• Met het beantwoorden van deze 4 vragen, ik kom er echt niet uit en ik kan het ook niet vinden op internet;

    1 Waarom kun je een bakje salade uit de winkel langer bewaren dan als je salade zelf maakt?
    2 Waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het niet geopend is niet in de koelkast te staan?
    3 Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?
    4 Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?

    Thank you.(flower)(flower)


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    1 is volgens mij omdat het vacuüm verpakt is. En voor de rest weet ik niks, sorry :').


    The odds are néver in our favor.

    Bewaarmiddelen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oh en chocolade leg je beter niet op een vochtige plaats omdat er dan van dat wit poeder op komt omdat je suiker mee wordt onttrokken met het water.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    1 Waarom kun je een bakje salade uit de winkel langer bewaren dan als je salade zelf maakt?
    Omdat er in die salades uit de supermarkt allemaal zooi zit om het zo lang mogelijk houdbaar te maken en je in je eigen salade verse spullen gebruikt.
    2 Waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het niet geopend is niet in de koelkast te staan?
    Waarschijnlijk zit er genoeg suiker in om niet te bederven. Maar ook appelstroop gaat schimmelen als het te lang staat, dus het is sowieso niet aan te raden het lang te bewaren.
    3 Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?
    Omdat daar blijkbaar niet genoeg suiker in zit om het zo goed te houden.
    4 Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?
    Chocoladeproducten hoeven niet in de koelkast, want ook daar zit genoeg suiker in om het goed te houden zonder koeling.
    Hoewel ik het wel lekkerder vind als het uit de koelkast komt.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    1 Waarom kun je een bakje salade uit de winkel langer bewaren dan als je salade zelf maakt?
    Bewaarmiddelen. Er zitten allerlei chemische stoffen in die je niet hebt als je het zelf maakt.

    2 Waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het niet geopend is niet in de koelkast te staan?
    Suiker. Suiker is een natuurlijk bewaarmiddel, als je er superveel van gebruikt, kan het de houdbaarheid beïnvloeden. Plus dat er sowieso bewaarmiddelen inzitten die ze erbij in doen. Maar het zal er vooral aan liggen dat er suiler in zit.

    3 Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?
    Dan bedoel je light confituur? Omdat er een heleboel chemische stoffen in zitten die de producent erin doet.
    Als je echt bedoelt dat er minder suiker in zit, dan is het omdat er minder suiker in zit.

    4 Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?
    Chemische stoffen, bewaarmiddelen en het bevat enorm veel suiker.


    Zo zijn er enorm veel huishoudelijke tips...
    Zet nooit suiker op een te warme plaats omdat het dan lichtjes smelt zogezegd en dan heb je ineens aaneengeklitte suiker. Dus zet suiker op een droge, koele plaats.
    Honing mag je gewoon op kamertemperatuur laten staan omdat het half vleoibaar hoort te zijn. Als je honing in de koelkast bewaart, wordt het hard.
    Zelf gebakken koekjes moet je steeds in een blikken doos doen. Doe je het in een plastieken doos, dan worden de koekjes wak.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Authentic schreef:
    Met het beantwoorden van deze 4 vragen, ik kom er echt niet uit en ik kan het ook niet vinden op internet;

    1 Waarom kun je een bakje salade uit de winkel langer bewaren dan als je salade zelf maakt?
    Conserveringsmiddelen wss.
    2 Waarom hoeft een potje appelstroop, ook als het niet geopend is niet in de koelkast te staan?
    Zeer waarschijnlijk door het extreem hoge suikergehalte, dat ook bacteriën doodt. Heb een keer opgelet bij bio :o.
    3 Waarom moet je halfzoete jam wel in de koelkast bewaren?
    Zie reden hierboven. Minder zoetigheid = meer kans voor bacteriën om zich te ontwikkelen and shit.
    4 Waarom hoeft hagelslag niet in de koelkast te staan?
    That I do not know. Chocola overigens ook niet...

    Thank you.(flower)(flower)


    Heylol, post aangepast in quote.

    [ bericht aangepast op 8 jan 2013 - 20:54 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Dankjewel allemaal !!


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Mag ik even vragen waarom je dit wilt weten?


    #WWED - What Would Emma Do?