• Al lang geleden is het laatste woord in de oude sprookjesboeken geschreven en lijkt alles einde algoed, maar dat is iets dat niet helemaal puur op de waarheid gebaseerd is. De Evil Queen lijkt hier namelijk heel andere ideeën in te hebben en gooit een vloek op het hemelse sprookjesbos zodat alleen haar verhaal lang en gelukkig zal zijn. Hierdoor worden alle sprookjesfiguren naar een nieuw, simpel en vooral saai stadje genaamd Clovehill gestuurd waar sprookjes enkel in boeken en losbollige fantasieën bestaan. Geen één van alle geliefde sprookjeskarakters lijkt zich nog maar iets van hun vorige leven af te weten en leven hun leven als gewone burgers in het stadje Clovehill waar de tijd al jaren stil lijkt te staan.
          Toch lijkt niet alles goed te zijn gegaan, want hoewel de Evil Queen een deal gesloten heeft met Rumpelstiltskin en hij de belofte met haar maakte voor rijkdom dat hij alles geheim zou houden, is er nog één iemand die van de vloek af weet en zeker niet van plan is voorgoed in Clovehill te blijven. In de hoop dat dit de vloek kan verbreken, probeert de Mad Hatter de sprookjespersonages weer bij elkaar te laten komen, om zo stukje voor beetje de herinneringen terug te laten komen, maar is dit genoeg en hebben de burgers van Clovehill wel zin om terug te gaan naar hun oude woonplaats?

    Was gisteren dus Once Upon A Time aan het kijken toen dit in me opkwam, redelijk er op gebaseerd dus, maar hier en daar iets veranderd. Nu hoop ik dus dat het in de smaak van een aantal Quizletters valt. (:

    Om de RPG netjes en overzichtelijk te houden, hieronder de regels:
    • Géén oneliners. Ik wil een nette post zin met een minimum van ongeveer zeven à negen regels. Ik ga hier echt consequent in zijn en zal dan ook een waarschuwing geven als hier niet aan wordt voldaan.
    • Boven de post zet je de naam van het personage waarin je schrijft en welk sprookjesfiguur hij of zij is, bijvoorbeeld: "Caroline Everson - Belle".
    • Een maximum van drie rollen per persoon, deze moet je bij kunnen houden. Als dit niet wordt gedaan, vliegt er gewoon één personage uit.
    • Wanneer je out-of-character schrijft, gelieve met haakjes. ( [ {, eigen keus.
    • Geen onnodig gespam in het topic, dit kan worden gedaan via PB of gastenboekbericht en blijft alles netjes overzichtelijk voor de anderen.
    • Gelieve goed na denken voordat je mee gaat doen aan deze RPG. Ik wil niet dat het na twee topics dood bloedt.
    • Als je een gemeen personage maakt, houd hem dan ook gemeen.
    • Geen perfecte personages, iedereen heeft zo zijn minpunten.
    • Sowieso wil ik niet meteen dat er na één topic al tig relaties zijn. Houd het realistisch alsjeblieft.
    • 16+ is gewoon toegestaan.
    • En niet buiten sluiten, iedereen is welkom. (:


    Zie hieronder voor de beschikbare rollen:

    Sprookjespersonages - momenteel alleen mannen:
    - The Evil Queen / Phoebe Grimshaw - Everdeen
    - Mad Hatter / Matt Devin - Emrys
    - Rumpelstiltskin / Regan Coldburn - Merrow
    - Tinker Bell / Charlotte Bell - Everdeen
    - Little Red Riding Hood / Vermella Caputxeta - LexLover
    - Ariel / Abbygail Jarrett - Assassin
    - Snow White / Scarlett Annabeth Snow - Gipsy
    - Cinderella / Ashley Samantha Eloise Ventura - Eyes
    - Captain Hook / Scott Nolan - Gipsy
    - Gwaine / Eoin Cammet - Emrys
    - The Beast / Mason Jeremiah Heyvan - Rowboats
    - Sleeping Beauty / Isabeau Jolien Aurora Kingsleigh - Rowboats
    - Alice / Alicia Green - Opera

    Huntsmen:
    - The Huntsman / Snow White - gereserveerd voor Bastard
    - [...]

    'Gewone' burgers:
    - [...]
    - [...]

    Rol:
    Sprookjesfiguur:
    Naam in Clovehill:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Leven in Clovehill: Niet iedereen is rijk.
    Leven na geëindigde sprookje:
    Mad Hatter of Evil Queen: Dit mag je later via PB nog veranderen.
    Extra:





    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 26 dec 2012 - 23:29 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Heb er nu al zin in (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Mijn personage is nu af en ik kijk uit naar de RPG.


    Physics is awesome

    Laat mijn resevering maar :X


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    Laat mijn resevering maar :X


    Maar we hebben Rumpelstiltskin nodig om te kunnen beginnen! Wat een moeilijke naam trouwens.


    Physics is awesome

    Licet schreef:
    Laat mijn resevering maar :X

    Helaas! Iemand anders die deze rol zou willen hebben?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik wil me gerust reserveren voor Rumpelstiltskin, maar mijn hersenen zijn op het moment soep en ik heb dus geen idee wat er nu precies van hem en dus van mij verwacht wordt...
    Wat is de regel betreft posten, de hoeveelheid per dag/week... uiteraard begrijp ik dat je met regelmaat moet posten (duh dat geldt voor iedere rpg :'D) maar ik heb bijvoorbeeld niet alle dagen tijd, en zo weer wel enkele dagen achtereen...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Merrow schreef:
    Ik wil me gerust reserveren voor Rumpelstiltskin, maar mijn hersenen zijn op het moment soep en ik heb dus geen idee wat er nu precies van hem en dus van mij verwacht wordt...
    Wat is de regel betreft posten, de hoeveelheid per dag/week... uiteraard begrijp ik dat je met regelmaat moet posten (duh dat geldt voor iedere rpg :'D) maar ik heb bijvoorbeeld niet alle dagen tijd, en zo weer wel enkele dagen achtereen...

    Zolang we maar geen week of anderhalve week op een post moeten wachten, maar je ongeveer om de twee à drie dagen tijd hebt voor één post, vindt ik het best. Rumpelstiltskin is een beetje een vreemd typetje, Repelsteeltje dus, hij sluit deals met mensen etc., en aangezien hij in de sprookjeswereld een machtig man was, maar wel achter slot en grendel, heeft hij dus een deal gesloten met de koningin - hij hielp haar met de vloek als hij rijkdom kreeg in Clovehill. Verder mag je alles zelf bepalen. (:

    Eventueel zou je bij Wikipedia kunnen kijken naar Repelsteeltje of de Once Upon A Time Wikia en dan Rumpelstiltskin of Mr. Gold intypen, dan kan je ook wel op wat informatie uitkomen. (:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 0:04 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Aislinn schreef:
    (...)
    Zolang we maar geen week of anderhalve week op een post moeten wachten, maar je ongeveer om de twee à drie dagen tijd hebt voor één post, vindt ik het best. Rumpelstiltskin is een beetje een vreemd typetje, Repelsteeltje dus, hij sluit deals met mensen etc., en aangezien hij in de sprookjeswereld een machtig man was, maar wel achter slot en grendel, heeft hij dus een deal gesloten met de koningin - hij hielp haar met de vloek als hij rijkdom kreeg in Clovehill. Verder mag je alles zelf bepalen. (:


    Lijkt me ook logisch dat je zoiezo iedere week iets post ^_^
    Goed, vreemde vogel met een evil kantje... dat is zo'n beetje een geknipte rol voor me XD
    Als dat natuurlijk goed is voor jou dat ik die rol dus neem (:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 0:11 ]


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Ja prima!


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Argh. Ik zou willen joinen, maar mijn nicht komt woensdag. :/

    Vraagje: Rumpelstiltskin is toch Repelsteeltje, hé?


    help

    Rowboats schreef:
    Argh. Ik zou willen joinen, maar mijn nicht komt woensdag. :/

    Vraagje: Rumpelstiltskin is toch Repelsteeltje, hé?

    Ja! Alleen is die rol gereserveerd voor Merrow. (: Je kan nog altijd inspringen met een ander personage als je wilt?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik zou Sleeping Beauty en the Beast willen, maar je laat geen meisjes toe, dus ja... Is het goed als ik vanavond dan zie of ik zou meedoen of niet?


    Ik wilde Repelsteeltje niet, hoor, ik vroeg het me alleen af. :3

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 15:10 ]


    help

    Eyes schreef:
    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Cinderella
    Naam in Clovehill: Ashley Samantha Eloise Ventura
    Leeftijd: 19
    Karakter: Ashley is een beetje een dromer. Ze weet echter wel van aan pakken. Ze is heel zelfstandig en zal niet snel om hulp vragen. Ze is wel snel te intimideren en durft niet goed voor zichzelf op te komen. Als iemand een dier pijn doet kan ze wel heel erg boos worden en dan is ze zeker niet bang om degene die het doet eens flink de waarheid te zeggen. Ashley is meestal wel vrolijk. Ze helpt graag mensen en is aardig voor iedereen. Ze houdt totaal niet van ruzie maken en kan er ook niet goed tegen als andere mensen ruzie maken. Ze probeert een ruzie op te lossen en is redelijk goed in onpartijdig blijven.
    Uiterlijk:


    Half lang licht bruin haar en licht blauwe ogen. Ashley is ongeveer 1.65 meter lang en is slank.
    Leven in Clovehill: Ashley woont op zichzelf in Clovehill en werkt in de herberg/bed & breakfast in Clovehill. In de herberg is ook een bar, s'morgens en s'middags werkt ze in de herberg en s' avonds in de bar. Er is meestal niet veel te doen, s'avonds zijn de stamgasten er meestal. S' ochtends ruimt Ashley meestal de over gebleven troep op van de vorige avond. S'middags zet alles klaar voor de avond. De herberg heeft weinig tot geen gasten. Een gast in de herberg is zeldzaam dus die krijgt de beste kamer van de herberg.
    Ahsley heeft van haar zestiende tot haar zeventiende in de herberg gewoond. Daarna heeft ze het klein huisje gehuurd waar ze nu nog steeds in woont. De eigenaar/eigenares heeft haar geholpen om weg te gaan van haar stiefmoeder en stiefzussen. En de eigenaar/eigenares heeft haar toen meteen een baan aan geboden in de herberg.
    Leven na geëindigde sprookje: Assepoester is getrouwd met haar prins en wil heel graag een kindje.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra: Ashley is op zoek naar de ware voor haar. Ashley is een grote dierenvriend.



    Mijn personage is af!


    Physics is awesome

    Rol: Sprookjesfiguur
    Sprookjesfiguur: Gwaine -Uit Merlin-
    Naam in Clovehill: Eoin Cammet
    Leeftijd: 26
    Karakter: Eoin is een niet echt heel erg serieus persoon. Hij is heel erg impulsief. Hij zegt vooral vaak dingen zonder erover na te denken, en dat zorgt ervoor dat het vaak in een gevecht uitloopt.
    Uiterlijk:



    Eoin heeft lang bruin haar, vaak een soort van een baardje omdat hij te lui is om zichzelf te scheren.
    Leven in Clovehill: Zijn leven is eigenlijk best wel gelijk gebleven. Hij is nog steeds net zo impulsief als anders en houdt nog steeds even veel van eten. Hij word vaak beschreven als een veel te grote kleuter. Maar in tegenstelling tot de sprookjeswereld waar hij natuurlijk in Camelot in het kasteel woonde woont hij nu heel anders. Nog steeds in een vrij groot huis in het midden van de stad maar hij heeft geen bediening meer en moet alles zelf koken en opruimen en dat soort dingen. Waardoor het huis ook al een keer in de fik heeft gestaan. Hij heeft een eigen kroeg die de "Round Knight" heet.
    Leven na geëindigde sprookje: Deze vul ik in zodra ik de laatste aflevering heb gezien.
    Mad Hatter of Evil Queen: Mad Hatter
    Extra:

    [ bericht aangepast op 23 dec 2012 - 16:16 ]


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ik ben Repelsteeltje (aangezien ik dat engels gewoon niet geschreven krijg zonder fouten :'D) aan het afwerken. Dus binnen nu en een uur zal hij hier wel verschijnen, hoop ik. Vriendlief is natuurlijk thuis en de kleine is nog wakker, dus het kan gebeuren dat ik tussendoor tijdens het maken van zijn personage even wordt afgeleid ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”