• De stelling van deze week luidt:
    Schooluniformen moeten in elke school worden ingevoerd.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Please no!! Ik heb die ding dertien jaren lang moeten dragen en ik haatte het dag in dag uit.


    -

    Ik zie daar dus echt niet het praktisch nut van in, tenzij je een opleiding doet voor een bepaald beroep. Als je bijvoorbeeld een koksopleiding doet, snap ik dat je in aangepaste kleding moet komen, maar voor de rest ben ik het oneens :Y)


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Heb ik nooit een slecht idee gevonden, ook niet toen ik nog dertien was. Op mijn nieuwe opleiding waar ik start dragen we ook tijdens het merendeel van de tijd uniformen, waarin ook geen onderscheid gemaakt wordt. Enkel klassikaal mag je je eigen kleding aan (tenzij anders opgedragen) en in de praktijk hebben we twee verschillende uniformen, aangepast op man en vrouw. Iedere vrouw in mantelpak, iedere man in pak. In de keukens iedereen in een koksoutfit. That's it, take it or leave it. Ook al is het misschien niet je eigen smaak en is het eerst wat ongemakkelijk, het zorgt wel voor eenheid en ik vind het persoonlijk ook netjes.


    Til hug og blod.

    Oneens. Het zou de keuze aan de school zelf moeten zijn. Ik denk dat het voordelen en nadelen heeft om WEL een uniform te moeten dragen. Je hoeft niet over je kleding na te denken en iedereen is gelijk. Je kunt niet worden nagekeken over hoe je jezelf kleedt op school, maar kleding geeft je wel de kans om jezelf te zijn. Natuurlijk maakt iedereen modeblunders, maar op dat moment vind je het mooi en is dat wie je bent. Ik denk dat dit ook een grote waarde heeft. Uiteindelijk moet het aan de school zijn of ze besluiten of het nut heeft om een uniform verplicht te maken op hun school. Dit hoeft niet verplicht te zijn voor ELKE school.


    Hamartia

    Nee. Gewoon nee. Je kledingsmaak is een deel van jezelf en dat moet je opgeven bij het dragen van zo'n uniform. Als je jezelf niet kan zijn is dat slecht voor je zelfbeeld. Dus ik ben tegen.


    26 - 02 - '16

    Ik weet het niet. Langs de ene kant zou het pesten om kledij en 'OMG, die draagt Superdry!' samen met de invoering verdwijnen. Langs de andere kant, is je kledij – zoals hierboven ergens gezegd – een deel van jezelf. Geen mening dus, omdat voor mijn part beide argumenten best sterk zijn.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Maar je kunt je eigen kleding toch nog steeds in je vrije tijd dragen mensen? :')


    Til hug og blod.

    Nee gewoo nee


    Queer zijn is gewoon alles

    Bovendien heb ik een type dat een heel eigen stijl heeft en absoluut niet mainstream wil zijn. Daarom zou ik het echt vreselijk vinden als iedereen er hetzelfde uit zou zien op school.


    26 - 02 - '16

    oneens. je hoort je eigen stijl te mogen dragen.


    Love knows no limits.

    Whut?! No!
    Kleren zijn een deel van jezelf, ze tonen wie je bent. Dat je er minder gepest door wordt is gewoon apekool.
    Als je kinderen gaat dwingen de zelfde kleren te dragen, moet je hun haar ook in de zelfde kleur verven, hun huid de zelfde tint geven en weet ik veel wat nog allemaal, als je wil vooorkomen dat ze gepest worden om hun uiterlijk.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Amortensia schreef:
    Whut?! No!
    Kleren zijn een deel van jezelf, ze tonen wie je bent. Dat je er minder gepest door wordt is gewoon apekool.
    Als je kinderen gaat dwingen de zelfde kleren te dragen, moet je hun haar ook in de zelfde kleur verven, hun huid de zelfde tint geven en weet ik veel wat nog allemaal, als je wil vooorkomen dat ze gepest worden om hun uiterlijk.


    Wordt er bij jou op school niemand nagekeken vanwege zijn of haar kleding dan? Volgens mij is er door niemand gezegd dat het pesten om iemands uiterlijk helemáál zal stoppen. Alleen dat het kledingissue zo beperkt wordt. Dat is al een gedeelte van dat "gepest worden om uiterlijk". Ik ben met je eens dat het nooit helemaal opgelost zal worden, maar ik denk dat het zeker zal schelen. Ik zeg niet dat ik vóór uniformen ben, want voor beide valt wat te zeggen. Daarom moet het niet verplicht zijn, maar een keuze aan de scholen.


    Hamartia

    Ailurophilia schreef:
    Nee. Gewoon nee. Je kledingsmaak is een deel van jezelf en dat moet je opgeven bij het dragen van zo'n uniform. Als je jezelf niet kan zijn is dat slecht voor je zelfbeeld. Dus ik ben tegen.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Alleen als ik dan wel een Japans schooluniform krijg, then yes please. :'D


    ''There is no hell, no heaven either. This world is what we make of it.''

    @Imagined: natuurlijk wordt er wel op gelet, je mag natuurlijk geen kleren met diepe décolletés dragen of zo, maar dat betekent niet dat iedereen
    hetzelfde moet dragen. Ik begrijp jouw standpunt natuurlijk wel, maar als men het doet om het netjes te houden kan je even goed regels invoeren zodat je geen vulgaire kleding kunt dragen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it