• Toestemming van: Sinclair

    Quizwedstrijd - by Nikolajevna


    Wat?
    Een lekker ouderwetse quizwedstrijd ^^ Categorieën, thema's, uitdagingen, alles komt aan bod ^^

    Mag ik meer details?
    Dat mag je. ;]
    - Mijn doel is tien rondes.
    - Minimaal vijftien, maximaal twintig deelnemers.
    - Ik zoek geen extra juryleden.
    - Geen afvallers (puntensysteem).
    - Je hebt elke keer tien dagen om je quiz in te leveren.
    - Ik waarschuw twee dagen van te voren.
    - Op z'n laatst één dag van te voren uitstel aanvragen, maximum van vijf dagen.
    - Te laat ingeleverd; je ligt er niet meteen uit:
          Je krijgt dan per dag dat je te laat inlevert, een half punt aftrek. Je kunt maximaal vijf dagen te laat inleveren.
    - Prijzen: Dat wordt een verrassing. ^^


    Waar let je op?
    Vanalles, maar er zijn wel een aantal basisdingetjes:
    - Uiterlijk van je quiz (template).
    - Het gebruik van algemeen beschaafd Nederlands.
    - Voldoende vragen met voldoende antwoorden. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Voldoende uitkomsten. (Wordt per opdracht aangegeven hoeveel.)
    - Heb je je goed aan de opdracht gehouden.
    - Originaliteit en creativiteit.


    Jury:
    - Sofie / Nikolajevna

    Deelnemers:
    1. Esmée / doluv2luv
    8,5
    1 - 2
    4. Dirkje / Parachutes
    7,2
    1 - 2
    5. Belle / Amortentiae
    8,0
    1 - 2 - 3
    8. Erica / Scandal
    8,3
    1 - 2
    10. Mara / WearyEyed
    7,5
    1 - 2
    11. Eva / supereva
    7,0
    1 - 2
    13. Marij / imlove
    8,7
    1 - 2
    15. Lotte / Memoria
    7,0
    1 - 2
    18. Anouk / Mallory
    6,9
    1 - 2 - 3

    INSCHRIJVINGEN GESLOTEN


    Opdracht 3:
    Deze opdracht is in het thema ‘geschiedenis’. Jullie kiezen allemaal een gebeurtenis/periode in de geschiedenis en maken hier een kennisquiz over. Je kunt hiervoor wikipedia raadplegen, of gewoon google, of (als je dat vak nog hebt) je pakt je geschiedenisboek.
    Geef hier aan welke gebeurtenis je kiest. Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
    Bij deze opdracht is het de kunst om de quizmaker iets te leren of hem/haar te testen op zijn/haar kennis.

    Note: Aangezien ik weet dat ik het zelf druk ga hebben en het anders grote kans is dat jullie bijna tegelijk inleveren met dat ik de vorige opdracht na heb gekeken, krijgen jullie langer de tijd.

    - Mara: De opkomst van het Christendom bij de Romeinen.
    - Belle: Titanic.
    - Esmée: De opkomst van de Islam.
    - Dirkje: De slag bij Solferino in de Eerste Wereldoorlog.
    - Anouk: De Wedergeboorte van de Klassieke Oudheid.
    - Lotte: De slag van Napoleon.

    Minimum aantal vragen: 12 met maximaal 5 gesloten vragen.
    Minimum aantal uitkomsten: 3.
    Je levert deze quiz in via een PB met als titel: Naam Deelnemer – Opdracht 3. Graag een link in het PB.


    Deadline: 23-12-2012 23.59u.


    Overige zaken:
    - Ik spreek jullie liever aan op voornaam, dus geef meteen even aan hoe je heet, als je je inschrijft.
    - Story met opdrachten en beoordelingen.
    - Kraak elkaars werk aub niet af.
    - Vragen? Wees niet bang om ze te stellen!
    - Vergeet niet door te geven als je je username verandert!
    - Veel plezier en succes!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2012 - 14:03 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben het ook met Scandal en Horizons eens. Zeventien vragen zijn er echt veel, ik geloof ik dat ik er zeker drie uur achter elkaar mee bezig was bij de vorige opdracht. Misschien zal rond de twaalf of vijftien wat beter zijn? Ik begrijp namelijk wel dat je niet te weinig vragen wilt, omdat er dan alleen maar van die flutquizzen ingeleverd worden ;p, maar zeventien vind ik persoonlijk heel veel.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik wil trouwens de slag bij Solferino in de Eerste Wereldoorlog nemen voor deze quiz, als dat kan. (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Ik ben het ook met Scandal en Horizons eens. Zeventien vragen zijn er echt veel, ik geloof ik dat ik er zeker drie uur achter elkaar mee bezig was bij de vorige opdracht. Misschien zal rond de twaalf of vijftien wat beter zijn? Ik begrijp namelijk wel dat je niet te weinig vragen wilt, omdat er dan alleen maar van die flutquizzen ingeleverd worden ;p, maar zeventien vind ik persoonlijk heel veel.

    Dit. 12 vind ik al aanneemelijker dan 17. =P

    Wat ik nu precies moeilijk vind? Ten eerste de vragen zoals eerder gezegd, de vorige keer waren er ook zoveel vragen en ik ben er toen redelijk lang mee bezig geweest, tegen mijn zin ook een beetje.
    Ook liggen de thema's me gewoon niet. Als we over een gebeurtenis in de geschiedenis het moeten hebben, voel ik me terug achter de schoolbanken. Vroeger in het middelbaar had ik altijd wel goede punten voor geschiedenis, maar écht superinteressante gebeurtenissen zaten er niet echt bij buiten de 2 wereldoorlogen. Dus het is ook weer een grote opdracht om een deelthema te zoeken. Daarna moet je je helemaal gaan informeren op het net of in boeken (die ik er niet over heb). Alsof ik momenteel niet genoeg taken heb voor docenten. =P
    Maar met dat opzoekwerk kan ik nog leven. Het zal alleen niet zo grondig zijn zoals een geschiedenisboek. >.<

    Over de opdracht: mogen gebeurtenissen zoals de dood van 'gehate' mensen ofzo ook? Of een quiz over 'gehate' mensen in de geschiedenis: van Hitler tot Osama Bin Laden? Of moet het dan echt over enkel en alleen over de dood van gehate mensen gaan?


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dit. 12 vind ik al aanneemelijker dan 17. =P

    Wat ik nu precies moeilijk vind? Ten eerste de vragen zoals eerder gezegd, de vorige keer waren er ook zoveel vragen en ik ben er toen redelijk lang mee bezig geweest, tegen mijn zin ook een beetje.
    Ook liggen de thema's me gewoon niet. Als we over een gebeurtenis in de geschiedenis het moeten hebben, voel ik me terug achter de schoolbanken. Vroeger in het middelbaar had ik altijd wel goede punten voor geschiedenis, maar écht superinteressante gebeurtenissen zaten er niet echt bij buiten de 2 wereldoorlogen. Dus het is ook weer een grote opdracht om een deelthema te zoeken. Daarna moet je je helemaal gaan informeren op het net of in boeken (die ik er niet over heb). Alsof ik momenteel niet genoeg taken heb voor docenten. =P
    Maar met dat opzoekwerk kan ik nog leven. Het zal alleen niet zo grondig zijn zoals een geschiedenisboek. >.<

    Over de opdracht: mogen gebeurtenissen zoals de dood van 'gehate' mensen ofzo ook? Of een quiz over 'gehate' mensen in de geschiedenis: van Hitler tot Osama Bin Laden? Of moet het dan echt over enkel en alleen over de dood van gehate mensen gaan?

    Ik zal er rekening mee houden met de volgende opdrachten ^^

    En, ik verlaag het aantal vragen dan naar twaalf. De maximum gesloten vragen laat ik wel zo, als jullie het niet erg vinden.

    Mja. Ik heb periode/gebeurtenis aangegeven, maar ik vind dit ook heel leuk bedacht. Ik heb wel het liefst dat je dan nog personen uit de vorige eeuw pakt, omdat het dan meer echt de geschiedenis blijft ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Parachutes schreef:
    Ik wil trouwens de slag bij Solferino in de Eerste Wereldoorlog nemen voor deze quiz, als dat kan. (:

    Is goed ^^ Ik pas het aan.


    Deep inside, I've never felt alive

    Je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, maar bedoel je met gesloten vragen ja/nee - vragen of ook meerkeuze vragen?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    Je hebt er waarschijnlijk overheen gelezen, maar bedoel je met gesloten vragen ja/nee - vragen of ook meerkeuze vragen?

    Sorry, ik was even ergens anders mee bezig ;]
    Met gesloten vragen bedoel ik ja/nee vragen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik vind het wel fijn dat je er zo actief mee aan de slag gaat. =)

    Ik ga vanavond eens brainstormen tijdens het schrijven van mijn reflectieverslag, ben nog maar 4 pagina's ver. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Nikolajevna schreef:
    (...)
    Sorry, ik was even ergens anders mee bezig ;]
    Met gesloten vragen bedoel ik ja/nee vragen. ^^
    Geeft niet. (:
    En ik ben het met Scandal eens. Fijn dat je zo flexibel bent.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Horizons schreef:
    (...)Geeft niet. (:
    En ik ben het met Scandal eens. Fijn dat je zo flexibel bent.


    Scandal schreef:
    Ik vind het wel fijn dat je er zo actief mee aan de slag gaat. =)

    Ik ga vanavond eens brainstormen tijdens het schrijven van mijn reflectieverslag, ben nog maar 4 pagina's ver. :')

    Nuja, je doet voor je plezier mee aan een wedstrijd. Ik wil niet dat mijn deelnemers het gevoel hebben dat ze in een strafkamp zitten ;]
    Sowieso hebben jullie al langer de tijd, dus doe lekker rustig aan, hoor ^^

    [ bericht aangepast op 11 dec 2012 - 19:08 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    IK weet echt niks waar over ik mij quiz zou moeten maken. Geschiedenis is niet mijn beste vak.:'D


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    IK weet echt niks waar over ik mij quiz zou moeten maken. Geschiedenis is niet mijn beste vak.:'D


    •*• Lululu •*•

    Tip voor hierboven, kijk eens naar de verschillende tijdvakken, Oudheid, Middeleeuwen, Renaissance, Industriële Tijd en dan heb je nog WOI en WOII (dit is héél globaal). Waar interesseer je het meeste in, of waar weet je misschien het meeste over (dan is het sowieso volgens mij leuker).


    Deep inside, I've never felt alive

    Nikolajevna schreef:
    Tip voor hierboven, kijk eens naar de verschillende tijdvakken, Oudheid, Middeleeuwen, Renaissance, Industriële Tijd en dan heb je nog WOI en WOII (dit is héél globaal). Waar interesseer je het meeste in, of waar weet je misschien het meeste over (dan is het sowieso volgens mij leuker).

    bij mij is het vooral een probleem dat ik nooit echt professioneel geschiedenis heb gehad, alleen op de basisschool. Ik heb dat vak in het frans, dus vind ik het echt moeilijk..


    •*• Lululu •*•

    Mallory schreef:
    (...)
    bij mij is het vooral een probleem dat ik nooit echt professioneel geschiedenis heb gehad, alleen op de basisschool. Ik heb dat vak in het frans, dus vind ik het echt moeilijk..

    Hmmm, heb jij bij andere vakken niet ietwat geschiedenis gehad? Wij hebben namelijk bij Nederlands Literatuurgeschiedenis en daar zit ook een heleboel geschiedenisfeitjes bij... Misschien dat daarbij iets zit?
    Doe jij dan trouwens meertalig VWO, ofzo?


    Deep inside, I've never felt alive