv2luv
    8,5
    1 - 2
    4. Dirkje / Parachutes
    7,2
    1 - 2
    5. Belle / Amortentiae
    8,0
    1 - 2 - 3
    8. Erica / Scandal
    8,3
    1 - 2
    10. Mara / WearyEyed
    7,5
    1 - 2
    11. Eva / supereva
    7,0
    1 - 2
    13. Marij / imlove
    8,7
    1 - 2
    15. Lotte / Memoria
    7,0
    1 - 2
    18. Anouk / Mallory
    6,9
    1 - 2 - 3

    INSCHRIJVINGEN GESLOTEN


    Opdracht 3:
    Deze opdracht is in het thema ‘geschiedenis’. Jullie kiezen allemaal een gebeurtenis/periode in de geschiedenis en maken hier een kennisquiz over. Je kunt hiervoor wikipedia raadplegen, of gewoon google, of (als je dat vak nog hebt) je pakt je geschiedenisboek.
    Geef hier aan welke gebeurtenis je kiest. Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
    Bij deze opdracht is het de kunst om de quizmaker iets te leren of hem/haar te testen op zijn/haar kennis.

    Note: Aangezien ik weet dat ik het zelf druk ga hebben en het anders grote kans is dat jullie bijna tegelijk inleveren met dat ik de vorige opdracht na heb gekeken, krijgen jullie langer de tijd.

    - Mara: De opkomst van het Christendom bij de Romeinen.
    - Belle: Titanic.
    - Esmée: De opkomst van de Islam.
    - Dirkje: De slag bij Solferino in de Eerste Wereldoorlog.
    - Anouk: De Wedergeboorte van de Klassieke Oudheid.
    - Lotte: De slag van Napoleon.

    Minimum aantal vragen: 12 met maximaal 5 gesloten vragen.
    Minimum aantal uitkomsten: 3.
    Je levert deze quiz in via een PB met als titel: Naam Deelnemer – Opdracht 3. Graag een link in het PB.


    Deadline: 23-12-2012 23.59u.


    Overige zaken:
    - Ik spreek jullie liever aan op voornaam, dus geef meteen even aan hoe je heet, als je je inschrijft.
    - Story met opdrachten en beoordelingen.
    - Kraak elkaars werk aub niet af.
    - Vragen? Wees niet bang om ze te stellen!
    - Vergeet niet door te geven als je je username verandert!
    - Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2012 - 14:03 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Wanneer krijgen we eigenlijk de puntjes van opdracht 2? (:


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hm, ik zal het dan maar egwoon doen.(:


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ben al bij vraag zeven! WIEHOE!


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Ik ben bang dat ik het niet ga redden.:'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    WearyEyed schreef:
    Ben al bij vraag zeven! WIEHOE!

    WIEHOEE!!


    •*• Lululu •*•

    Memoria schreef:
    Ik ben bang dat ik het niet ga redden.:'D
    Go Lotte <3
    You can do this:Y)


    •*• Lululu •*•

    Oh, hehehe, die van mij was vanochtend al af. Denk een half uurtje na die post. Ik was toen even heel erg blij c:


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Ik schrijf me uit. Ik heb dan nog wel uitstel, maar het gaat er hoogst waarschijnlijk niet van komen. Sorry. Ik wil nog wel opletten op welke punten ik krijg van opdracht 2. Maar ik doe niet meer mee aan de volgende opdrachten. Het spijt me.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    WearyEyed schreef:
    Oh, hehehe, die van mij was vanochtend al af. Denk een half uurtje na die post. Ik was toen even heel erg blij c:

    :p Grote opluchting zeker?
    Ik kan echt niet tegen tijdsnoot :Y)


    •*• Lululu •*•

    Klaar.^^


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik zit op het moment in Zweden en heb heel onregelmatig internet, dus het gaat mij niet lukken om in te leveren. Maar ik ben pas de derde thuis, dus vijf dagen uitstel is eigenlijk te weinig.. Zou ik heel misschien dan nog ietsje later in mogen leveren?
    Natuurlijk begrijp ik het als dat niet kan, in dat geval wil ik me uitschrijven, het leek me in ieder geval netter om dit in ieder geval even te melden in plaats van dat ik niks van me laat horen. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    En chips... ik heb deze wedstrijd laten schieten :(
    Ik was het door de se-week en kerst helemaal vergeten en gisteravond schoot me opeens te binnen dat ik deze opdracht nog steeds niet gemaakt had, maar gister lukte het gewoon niet meer en ja, nu ben ik dus te laat. Ik vind het toch wel jammer maar misschien is het ook wel beter zo, want het zou me niet verbazen dat ik dankzij school nog een aantal keren problemen met tijd gehad zou hebben. Ik vind het echt heel vervelend voor je. Als ik dit geweten had, had ik me niet ingeschreven want ik vind wel dat je tot het einde mee moet doen als je er eenmaal aan begint. Hoe dan ook, complimenten voor jou dat je zo'n leuke wedstrijd georganiseerd hebt! Echt leuke opdrachten! Bedankt ook, voor de beoordelingen! xx

    EDIT: Heb je nog maar twee deelnemers? Ocherm! :(

    [ bericht aangepast op 28 dec 2012 - 10:36 ]


    You can better regret things you have done, than regret things you haven't done in life.

    Hoi Sofie.
    Ik zit nu eigenlijk al een week te wachten op een nieuwe opdracht. Op je profiel staat overigens ook dat je al 5 dagen niet op Q bent geweest... Hoe zit dit?


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Deze wedstrijd loopt dood.


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    Deze wedstrijd loopt dood.


    Jup, maar ik krijg bijna het idee dat er iets met Sofie aan de hand is ofzo, want ik vind het niet echt iets voor haar om zomaar ineens niet meer te reageren. (ik heb wel eens vaker aan een wedstrijd meegedaan die ze had georganiseerd).


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)