• Mijn mentor was op gesprek bij de afdelingsleidster omdat het zo slecht ging qua punten met onze klas. Wat bleek dus, er stond 2/3 van de 24 kinderen in onze klas onvoldoende om over te gaan. Iedereen wist het wel een beetje, maar zó slecht?
    En het is zelfs dat 1/3 echt vier tot zes onvoldoendes staat (me).
    Dus, als dit niet gaat veranderen, blijven er slechts 8 leerlingen over op het vwo. En wij zijn de enige niet 2-talige vwo klas, dus dan komen er ook geen kinderen bij. Maar ik denk wel dat ik over ga. Ik sta slechts vijven en ik kan het makkelijk ophalen, want ik weet dat ik het kan. Ook hebben we volgende week proefwerkweek, dus dan kan ik het ook ophalen.
    Maar dan vraag ik mezelf ook af of het dan alleen door ons komt, of dat het ook deels de school zijn schuld is?

    Is dat bij jullie ook zo in de 3e, of is dat echt specifiek onze school?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    3 havo en VWO is altijd een rotjaar .. het is ook het moeilijkste jaar dus het is logisch dat veel mensen daar stranden. Op HAVO gingen veel mensen - inclusief ikzelf - naar VMBO.


    To infinity and beyond •

    Nee, het vierde jaar was bij ons juist het heftigste, omdat er toen veel mensen afzakten naar havo. Ik heb het volgehouden, ook al ben ik nu gezakt. :'D
    Beter dan dat ik nu gezakt ben, dan dat ik nog een moment langer op mijn oude school zat. Nee dank je. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    De derde is vaak ook het moeilijkst en pas aan het einde van het jaar gaan ze werken om alles omhoog te halen omdat ze lui zijn/te druk bezig met hun puberale drangen. Dat gebeurd nou eenmaal op die leeftijd. Uiteindelijk beseffen ze het wel en gaan er alsnog een hele hoop wel over.


    Your make-up is terrible

    Bij ons ging het ook superslecht in 3 VWO. Een heleboel mensen zijn afgezakt. En ik hoop echt voor je dat het je lukt om al je cijfers op te halen. In de derde klas lukt dat nog wel, maar in de vierde is het echt supermoeilijk.


    Food.

    Ik zit nu in de zesde, en bij ons staan ook heel veel mensen er slecht voor. Vorig jaar ook al. Dat was erger dan in de derde bij ons.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik had dat met mijn oude klas vorig jaar, maar op het einde ging 3/4 toch over naar Havo en een kwart naar Vmbo.
    Ik zit nu zelf in het 3e jaar en ik vindt het een moeilijk jaar, dus ik kan wel begrijpen dat veel mensen zakken.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nee, bij mij was het het 5e jaar VWO. In mijn klas waren er ongeveer 8 mensen die wél overgingen. De rest was blijven zitten of naar havo.

    Het ligt dus niet alleen aan onze school (:
    Maar als de 4e dadelijk nog moeilijker wordt, o-o
    Ach, hard studeren en dan komt het misschien wel goed. Hoop ik.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Bij ons was het juist in de vierde het ergst. De overstap van de onderbouw naar de bovenbouw was voor veel mensen nogal wennen en na de eerste toetsweek was bijna iedereen nogal geschokt over hun laag uitgevallen cijfers. Daarna ging het voor veel wel weer beter, maar er waren er ook een heleboel die dat jaar niet haalden. De derde klas was inderdaad ook wel lastig, maar volgens mij is toen uit mijn klas toch uiteindelijk iedereen overgegaan, zij het op het nippertje.

    Succes met je proefwerkweek, trouwens. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bij ons werd gewaarschuwd voor het vierde, dat viel reuze mee. Nu zit ik in de vijfde en zijn er allemaal spoedvergaderingen, omdat nu opeens wel een heel groot gedeelte heel slecht staat (hier hoor ik niet bij). Waarschijnlijk komt dit omdat ze de overgang van 3 naar 4 hebben aangepakt en hierdoor de overgang van 4 naar 5 is verslechterd. Maar nee, in de 3e ging bijna iedereen gewoon over.


    Happy Birthday my Potter!

    Bij ons was vorig jaar 40% van de mensen in 4V blijven zitten en dit jaar heeft volgens mij een kwart van de leerlingen meer dan 6 onvoldoendes. In 3V valt het bij ons juist enorm mee omdat de meeste ruim overgaan naar VWO.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Wacht maar tot je in de vijfde zit, dat is het moeilijkste jaar van het VWO. Bij bij in de klas zijn er in de vijfde super veel mensen afgestroomd, gestopt of blijven zitten. Ik denk dat het redelijk normaal zit dat veel mensen op 'niet over' staan halverwege het jaar, dan is de druk gewoon nog niet groot genoeg.


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Dat was bij mij in havo 2. Er gingen iets van 10-12 mensen naar de mavo, van de ik denk 26 mensen.


    Destroy what destroys you.

    Oh, bij ons was de derde prima te doen. Bij ons is overduidelijk de vierde het moeilijkst. In dat jaar stromen echt heel veel mensen af.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Pythias schreef:
    Oh, bij ons was de derde prima te doen. Bij ons is overduidelijk de vierde het moeilijkst. In dat jaar stromen echt heel veel mensen af.


    •*• Lululu •*•