• Ja, ik heb mijn beugel sinds donderdag. Ik kan nog steeds niet eten, en ik heb 2 blaren in mijn mond en dat doen zo'n ontzettend veel pijn.
    De auto is ook kapot anders was ik vandaag wax wezen halen, want dat kreeg ik niet mee omdat ik moest 'wennen' aan de beugel.
    Maar dan gaat de ortho zelf maar lekker met zo'n beugel zitten, dit is echt niet leuk!

    Als goed is word vandaag nog de auto opgekrikt, maar wat kan ik tegen die tijd doen? De blaar kapot maken is geen goed idee?


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Jouw tandarts/ortho is OF een masochist, OF een sadist.
    Ik kreeg gelukkig wel direct wax mee. Mijn ortho waarschuwde mij al dat het kon gebeuren dat ik wondjes kreeg, dus was er gelukkig snel bij.
    Wax halen is wel het beste. Andere dingen erop plakken is niet goed voor de beugel. Je kan anders nog ijsklontjes maken met een smaakje? Waterijsjes kun je eigenlijk best gemakkelijk zelf maken ^^


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Stel je niet aan, heb zelf 4,5 jaar met een beugel in gezeten. Die dingen zijn geen blaren maar aftjes. Gaan vanzelf weg, en komen ook weer terug, je wordt er hard van (: Wie mooi wil zijn moet...? precies, pijn lijden. Het resultaat mag er zijn, ik ben trots op m'n gebit nu.
    Gewoon doorbijten!

    Oh, en met wax wen je er NOOIT aan en blijft t erg, heb t zelf 4,5 jaar ook niet gebruikt (;

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 19:15 ]


    It's high noon.

    En dan krijg ik waarschijnlijk dit jaar een slotjesbeugel. O jakkes. :c
    Misschien mond water gebruiken, dat helpt volgens mij ook tegen de bacteriën?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Toen ik mijn beugel kreeg kon ik bijna een week niet eten en die blaren waren vreselijk.

    Maar het gaat vanzelf over, tot die tijd vla, pap en soep eten. Oefenen voor in het bejaardenhuis. :Y)

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 20:04 ]

    Ik heb die wax nooit gebruikt omdat ik het echt strontvervelend vond...
    Maar ik denk dat er niets anders op zit dan alles af te wachten.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik heb die wax wel gekregen, maar bijna nooit gebruikt. Je ortho heeft gelijk dat het niet blijft zitten, het is echt super irritant spul. Maar ik snap precies wat je bedoelt, het doet echt pijn in het begin, maar je went er vanzelf aan. Het beste wat je kunt doet is afleiding zoeken, denk ik. Gewoon proberen er niet aan te denken (en ja, ik weet dat dat moeilijk is, maar het is niet anders)


    There is freedom in the dark.

    Ik deed er altijd een vitamine c pilletje op, die drukte ik met mijn tong ertegenaan :'D


    -

    Ik heb die wax nóóit gebruikt. 1. Omdat ik nooit blaren of andere wondjes had / 2. Het bleef niet zitten. Ik ben nu bijna van mijn beugel af na meer 4 jaar, waarvan meer dan 2 jaar slotjes zijn..
    Ik heb dus ook geen idee wat je er anders aan kan doen. Of ga terug en vraag het, of vraag aan vriendinnen of ze wat wax overhebben!

    LeaFlammae schreef:
    Ik heb die wax wel gekregen, maar bijna nooit gebruikt. Je ortho heeft gelijk dat het niet blijft zitten, het is echt super irritant spul. Maar ik snap precies wat je bedoelt, het doet echt pijn in het begin, maar je went er vanzelf aan. Het beste wat je kunt doet is afleiding zoeken, denk ik. Gewoon proberen er niet aan te denken (en ja, ik weet dat dat moeilijk is, maar het is niet anders)

    [ bericht aangepast op 14 jan 2013 - 21:04 ]

    Oh en wat betreft het niet kunnen eten: dit was bij mij ook zo, wat na een dag of 2-3 wel weg ging in het begin toen ik hem kreeg.
    Elke keer als ik naar de ortho ga/ging, had ik er weer last van en kon ik dus 2-3 dagen geen "harde" dingen eten.
    Het gaat echt vanzelf over!

    Dat went vanzelf. Ik heb die wax alleen maar gebruikt wanneer er een blokje loszat of aan de laatste blokjes op m'n kiezen, waar dat pinnetje zo uitsteekt.
    Gewoon heel veel pijnstillers slikken! (:

    En als je beugel dan uit mag ben je eens zo blij!


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik had een hekel aan die wax, het ging altijd los of ik slikte het per ongeluk door... Ik heb die beugel nu nog en ik negeer de blaren gewoon, maar op het begin was dat minder makkelijk. Het went vanzelf als je hem steeds laat bijstellen... Ik slikte gewoon een aspirine voor het slapengaan, meer niet.


    Reading a good book is like taking a journey.

    Ik heb me wax!!


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Mallory schreef:
    Ik weet trouwens hoe het voelt, hopelijk zijn ze snel weer weg.


    'Dear girls: a compliment is actually not an invitation to explain how ugly you think you are' - Lisa Cimorelli

    Bij mij blijft de binnenkant van mijn wang altijd haken achter een van de uitstekende uiteindes :')
    Maar ik kreeg meteen wax mee..


    If a writer falls in love with you, you can never die