• Al lang geleden is het laatste woord in de oude sprookjesboeken geschreven en lijkt alles einde algoed, maar dat is iets dat niet helemaal puur op de waarheid gebaseerd is. De Evil Queen lijkt hier namelijk heel andere ideeën in te hebben en gooit een vloek op het hemelse sprookjesbos zodat alleen haar verhaal lang en gelukkig zal zijn. Hierdoor worden alle sprookjesfiguren naar een nieuw, simpel en vooral saai stadje genaamd Clovehill gestuurd waar sprookjes enkel in boeken en losbollige fantasieën bestaan. Geen één van alle geliefde sprookjeskarakters lijkt zich nog maar iets van hun vorige leven af te weten en leven hun leven als gewone burgers in het stadje Clovehill waar de tijd al jaren stil lijkt te staan.
          Toch lijkt niet alles goed te zijn gegaan, want hoewel de Evil Queen een deal gesloten heeft met Rumpelstiltskin en hij de belofte met haar maakte voor rijkdom dat hij alles geheim zou houden, is er nog één iemand die van de vloek af weet en zeker niet van plan is voorgoed in Clovehill te blijven. In de hoop dat dit de vloek kan verbreken, probeert de Mad Hatter de sprookjespersonages weer bij elkaar te laten komen, om zo stukje voor beetje de herinneringen terug te laten komen, maar is dit genoeg en hebben de burgers van Clovehill wel zin om terug te gaan naar hun oude woonplaats?

    Was gisteren dus Once Upon A Time aan het kijken toen dit in me opkwam, redelijk er op gebaseerd dus, maar hier en daar iets veranderd. Nu hoop ik dus dat het in de smaak van een aantal Quizletters valt. (:

    Om de RPG netjes en overzichtelijk te houden, hieronder de regels:
    • Géén oneliners. Ik wil een nette post zin met een minimum van ongeveer zeven à negen regels. Ik ga hier echt consequent in zijn en zal dan ook een waarschuwing geven als hier niet aan wordt voldaan.
    • Boven de post zet je de naam van het personage waarin je schrijft en welk sprookjesfiguur hij of zij is, bijvoorbeeld: "Caroline Everson - Belle".
    • Een maximum van drie rollen per persoon, deze moet je bij kunnen houden. Als dit niet wordt gedaan, vliegt er gewoon één personage uit.
    • Wanneer je out-of-character schrijft, gelieve met haakjes. ( [ {, eigen keus.
    • Geen onnodig gespam in het topic, dit kan worden gedaan via PB of gastenboekbericht en blijft alles netjes overzichtelijk voor de anderen.
    • Gelieve goed na denken voordat je mee gaat doen aan deze RPG. Ik wil niet dat het na twee topics dood bloedt.
    • Als je een gemeen personage maakt, houd hem dan ook gemeen.
    • Geen perfecte personages, iedereen heeft zo zijn minpunten.
    • Sowieso wil ik niet meteen dat er na één topic al tig relaties zijn. Houd het realistisch alsjeblieft.
    • 16+ is gewoon toegestaan.
    • En niet buiten sluiten, iedereen is welkom. (:


    Zie hieronder voor de beschikbare rollen:

    Sprookjespersonages - momenteel alleen mannen:
    - The Evil Queen / Phoebe Grimshaw - Everdeen
    - Mad Hatter / Matt Devin - Emrys
    - Rumpelstiltskin / Regan Coldburn - Merrow
    - Tinker Bell / Charlotte Bell - Everdeen
    - Little Red Riding Hood / Vermella Caputxeta - LexLover
    - Ariel / Abbygail Jarrett - Assassin
    - Snow White / Scarlett Annabeth Snow - Gipsy
    - Cinderella / Ashley Samantha Eloise Ventura - Eyes
    - Captain Hook / Scott Nolan - Gipsy
    - Gwaine / Eoin Cammet - Emrys
    - The Beast / Mason Jeremiah Heyvan - Rowboats
    - Sleeping Beauty / Isabeau Jolien Aurora Kingsleigh - Rowboats
    - Alice / Alicia Green - Opera

    Huntsmen:
    - The Huntsman / Snow White - gereserveerd voor Bastard
    - [...]

    'Gewone' burgers:
    - [...]
    - [...]

    Rol:
    Sprookjesfiguur:
    Naam in Clovehill:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Leven in Clovehill: Niet iedereen is rijk.
    Leven na geëindigde sprookje:
    Mad Hatter of Evil Queen: Dit mag je later via PB nog veranderen.
    Extra:





    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 23:29 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Waarom altijd Brant Daugherty? I hate da guy. -.- xd

    But thanks, anyway. Ik vind wel iets en ik vul hem zeker morgen in. (:


    help

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Alice (uit Alice in Wonderland)
    Naam in Clovehill: Alicia Green
    Leeftijd: 20
    Karakter: Alicia is een erg intelligent meisje dat zeer gastvrij is en uitermate vriendelijk. Ze cijfert zichzelf vaak weg voor de ander, maar vindt dit ook niet zo erg. Ze is een luisterend oor voor wie haar nodig heeft en helpt graag mensen. Ze heeft echter ook een wat negatieve kant. Ze kan slecht tegen kritiek, ze snapt sarcasme niet en kan soms nogal bot zijn.
    Uiterlijk:




    Leven in Clovehill: Het gaat haar niet altijd even makkelijk af in Clovehill. Ze heeft een baantje waar ze maar net mee rondkomt en daarmee betaald ze het flatje waar ze in woont.
    Leven na geëindigde sprookje: Ze was gelukkig totdat de Evil Queen leek te herrijzen. Het ging allemaal in een keer fout en Alice vluchtte weg naar de echte wereld. Hier houdt ze zich schuil onder de schuilnaam Alicia en is ze niet meer wie ze was. Ze is er veel wantrouwiger op geworden.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: Ze kan erg goed en snel lezen.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2012 - 10:33 ]


    26 - 02 - '16

    Zijn er eigenlijk helemaal géén Huntsmen of zo?

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 23:45 ]


    help

    Rowboats schreef:
    Zijn er eigenlijk helemaal géén Huntsmen of zo?

    Nop, terwijl het eigenlijk gewoon een personage uit Snow White is, lol.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    That I knew, maar wat ga je er dan mee doen als er geen komen? Of ga je blijven wachten totdat er zijn? xd


    help

    Rowboats schreef:
    That I knew, maar wat ga je er dan mee doen als er geen komen? Of ga je blijven wachten totdat er zijn? xd

    Nee, daar ga ik niet speciaal op wachten. Morgenavond open ik het topic denk ik toch wel. Zonder huntsmen kunnen we wel gewoon RPG'en.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik maak misschien nog wel een huntsmen aan, als ik tijd heb.


    Your make-up is terrible

    Rol: Sprookjesfiguur.
    Sprookjesfiguur: The Beast van Beauty and the Beast
    Naam in Clovehill: Mason Jeremiah Heyvan. [Wat Azerbeidjaans is voor beest. xd] Sommigen noemen hem May, maar hij heeft een hekel aan bijnamen en zeker als ze vrouwelijk zijn.
    Leeftijd: Mason is vierentwintig.
    Karakter: Ook al heeft Mason de liefde gezien en is hij daardoor schijnbaar ongelofelijk veranderd; zo ligt het niet. Hij is nog steeds zijn arrogante en egoïstische zelf die denkt dat hij de knapste gast is van de hele wereld. Verbitterd en vernederd door de vloek die de heks hem had opgelegd, is hij nog steeds de ironische en soms ietwat sarcastische persoon die hij altijd al was.
    Mason verlies snel zijn geduld en kan er niet tegen als mensen niet naar hem luisteren. Volgens hem is hij de baas en niemand anders. Ook is hij heel hebberig. Iets dat van hem is, of iets dat hij zegt dat van hem is, zal hij nooit aan iemand anders geven.
    Het is niet dat hij helemaal geen gevoel heeft, hij geeft wel om mensen die hij vertrouwt en graag ziet, maar indringers kunnen hem beter vrezen dan proberen vrienden te worden. Het gebeurt zelden dat hij iemand toelaat in zijn vriendenkring.
    Uiterlijk:


    Johnny Depp
    Mason heeft halflang, bijna zwart haar. Hij heeft diepe, donkerbruine ogen en wel wat strenge trekken. Hij glimlacht niet vaak, maar als hij dat wel doet, dan is het een vrolijke, oprechte glimlach.
    Mason is sterk gebouwd en heeft redelijk wat spieren. Hij is ongeveer honderdtachtig centimeter lang.
    Leven in Clovehill: Mason woont in een appartement en heeft alles wat hij nodig heeft; een auto, een gsm, computer, televisie,... Maar toch is hij niet tevreden, hij heeft een honger naar geld.
    Mason is directeur van Clovehill High. Hij besteed niet veel aandacht aan zijn relaties met de studenten of de leerkrachten en komt meestal te laat op zijn werk aan. Hij is streng en de meeste leerlingen zijn bang voor hem.
    Wel doet hij zijn werk goed en zorgt er ook wel voor dat zijn leerlingen tevreden zijn met de school.
    Leven na geëindigde sprookje: Toen hij het Beest niet meer was en zijn kasteel terug normaal was, trouwde hij met Belle. Lang hield hij zichzelf voor dat hij gelukkig was, maar hij was altijd een beetje de baas in de relatie.
    Mad Hatter of Evil Queen: Evil Queen, ook al is hij nu terug mens en heeft hij zijn lesje geleerd, de verbittering is er nog steeds en dat arrogante karakter van vroeger ook.
    Extra: /

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 16:59 ]


    help

    Rowboats schreef:
    Rol: Sprookjesfiguur.
    Sprookjesfiguur: Doornroosje/Sleeping Beauty. Het lijkt me nogal logisch uit wel sprookje.
    Naam in Clovehill: Isabeau Jolien Aurora Kingsleigh. Ze laat zich altijd Bo noemen.
    Leeftijd: Bo is net twintig.
    Karakter: Bo is een verstandige en vriendelijke jongedame, maar ze is naïef en koppig. Ze denkt dat ze altijd alles aankan, ook al ziet het er nog zo slecht uit voor haar. Ze is creatief en houdt onder andere van tekenen en schilderen, iets wat perfect in haar hand ligt. Sommigen van deze canvasschilderijen verkoopt ze in haar winkeltje, voor goedkope prijsjes weliswaar, maar elk beetje helpt.
    Rond mensen, echter, is Bo niet zo handig. Ze is verlegen en als er iemand haar winkeltje binnenkomt, is ze altijd afstandelijk. Het is alsof ze een soort schild voor zich opgetrokken houdt, waardoor ze nogal afgezonderd en eenzaam leeft. In feite snakt ze eigenlijk naar iemand die haar zou willen helpen, zodat ze weg kan uit het huisje dat ze nu bewoond aan de rand van het lugubere kerkhof.
    Door deze verlegenheid vertrouwd ze ook niet vaak mensen, omdat ze bang is om zo ver te gaan in een relatie. Maar als ze dan uiteindelijk toch iemand vertrouwt, zal ze alles voor die persoon doen. Als je dat vertrouwen schaadt, praat ze nooit meer tegen je.
    Bo is ook zo iemand die niet graag in het middelpunt van de belangstelling staat, omdat ze zich dan gegeneerd voelt. Wél zou ze iemand die haar nauw aan het hart staat de dag van zijn of haar leven willen bezorgen, ze wordt er gelukkig van om anderen gelukkig te zien.
    Uiterlijk:



    Imogen Poots
    Bo heeft redelijk lang blond haar, maar ze steekt het altijd op. Het is het soort irritante haar dat altijd begint te krullen bij vochtig weer, maar Bo heeft geen stijltang, dus daarom steekt ze het altijd op of vlecht ze het, ze doet er van alles mee.
    Ze heeft felle blauwe ogen omrand met mooie, donkere volle wimpers. Ze gebruikt nooit make-up, ze vindt het alleen chemisch spul die het uitzicht verpest, ze is echt meer voor een naturelle look.
    Van gestalte is Bo redelijk mager. Ze heeft een niet zo gewelfd lichaam en ze is klein, maar ze vindt het niet erg. Ze is zoals ze is: tenger en klein. Soms ziet ze er haast breekbaar uit.
    Leven in Clovehill: Bo woont redelijk dicht bij de begraafplaats, omdat dat het enige huis was dat ze kon betalen. Het is er niet bijster groot, maar het is ruim en hygiënisch genoeg om leefbaar te zijn. Verder heeft ze het voor elkaar gekregen om een kleine zaak open te houden in het midden van het stadje. Het is een winkeltje met allerlei juwelen, handtassen, sjaals en dat soort dingen.
    Leven na geëindigde sprookje: Bo was maar voor korte tijd gelukkig. Nadat ze met haar droomprins getrouwd was, was ze een paar jaar gelukkig.
    Dat geluk bleef niet lang voortduren. Op een nacht werd ze wakker van het geluid van brekend hout en kwam erachter dat er brand was gesticht in het kasteel. Het vuur was al zo ver gevorderd dat er geen redden meer mogelijk was - Bo slaapt nogal diep, daarom dat ze het niet hoorde. Zij en haar echtgenoot moesten vluchten, maar in het bos werden ze overvallen door rovers en namen ze haar mee naar hun hol. Bo kon ontsnappen, maar de prins was verdwenen. Toch kreeg ze het voor elkaar om ergens werk te vinden, onder een valse naam omdat ze te bang was om weer zoiets tegen te komen, en met het kleine beetje geld dat ze gespaard had kon ze een hutje kopen. Bo is arm, maar ze is standvastig genoeg om haar leven opnieuw op te bouwen, iets wat moeilijk gaat maar waar ze al grotendeels in geslaagd is.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter.
    Extra: /

    Ik heb juist dat leven ingevuld omdat ik niet zeker wist of zoiets wel goed was, en bijna iedereen heeft iets met 'ze trouwde met haar droomprins en wilt nu een kind.'


    Done.


    help

    @Aislinn, ik wilde vragen of je soms reclame wilde maken voor je RPG zodat er eventueel meerdere mensen mee konden doen.
    Ik heb namelijk een speciaal topic opgericht waar mensen opzoek kunnen naar een RPG die hen het best ligt.
    Alleen heb ik momenteel nog maar 2 RPG's in de lijst staan en dat zijn de mijne :')


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Eerste topic is online.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2012 - 14:00 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aislinn schreef:
    Eerste topic is online.


    De link werkt niet... Je komt uit op het RPG-forum en ik vind het topic niet. Of ik ben gewoon heel moe en kijk erover.


    help

    De link gaat inderdaad naar het rpgforum/
    Het eerste topic.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik had nog een vraagje: mag Mason directeur van de school zijn? :3


    help

    Rowboats schreef:
    Ik had nog een vraagje: mag Mason directeur van de school zijn? :3

    Zeker. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.