• Hoi iedereen !
    ik heb een vraagje, over iets wat vandaag wat zich in de les en erna heeft afgespeeld.

    We hebben onze oude aardrijkskunde docente weg gepest :$, na weken lang uitval hebben we een nieuwe docent gekregen. een man van rond de 50.
    vandaag kwam ik dus de les in lopen, zette mijn tas neer en pakte mijn boeken. daarna begon ik te praten met het meisje achter me.
    Hij klapte in zijn handen en ik draaide me om, ik wou hem graag een eerste kans geven.
    ik keek hem waarschijnlijk verkeerd aan want hij stuurde me op de gang met de rede dat ik een lelijk hoofd heb. nou bedankt....
    na een half uur mocht ik terug in de les. toen heeft hij er nog twee andere meisjes uitgestuurd die zich moesten melden.
    hiervan werd het erg onrustig in de klas, toen begon hij ons opeens uit te schelden. we waren een kut klas en kut kinderen.
    hij heeft ons een soort van bedreigt, hij zei dat als we iets verkeerd deden dat het dan niet goed met ons zou aflopen.....

    we zijn na de les gelijk naar onze mentor gestapt.
    heeft iemand nog tips wat ik tegen dit probleem kan doen ?
    xoxo


    ~ I prefer the Irishmen ~

    jullie hebben al een leraar weggepest, waarschijnlijk is het je eigen schuld.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Backfire schreef:
    Als je geen kinderen ken hendelen, moet je niet voor de klas gaan staan. Je kunt niet van een overvolle klas met hyperactieve, met identiteitsproblemen worstelende, aan hun imago gehechte pubers verwachten dat ze iedereen die hen vertelt wat ze moeten doen maar respecteren. 't Is gewoon niet makkelijk, lesgeven, maar de meeste kinderen kan het echt niets boeien of een leraar psychische problemen opdoet bij het lesgeven aan een 'kutklas'. Het is middelbare school, de plek waar dagelijks honderden kinderzielen in stukken worden verscheurd. Een mentaal slachtveld waar echt geen rekening wordt gehouden met docenten die geen les kunnen geven. Het zijn geen slechte leerlingen, maar gewoon slechte leraren.
    Een leraar die in zijn eerste les al kinderen onrechtvaardig behandelt en deze zelfs (onnodig?) uitscheldt, kan geen respect verwachten. To be honest, ik zou echt zijn weggelopen.

    Kinderen die enigszins opvoeding hebben gehad, gaan geen leraren humilieren, uitschelden, het leven zuur maken en wegpesten. Dat heb ik in elk geval nooit gedaan, en volgens mij is dat niet meer dan normaal. Je dient als klein kind gewoon je grote bek te houden en respect te hebben voor mensen die voor de klas staan.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 22:38 ]


    ars moriendi

    *kijkt naar leeftijd*
    Aha, ik zie al wat het probleem is! Pubertjes van tegenwoordig zijn zo hypocriet. :')
    Ik zeg: Eigen schuld, dikke bult! :Y)
    Moet je maar normaal doen tegen een leraar.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Kinderen die enigszins opvoeding hebben gehad, gaan geen leraren humilieren, uitschelden, het leven zuur maken en wegpesten. Dat heb ik in elk geval nooit gedaan, en volgens mij is dat niet meer dan normaal. Je dient als klein kind gewoon je grote bek te houden en respect te hebben voor mensen die voor de klas staan.


    Ik heb nog nooit bij iemand in de klas gezeten die de leraar opzettelijk vernederde, noch weg wilde pesten. Mijn klassen hebben dan ook nog nooit een leraar 'weggepest', ik noem het liever laten in zien dat lesgeven niet hun roeping is. Ik weet niet wat kinderen in jouw ervaring deden om een leraar weg te krijgen, maar bij ons wordt nooit met opzet lullig gedaan tegen leraren. Kan niet zeggen dat iedereen meewerkte, lieve hemel, alles behalve dat. Maar een leraar zonder overwicht is geen leraar, maar een volwassene die een vak heeft geleerd en voor de klas wordt gezet.
    Pubers worden vaak behandeld als kleine kinderen en dat werkt averechts. Natuurlijk zijn het kinderen hoor, maar rond deze jaren doen kinderen er alles aan om zich te verzetten tegen iedere vorm van gezag. Dat is niet alleen zo bij de jeugd van tegenwoordig, pubers zijn pubers. Leraren zijn ook jong geweest en wisten wat ze verwachten konden.


    i put the fun in funeral

    Backfire schreef:
    (...)

    Ik heb nog nooit bij iemand in de klas gezeten die de leraar opzettelijk vernederde, noch weg wilde pesten. Mijn klassen hebben dan ook nog nooit een leraar 'weggepest', ik noem het liever laten in zien dat lesgeven niet hun roeping is. Ik weet niet wat kinderen in jouw ervaring deden om een leraar weg te krijgen, maar bij ons wordt nooit met opzet lullig gedaan tegen leraren. Kan niet zeggen dat iedereen meewerkte, lieve hemel, alles behalve dat. Maar een leraar zonder overwicht is geen leraar, maar een volwassene die een vak heeft geleerd en voor de klas wordt gezet.
    Pubers worden vaak behandeld als kleine kinderen en dat werkt averechts. Natuurlijk zijn het kinderen hoor, maar rond deze jaren doen kinderen er alles aan om zich te verzetten tegen iedere vorm van gezag. Dat is niet alleen zo bij de jeugd van tegenwoordig, pubers zijn pubers. Leraren zijn ook jong geweest en wisten wat ze verwachten konden.

    Ik snap je punt. In de tweede klas zat in in "die kutklas". Twee van die kutkinderen staken de boel aan en waren echt zonder te geinen die mensen gewoon ongegeneerd aan het vernederen. Mijn Duits lerares is zo ooit huilend de klas uitgerend. Echt, die mensen, ik kan ze uitkotsen. Als je zo ontzettend weinig respect voor andere mensen kunt opbrengen (leerlingen schijnen te vergeten dat leraren ook maar gewoon mensen met een baan zijn), hou dan alsjeblieft gewoon stil of kom niet naar school. Uitdagen is oke, ben ik helemaal met je eens. Dat moeten leraren inderdaad kunnen handelen. Maar als uitdagen overgaat in leraartje plagen wat overgaat in mensen beledigen, dan is voor mij de grens wel overschreden.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Ik snap je punt. In de tweede klas zat in in "die kutklas". Twee van die kutkinderen staken de boel aan en waren echt zonder te geinen die mensen gewoon ongegeneerd aan het vernederen. Mijn Duits lerares is zo ooit huilend de klas uitgerend. Echt, die mensen, ik kan ze uitkotsen. Als je zo ontzettend weinig respect voor andere mensen kunt opbrengen (leerlingen schijnen te vergeten dat leraren ook maar gewoon mensen met een baan zijn), hou dan alsjeblieft gewoon stil of kom niet naar school. Uitdagen is oke, ben ik helemaal met je eens. Dat moeten leraren inderdaad kunnen handelen. Maar als uitdagen overgaat in leraartje plagen wat overgaat in mensen beledigen, dan is voor mij de grens wel overschreden.


    hmm, mijn klassen zijn altijd druk geweest, maar wel min of meer beleefd. Een leraar uitschelden hoort gewoon niet, dat spreekt voor zich. Als een medeleerling een leraar grof zou uitschelden, weet ik ook zeker dat als ik er niet wat van zeg, iemand anders het wel doet. We zijn redelijk. Wat ik vaak zie is dat leraren echter totaal niet bereid zijn om een eerlijke discussie te voeren en ons behandelen als kleuters die nog niet voor zichzelf kunnen nadenken. Daar zit het probleem. Zij zeggen iets onredelijks, iemand reageert daarop, leerling wordt genegeerd/gestraft en BAM > chaos. Ik, en ik ben niet de enige in mijn klas, kan echt behoorlijk kwaad worden als een leraar niet wil luisteren vanwege zijn koppigheid/trots/whatever it is :'). Die chaos wordt sommige leraren nog wel eens te veel.
    Pesten heb ik nog nooit zien gebeuren in mijn klas, gelukkig. Maar we weten van dit meisje niet wat zij/haar klas heeft gedaan om de oude leraar weg te krijgen, dus ik vind al dat ge-karma en boontje-komt-om-zijn-loontje een beetje snel geoordeeld.


    i put the fun in funeral

    Ik snap best dat het nu op jullie overkomt dat ik alleen maar medelijden probeer op te wekken, maar ik vraag juist tips om het misschien de volgende les beter te laten verlopen.
    (Btw de oude al docent, is niet alleen door ons weggegaan. Haar gezondheid kon het ook niet meer aan.)

    [ bericht aangepast op 11 jan 2013 - 23:48 ]


    ~ I prefer the Irishmen ~