• Al lang geleden is het laatste woord in de oude sprookjesboeken geschreven en lijkt alles einde algoed, maar dat is iets dat niet helemaal puur op de waarheid gebaseerd is. De Evil Queen lijkt hier namelijk heel andere ideeën in te hebben en gooit een vloek op het hemelse sprookjesbos zodat alleen haar verhaal lang en gelukkig zal zijn. Hierdoor worden alle sprookjesfiguren naar een nieuw, simpel en vooral saai stadje genaamd Clovehill gestuurd waar sprookjes enkel in boeken en losbollige fantasieën bestaan. Geen één van alle geliefde sprookjeskarakters lijkt zich nog maar iets van hun vorige leven af te weten en leven hun leven als gewone burgers in het stadje Clovehill waar de tijd al jaren stil lijkt te staan.
          Toch lijkt niet alles goed te zijn gegaan, want hoewel de Evil Queen een deal gesloten heeft met Rumpelstiltskin en hij de belofte met haar maakte voor rijkdom dat hij alles geheim zou houden, is er nog één iemand die van de vloek af weet en zeker niet van plan is voorgoed in Clovehill te blijven. In de hoop dat dit de vloek kan verbreken, probeert de Mad Hatter de sprookjespersonages weer bij elkaar te laten komen, om zo stukje voor beetje de herinneringen terug te laten komen, maar is dit genoeg en hebben de burgers van Clovehill wel zin om terug te gaan naar hun oude woonplaats?

    Was gisteren dus Once Upon A Time aan het kijken toen dit in me opkwam, redelijk er op gebaseerd dus, maar hier en daar iets veranderd. Nu hoop ik dus dat het in de smaak van een aantal Quizletters valt. (:

    Om de RPG netjes en overzichtelijk te houden, hieronder de regels:
    • Géén oneliners. Ik wil een nette post zin met een minimum van ongeveer zeven à negen regels. Ik ga hier echt consequent in zijn en zal dan ook een waarschuwing geven als hier niet aan wordt voldaan.
    • Boven de post zet je de naam van het personage waarin je schrijft en welk sprookjesfiguur hij of zij is, bijvoorbeeld: "Caroline Everson - Belle".
    • Een maximum van drie rollen per persoon, deze moet je bij kunnen houden. Als dit niet wordt gedaan, vliegt er gewoon één personage uit.
    • Wanneer je out-of-character schrijft, gelieve met haakjes. ( [ {, eigen keus.
    • Geen onnodig gespam in het topic, dit kan worden gedaan via PB of gastenboekbericht en blijft alles netjes overzichtelijk voor de anderen.
    • Gelieve goed na denken voordat je mee gaat doen aan deze RPG. Ik wil niet dat het na twee topics dood bloedt.
    • Als je een gemeen personage maakt, houd hem dan ook gemeen.
    • Geen perfecte personages, iedereen heeft zo zijn minpunten.
    • Sowieso wil ik niet meteen dat er na één topic al tig relaties zijn. Houd het realistisch alsjeblieft.
    • 16+ is gewoon toegestaan.
    • En niet buiten sluiten, iedereen is welkom. (:


    Zie hieronder voor de beschikbare rollen:

    Sprookjespersonages - momenteel alleen mannen:
    - The Evil Queen / Phoebe Grimshaw - Everdeen
    - Mad Hatter / Matt Devin - Emrys
    - Rumpelstiltskin / Regan Coldburn - Merrow
    - Tinker Bell / Charlotte Bell - Everdeen
    - Little Red Riding Hood / Vermella Caputxeta - LexLover
    - Ariel / Abbygail Jarrett - Assassin
    - Snow White / Scarlett Annabeth Snow - Gipsy
    - Cinderella / Ashley Samantha Eloise Ventura - Eyes
    - Captain Hook / Scott Nolan - Gipsy
    - Gwaine / Eoin Cammet - Emrys
    - The Beast / Mason Jeremiah Heyvan - Rowboats
    - Sleeping Beauty / Isabeau Jolien Aurora Kingsleigh - Rowboats
    - Alice / Alicia Green - Opera

    Huntsmen:
    - The Huntsman / Snow White - gereserveerd voor Bastard
    - [...]

    'Gewone' burgers:
    - [...]
    - [...]

    Rol:
    Sprookjesfiguur:
    Naam in Clovehill:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Leven in Clovehill: Niet iedereen is rijk.
    Leven na geëindigde sprookje:
    Mad Hatter of Evil Queen: Dit mag je later via PB nog veranderen.
    Extra:





    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 23:29 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik wil Snow white wel, misschien dat ik dan ook nog een man kies (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Ariel
    Naam in Clovehill: Abbygail Jarrett, ze word alleen veel vaker door iedereen Abby genoemd.
    Leeftijd: 22
    Karakter: Abbygail is een zachtaardig persoon die nooit een vlieg kwaad zou doen. Ze sluit gemakkelijk vriendschappen, kijkt vaak verder dan de oppervlakte en zet zich graag voor iedereen in. Hierdoor zet ze zichzelf nog wel eens onderaan het lijstje. Ze kan heel goed raad geven aan anderen, de situatie voor hen inschatten en helpen. Over zichzelf kan ze wel erg naïef doen en dringt het niet zo door als dat ze het vanuit een ander punt zou bekijken. Meestal overdenkt ze dingen goed en is ze serieus, maar zo af en toe heeft ze een impulsieve bui en doet ze zomaar ineens iets wat je niet van haar verwacht.
    Verder is Abby een vreselijke flirt, ze kan er echt niet veel van, hoewel ze wel eens een poging waagt. Ze is redelijk verlegen en probeert vaak niet al te snel gecharmeert te zijn van elke jongen en is dan ook niet van plan om met ééntje naar huis te vertrekken, ze is wel beter dan dat opgevoed. Hierdoor is ze nog maagd en ouderwets dat ze is wacht ze nog altijd op haar prins. Ergens heeft ze het gevoel dat hij écht bestaat en dat iedereen het mis heeft. Dit word dan ook mede mogelijk gemaakt door haar koppigheid. Ook is ze heel erg slecht in keuzes maken. Het liefst gooit ze gewoon een munt op.
    Uiterlijk:



    Abbygail heeft een bleke, porseleinkleurige huid. Ze ziet er niet breekbaar uit en het staat haar ook niet zo ongezond. Ze heeft haar lange, rode haar met een lichte krul gehouden, samen met haar grote, blauwe ogen en lange wimpers. Ze heeft zachtroze lippen en een lichte blos op haar wangen, die wel altijd aanwezig lijkt te zijn. Ze houd haar make-up graag erg naturel en gebruikt dan ook weinig dingen, af en toe oogpotlood en mascara zijn voldoende. Als ze in een gekke bui is benadrukt ze haar blauwe ogen eens met een klein, dun streepje eyeliner op haar ooglid.
    Abby is vrij klein en smal gebouwt, ze is zo'n 1,68 lang en oogt soms wat kleiner en jonger omdat ze verder niet zo welgevormt is. Natuurlijk heeft ze wel een stel mooie borsten en heupen, maar het valt niet zo op in de kleding die ze draagt. Die kleding is soms wat maagdelijk, ze draagt graag jurkjes, rokjes en blousen, zolang het maar allemaal niet te strak zit en wat wijd uitvalt. Een goed gevoel voor mode heeft ze helaas niet zo.
    Leven in Clovehill: Abbygail woont samen met haar zes zussen en haar vader in een groot huis midden in Clovehill. Abby werkt in het plaatselijke café als serveerster om geld te verdienen voor haar studie. Hoewel haar vader genoeg geld heeft, wilt hij aan zijn dochters leren dat ze het ook zelf moeten verdienen en niet alles aangereikt krijgen. Abby is een twijfelaar en weet daardoor nog niet wat ze wilt gaan studeren, ze stelt het eigenlijk nog een beetje uit.
    Leven na geëindigde sprookje: Ariel is getrouwd met prins Eric, kwam bij hem in het paleis wonen en hoewel ze eigenlijk ook wel zeven kinderen wilde hebben, bleek ze onvruchtbaar te zijn en adopteerde ze drie roodharige kinderen.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: Ze kan prachtig zingen en heeft een vreemde voorliefde voor de zee en alles wat ermee te maken heeft. Abby zou absoluut nooit roken, maar als ze uitgaat neemt ze af en toe wel een alcoholisch drankje tot zich. Ze kan er alleen niet zo goed tegen en dat weet ze zelf ook waardoor ze het beperkt.


    Your make-up is terrible

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Snow white
    Naam in Clovehill: Scarlett Annabeth Snow
    Leeftijd: 18, bijna 19
    Karakter: Scarlett is een erg lieve en vriendelijke jonge vrouw. Ze heeft het hart op de juiste plek en steekt graag haar handen uit de mouwen. Toch moet je haar niet onderschatten, soms heeft ze de neiging om redelijk sarcastisch en brutaal uit de hoek te komen als je iets doet of zegt wat haar niet aanstaat. Ze is niet bepaald op haar mondje gevallen, maar zou nooit een vlieg kwaad doen. Als je haar niet zo goed kent, merk je vanzelf wel dat ze soms een kort lontje kan hebben en dan agressief wordt, hoewel ze eigenlijk niet zo erg veel kan uitsteken. Scarlett is van nature gewoon een vechter, maar niet letterlijk dan. Innerlijk is ze iemand die zich niet zou laten doen, ook al weet ze dat het soms een onbegonnen zaak is.
    Uiterlijk:


    Met haar 1m62, is Scarlett een best klein iemand. Ze heeft van nature ravenzwarte haren, maar die heeft ze donker bruin gekleurd omdat ze eens wat anders wilde. Ze heeft erg donkere ogen, die vaak zwart lijken op het eerste zicht. Aan haar gezicht merk je vanzelf wel dat ze er erg vriendelijk uitziet. Haar huid is redelijk bleek, hoewel Scarlett redelijk vaak buiten komt, ze wordt gewoon maar niet bruiner. Op de binnenkant van haar pols, staan enkele vlindertjes getatoeëerd met als onderschrift "Just dream". Doe heeft ze op haar 18de verjaardag laten zetten.
    Leven in Clovehill: Scarlett is geen arm meisje, maar erg rijk is ze ook niet. Haar vader is, net als haar moeder, overleden. Maar erg veel kan ze zich er niet meer van herinneren aangezien ze nog redelijk jong was. Ze woont op een klein appartementje op haar eigen aangezien ze officieel volwassen is. Om aan geld te raken, werkt Scarlett soms als kapster in het beste salon van de stad. Ze is een uitstekende kapster, maar aangezien ze er niet mee rond komt, treedt ze af en toe wel op in bars als zangeres, maar dit gebeurt niet vaak. Met het geld dat ze verdient, is ze aan het sparen om op een dag Clovehill te verlaten en te gaan studeren in New York.
    Leven na geëindigde sprookje: Nadat ze gelukkig getrouwd was met de prins, stuurde ze vrijwel alle soldaten achter the evil queen aan. Ze wilde kostte wat kost zeker zijn dat ze nooit meer in haar leven op zou duiken. Opsluiten was dus voor haar de enige oplossing. De dwergen kregen allemaal een plekje in het kasteel en werden gehuldigd voor hun moed. Aan kinderen wilde ze bewust nog niet beginnen. Niet voordat ze zeker was dat de koningin veilig en wel achter slot en grendel zou zitten.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: /


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Emrys schreef:
    Even een vraagje hoor. Maar word Merlin ook gezien als een sprookje? Want als dat zo is wil ik Gwaine reserveren.

    Ja. (:

    @Eyes; The Huntsman is in feite het personage dat in Snow White door de Evil Queen wordt opgedragen om haar te doden door het hart te stelen, dit is iets dat hij niet doet en aangezien ik het toch wel iets op Once Upon A Time heb gebaseerd, heeft de Evil Queen zijn hart gestolen, kan in feite hem dus laten doen wat zij wilt. Dit zal in het verhaal dus niet gebeuren, dat zeg ik wel meteen, maar de personages zullen ergens wel de drang hebben om het op te nemen voor haar, misschien later wanneer de vloek begint te breken zelfs erachter te beginnen komen wat eraan de hand is, etc. En de Mad Hatter is al gereserveerd.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Cinderella
    Naam in Clovehill: Ashley Samantha Eloise Ventura
    Leeftijd: 19
    Karakter: Ashley is een beetje een dromer. Ze weet echter wel van aan pakken. Ze is heel zelfstandig en zal niet snel om hulp vragen. Ze is wel snel te intimideren en durft niet goed voor zichzelf op te komen. Als iemand een dier pijn doet kan ze wel heel erg boos worden en dan is ze zeker niet bang om degene die het doet eens flink de waarheid te zeggen. Ashley is meestal wel vrolijk. Ze helpt graag mensen en is aardig voor iedereen. Ze houdt totaal niet van ruzie maken en kan er ook niet goed tegen als andere mensen ruzie maken. Ze probeert een ruzie op te lossen en is redelijk goed in onpartijdig blijven.
    Uiterlijk:


    Half lang licht bruin haar en licht blauwe ogen. Ashley is ongeveer 1.65 meter lang en is slank.
    Leven in Clovehill: Ashley woont op zichzelf in Clovehill en werkt in de herberg/bed & breakfast in Clovehill. In de herberg is ook een bar, s'morgens en s'middags werkt ze in de herberg en s' avonds in de bar. Er is meestal niet veel te doen, s'avonds zijn de stamgasten er meestal. S' ochtends ruimt Ashley meestal de over gebleven troep op van de vorige avond. S'middags zet alles klaar voor de avond. De herberg heeft weinig tot geen gasten. Een gast in de herberg is zeldzaam dus die krijgt de beste kamer van de herberg.
    Ahsley heeft van haar zestiende tot haar zeventiende in de herberg gewoond. Daarna heeft ze het klein huisje gehuurd waar ze nu nog steeds in woont. De eigenaar/eigenares heeft haar geholpen om weg te gaan van haar stiefmoeder en stiefzussen. En de eigenaar/eigenares heeft haar toen meteen een baan aan geboden in de herberg.
    Leven na geëindigde sprookje: Assepoester is getrouwd met haar prins en wil heel graag een kindje.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: Ashley is op zoek naar de ware voor haar. Ashley is een grote dierenvriend.

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 15:18 ]


    Physics is awesome

    Bij deze waarschuw ik dat ik de reserveringen tot zondag ochtend laat staan.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik wil nog een man, maar weet niet echt een sprookjesfiguur...
    Mag Captain Hook? :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    Ik wil nog een man, maar weet niet echt een sprookjesfiguur...
    Mag Captain Hook? :')

    Zeker! Tinker Bell is er ook, hihi. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Eyes schreef:
    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Assepoetster
    Naam in Clovehill: Ashley Samantha Eloise Ventura
    Leeftijd: 19
    Karakter: Ashley is een beetje een dromer. Ze weet echter wel van aan pakken. Ze is heel zelfstandig en zal niet snel om hulp vragen.
    Uiterlijk:


    Half lang licht bruin haar en licht blauwe ogen. Ashley is ongeveer 1.65 meter lang en is slank.
    Leven in Clovehill: Ashley woont op zichzelf in Clovehill en werkt in de herberg/bed & breakfast in Clovehill. In de herberg is ook een bar, s'morgens en s'middags werkt ze in de herberg en s' avonds in de bar. Er is meestal niet veel te doen, s'avonds zijn de stamgasten er meestal.
    Leven na geëindigde sprookje: Assepoetster is getrouwd met haar prins en wil heel graag een kindje.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: Ashley is op zoek naar de ware voor haar.

    Ik maak het later nog af.


    Het is Assepoester, niet Assepoetster.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Aurorea schreef:
    (...)

    Het is Assepoester, niet Assepoetster.


    Heb het veranderd.

    @Aislinn

    Het leek mij wel leuk om als tweede personage de prins van Assepoester te doen/spelen maar ik twijfel.


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Heb het veranderd.

    @Aislinn

    Het leek mij wel leuk om als tweede personage de prins van Assepoester te doen/spelen maar ik twijfel.

    Ik heb liever niet dat je die twee personages samen gaat combineren, aangezien het de bedoeling is dat ze wel bij elkaar komen en je dan echt 'eenzaam' gaat spelen omdat die twee toch bij elkaar komen uiteindelijk, in feite. Dit hoeft natuurlijk niet, aangezien ze ook gevoelens in Clovehill kunnen krijgen met andere personages, maar het is wel een openstaande optie. Plus, het is ook niet de bedoeling dat de twee elkaar al na twee topic's gevonden hebben en eeuwige liefde en al, hihi. //
    Plus, alleen doen als je denkt dat het aankan. Ik wil niet dat één van de personages verwaarloosd gaat wordne.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aislinn schreef:
    (...)
    Ik heb liever niet dat je die twee personages samen gaat combineren, aangezien het de bedoeling is dat ze wel bij elkaar komen en je dan echt 'eenzaam' gaat spelen omdat die twee toch bij elkaar komen uiteindelijk, in feite. Dit hoeft natuurlijk niet, aangezien ze ook gevoelens in Clovehill kunnen krijgen met andere personages, maar het is wel een openstaande optie. Plus, het is ook niet de bedoeling dat de twee elkaar al na twee topic's gevonden hebben en eeuwige liefde en al, hihi. //
    Plus, alleen doen als je denkt dat het aankan. Ik wil niet dat één van de personages verwaarloosd gaat wordne.


    Dan zoek ik wel een andere maar misschien kan het dan inderdaad beter bij een personage houden. Maar wat als nou niemand de prins van Cinderella/Assepoester wil spelen in de RPG?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Dan zoek ik wel een andere maar misschien kan het dan inderdaad beter bij een personage houden. Maar wat als nou niemand de prins van Cinderella/Assepoester wil spelen in de RPG?

    Vind ik het prima, no problem, hahaha. Het is alleen zo dat ik weet dat het niet leuk voor jezelf maar ook voor de anderen is, als je je eigen personages een relatie laat opbouwen. Zo trek je je heel erg van de rest van de groep af.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Captain Hook
    Naam in Clovehill: Scott Nolan
    Leeftijd: 24
    Karakter: Scott is een redelijk avontuurlijk iemand die altijd wel te vinden is voor een gevecht. Hij is de rebel van het stadje en staat gekend voor zijn nonchalance tegenover alles en iedereen. Toch kan deze man respect tonen tegenover vrouwen als het moet. Hij kan er niet tegen als mannen vrouwen slaan, dan komt hij er maar al te graag tussen. Hij heeft een apart soort humor en kan soms erg lui zijn maar als je hem echt leert kennen, weet je dat hij zich stoerder gedraagt dan hij werkelijk is. Hij is namelijk erg loyaal naar diegene die goed voor hem zijn. Helaas ziet hij in the evil queen een betrouwbaar iemand.
    Uiterlijk:


    Leven in Clovehill: In tegenstelling tot anderen, heeft Scott het allemaal erg goed. Hij werkt als bankdirecteur en spendeert zijn vrije tijd vooral op het water. Hij heeft het voor elkaar weten te krijgen om een kleine boot te kopen waar hij soms mee op het meer zit om te vissen. Hij weet niet echt waarom, maar hij voelt zich enorm thuis op het water. Zijn liefdesleven is niet bepaald erg spannend, maar dat komt omdat hij zich meestal op zijn werk stort en daarom niet echt veel tijd heeft voor een vriendin.
    Leven na geëindigde sprookje: Omdat hij de koningin aanbad, besloot hij om bij haar in dienst te treden vanaf het moment dat ze overal gezocht werd. Hij wist hoe het voelde om een buitenbeentje te zijn en had zo'n vermoeden dat ze wel iemand kon gebruiken die ze kon vertrouwen. Scott had nooit echt te klagen, maar dat kwam vooral omdat hij de koningin blindelings vertrouwde, hoewel dat achteraf gezien misschien niet zo'n goed idee was.
    Mad Hatter of Evil Queen: The Evil Queen
    Extra:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    LexLover schreef:
    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Roodkapje / Little Red Riding Hood
    Naam in Clovehill: Vermella Caputxeta (Mella)
    Leeftijd:16
    Karakter: Mella lijkt een lief, schattig en braaf meisje, en dat is ze ook wel een beetje, maar heeft een hele scherpe tong. Ze zegt precies wat ze denkt en kan aardig goed discussies voeren, die ze vaakt ook wel wint. (rest in RPG)
    Uiterlijk:




    Mella heeft een fijn, mager gezichtje, dat kleiner is dan op de foto, met bruine ogen, en scherpe jukbeenderen. Haar neus is best groot, vergeleken met haar gezicht. Haar mond heeft een zachte kleur, door haar getinte huidskleur lijkt het bijna alsof ze geen kleur hebben, maar ze zijn heel zachtroze. Haar armen, benen en handen zijn lang en slank, maar ze heeft nogal platte voeten. Ze komt snel aan, en daarom eet ze niet veel.
    Leven in Clovehill: Mella woont met haar moeder in een klein huisje aan de rand van Clovehill. Haar oma woont aan de andere kant van de stad. Ze heeft een bijbaantje in de bloemenwinkel, waar ze boeketten samenstelt en verkoopt.
    Leven na geëindigde sprookje: Roodkapje vlucht samen met haar oma en de jager terug naar het huisje van haar moeder. De jager vertrekt, en ze blijven met z'n drieën samen wonen.
    Mad Hatter of Evil Queen: hmm... ik denk dat het Evil queen word
    Extra: Mella heeft een rode sweater, van dezelfde stof als de cape op de foto, die ze graag draagt. Verder is ze spion voor de Evil queen, en ze kan het aardig goed. Veel mensen weten niet dat ze voor de Evil queen werkt. Ze krijgt wel steeds meer twijfels over het werk van de Evil Queen


    Klaar :) Kan zijn dat ik hem nog een keer verander, als ik nog eens inspiratie krijg ;)

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 9:38 ]


    "Let's say I meet an alien, who, lucky enough, could speak English" - Vsauce, Youtube