• Mijn mentor was op gesprek bij de afdelingsleidster omdat het zo slecht ging qua punten met onze klas. Wat bleek dus, er stond 2/3 van de 24 kinderen in onze klas onvoldoende om over te gaan. Iedereen wist het wel een beetje, maar zó slecht?
    En het is zelfs dat 1/3 echt vier tot zes onvoldoendes staat (me).
    Dus, als dit niet gaat veranderen, blijven er slechts 8 leerlingen over op het vwo. En wij zijn de enige niet 2-talige vwo klas, dus dan komen er ook geen kinderen bij. Maar ik denk wel dat ik over ga. Ik sta slechts vijven en ik kan het makkelijk ophalen, want ik weet dat ik het kan. Ook hebben we volgende week proefwerkweek, dus dan kan ik het ook ophalen.
    Maar dan vraag ik mezelf ook af of het dan alleen door ons komt, of dat het ook deels de school zijn schuld is?

    Is dat bij jullie ook zo in de 3e, of is dat echt specifiek onze school?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Bij ons op was dat vooral in de tweede. Bijna de helft van de klas is toen een niveau omlaag gegaan en een aantal leerlingen moesten zelfs van school veranderen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    In vergelijking met de eerste wtwee jaar is de derde plotseling erg lastig. Zelf zit ik nu in 5 VWO, en ik heb het nog nooit zo zwaar gehad. En ik ben niet de enige uit mijn klas. Volgens mij staat iedereen minsten s 1 onvoldoende.


    En niet gewoon cool. Ook niet super cool. Maar dan wel Mega Super Cool!

    Bij ons viel de derde erg mee eigenlijk. Dit jaar daarentegen, de vierde, staan wel heel veel mensen op zitten blijven .___.


    i put the fun in funeral

    Toen ik in 3havo zat zaten we met 19 in een klas. 3 daarvan stonden volledig voldoende. 5 hadden 1 tot 3 tekorten. 8 hadden 3 tot 8. 3 hadden boven de 8 tekorten. Dat was allemaal na de eerste halve periode al zo, de meeste zijn wel over gegaan naar 4havo


    Real love story's never have happy endings, 'cause real love story's never end..

    Westcoast schreef:
    3 havo en VWO is altijd een rotjaar .. het is ook het moeilijkste jaar dus het is logisch dat veel mensen daar stranden. Op HAVO gingen veel mensen - inclusief ikzelf - naar VMBO.

    het moeilijkste jaar is sowieso de 5de voor het VWO...

    Assassin schreef:
    De derde is vaak ook het moeilijkst en pas aan het einde van het jaar gaan ze werken om alles omhoog te halen omdat ze lui zijn/te druk bezig met hun puberale drangen. Dat gebeurd nou eenmaal op die leeftijd. Uiteindelijk beseffen ze het wel en gaan er alsnog een hele hoop wel over.


    There is nothing more badass than being yourself

    Het derde jaar is best een rotjaar omdat je dan nog vakken hebt waarvan je weet dat je ze wilt laten vallen in de 4e. Maar bij ons zijn er in de 4e op havo blijven zitten. Ik ben zelf van vwo 4 naar havo 5 gegaan.
    Maar dan vraag ik me af hoe het bij in de andere vwo klassen zit? zitten er daar ook zoveel op zitten blijven? dan zou het wel aan school kunnen liggen maar als dat er niet zoveel zijn ligt het misschien ook wel gewoon aan de instelling in de klas.


    It's like I'm finally awake - One Direction.

    Dat hebben ze ook bij mij gezegd toen ik in de tweede klas zat. Iedereen ging gewoon over behalve ik en een meisje. We zakten allebei van niveau.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ik zit nu in 3 havo en wij kregen laatst ook met z'n allen zo'n preek. Wat bleek 3 van de 31 mensen stonden geen onvoldoendes de rest wel. Maar het 3e jaar wordt vaak gezien als het moeilijkste jaar.


    ©1998

    Ik zit nu in de derde (TVWO) En bij ons merk je ook wel dat bijna de helft moeite heeft alles bij te houden. Ikzelf hoor daar ook bij, maar ik weet van mezelf dat ik het wel kan, alleen doe ik het niet.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see