• Voor godsdienst moet er elke week iemand het 'les begin' doen. Dit wil zeggen dat die persoon een filmpje laat zien over een zelfgekozen onderwerp, dat die daar wat meer bij vertelt en daarna een stelling bij dat onderwerp verzint.
    Binnenkort is het mijn beurt, maar ik heb geen idee welk onderwerp ik zou nemen. Deze onderwerpen zijn al geweest: anorexia, euthanasie, leukemie, pesten,... Ik wou heel graag rond zelfmoord het les begin doen, maar blijkbaar heeft iemand dat onderwerp al gepakt en zij moet nog voor mij, dus moet ik iets anders nemen maar ik heb geen idee wat.
    Heeft iemand een ideetje? Ik praat graag over dingen zoals zelfmoord, eetstoornissen, pesten,...

    Boulimia? Schietpartijen?


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wat heeft dat met godsdienst te maken? x]
    Maar ja, als je een beetje in die hoek wil, dan zou ik toch naar psychische stoornissen kijken, misschien seksueel misbruik oid.


    i put the fun in funeral

    Doe het over die misbruikende priesters en hun slachtoffers - kun je koppelen aan misbruik/mental trauma and shizz. Is actueel, heeft met 't vak van doen. Voila! Well that should get some ball rolling.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 21:29 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Backfire schreef:
    Wat heeft dat met godsdienst te maken? x]
    (…)

    Ja, het lijkt meer op maatschappijleer ofzo


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Vet begin van de les.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 21:32 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Persoonlijkheidsstoornissen?


    You were born original, don't die as a copy.

    Backfire schreef:
    Wat heeft dat met godsdienst te maken? x]
    Maar ja, als je een beetje in die hoek wil, dan zou ik toch naar psychische stoornissen kijken, misschien seksueel misbruik oid.

    Ik weet ook niet wat het met godsdienst te maken heeft, haha, onze cursus gaat nu ook over geweld in relaties/partnergeweld en dat heeft ook niet echt veel met godsdienst te maken. Maar liever dit soort godsdienst, dan het soort godsdienst waarbij je de bijbel half vanbuiten moet leren :')

    Uchiha schreef:
    Doe het over die misbruikende priesters en hun slachtoffers - kun je koppelen aan misbruik/mental trauma and shizz. Is actueel, heeft met 't vak van doen. Voila! Well that should get some ball rolling.


    26 - 02 - '16

    Automutilatie? Daar heb ik in een ver verleden een presentatie over gegeven.


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Automutilatie? Daar heb ik in een ver verleden een presentatie over gegeven.

    Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ik wist niet of het een goed idee zou zijn of niet.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2013 - 21:56 ]

    Wij moeten ook zoiets doen, alleen dan voor maatschappijwetenschappen en over iets in de actualiteit. Je zou het kunnen doen over die vrouw die verkracht en mishandeld is in India.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Incredulity schreef:
    (...)
    Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar ik wist niet of het een goed idee zou zijn of niet.


    Als je er positief in staat en er positief over praat denk ik juist dat dit een heel goed onderwerp zou zijn. Veel mensen denken juist erg negatief over mensen die automutileren, ik vind dat dat vooroordeel wel een keer afgelopen moet zijn. Je kan een wereld van verschil maken met een positieve les over automutilatie. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    (...)

    Als je er positief in staat en er positief over praat denk ik juist dat dit een heel goed onderwerp zou zijn. Veel mensen denken juist erg negatief over mensen die automutileren, ik vind dat dat vooroordeel wel een keer afgelopen moet zijn. Je kan een wereld van verschil maken met een positieve les over automutilatie. ^^

    Dat vind ik zeker, het moet inderdaad afgelopen zijn met al die vooroordelen. Ik heb nog even tijd om erover na te denken, maar deze maakt wel een grote kans om het te worden (:

    Hm, je hebt een nog-niet-erkende eetstoornis, waarbij meisjes hun insuline niet innemen om af te vallen. Ben de naam kwijt, het was iets van inulimia fso? In ieder geval, dan namen meisjes dus niet hun insuline in met als doel om af te vallen, waardoor ze tegelijkertijd ook hun hart en bloedvaten kapotmaken, in een coma kunnen raken en ledematen kunnen kwijtraken.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Hm, je hebt een nog-niet-erkende eetstoornis, waarbij meisjes hun insuline niet innemen om af te vallen. Ben de naam kwijt, het was iets van inulimia fso? In ieder geval, dan namen meisjes dus niet hun insuline in met als doel om af te vallen, waardoor ze tegelijkertijd ook hun hart en bloedvaten kapotmaken, in een coma kunnen raken en ledematen kunnen kwijtraken.


    Klinkt zeer aantrekkelijk. -sarcasme- lijkt me nou niet echt een fijne manier...nou ben ik zowieso neit zo van het lijnen...ik ga wel op normale manier afvallen...

    OT: Als er iets te vinden is over dat van Alwin, klinkt dat nog wel interessant, maar als er niet zoveel over te vinden is, is denk ik toch automutilatie een prachtthema...is vooral bij tieners zeer aanwezig.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2013 - 11:00 ]


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.