• Een tijdje terug (lees: een paar jaar) heb ik een boek gelezen, maar ik ben nu de titel en de auteur kwijt.

    Het gaat over een wereld met een aantal koninkrijken waarin sommige geboren worden met een gave. Dit kan goed zingen/goed vechten/etc zijn. Deze mensen hebben ook twee verschillende kleuren ogen. Het boek gaat over Katja die de gave heeft te doden, later kom je te weten dat het eigenlijk de gave is om te overleven.
    Ze ontmoet een man die van een bepaald koninkrijk komt waar ze veel gouden en zilveren sieraden dragen, hij heeft de gave te weten wat anderen over hem denken. En dan gaan ze een koning die de gave heeft mensen dingen te laten geloven (en die dit op een slechte manier gebruikt) ontmaskeren en dan is het happy end.
    Edit: Het boek had ook een groenige kaft.

    Slechte beschrijving, maar weet iemand welk boek dit is? Google wil me niet verder helpen.

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 13:04 ]


    #WWED - What Would Emma Do?

    De Gave van Katsa
    van Kristin Cashore

    [ bericht aangepast op 10 jan 2013 - 14:23 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Erebus schreef:
    De Gave van Katsa
    van Kristin Cashore


    Yes, dankje!


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    (...)

    Yes, dankje!


    No problem. Heb dat boek ook gelezen en herkende het direct. Is echt een awesome boek ^_^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.