• De Opheilia torende trots boven alle boten in de haven uit. Alle mensen hadden zich rond haar verzameld, klaar om te vertrekken voor een reis naar de Caraïben. De reis duurde een paar weken en toen alle passagiers terug aan wal komen, was de wereld helemaal veranderd.
    Het grootste deel van de populatie bestaat uit zombies - ook wel Walkers genoemd. Alles is chaotisch en mensen vertonen zich zelden. Bijna niemand gaat alleen over straat, vooral 's nachts niet.

    De passagiers van de Opheilia besluiten aan boord te blijven van het grote cruiseschip. Hoewel het schip niet meer uit kan varen - er is geen benzine meer - lijkt dat de veiligste plek. De voedselvoorraad slinkt snel en de groep wordt steeds kleiner door mensen die ouder worden en sterven, zelfmoord plegen of verhongeren. Op het schip zwerven hier en daar zombies rond: vergeten mensen die nooit teruggevonden zijn toen ze stierven. Het is uiterst gevaarlijk om alleen aan wal te gaan, dus dat gebeurt ook enkel wanneer nodig.
    Daarbij komt ook nog eens dat er steeds meer ruzie ontstaat binnen de groep.
    Zal de groep uit elkaar vallen door ruzies? Of zullen ze allemaal in leven te blijven als ze samenwerken?


    Groepsleden (houdt mannen en vrouwen een beetje gelijk):
    - Rebecca Morgan ~ Morrowind
    - Rowan Ava Carter ~ Assassin
    - Daryl Dixon ~ Apocalyptic
    - Xari Jarrett ~ LexLover
    - Quentin Alfredo Burenti ~ RabidKiller
    - Elizabeth Destiny Harkness ~ Ianto
    - Tyler Grey ~ ForbesBrooks
    - Nathan Morgan ~ Swizzle
    - Jessalyn Hope ~ Assassin
    - Ryan Dawnstar ~ Morrowind

    Personage:
    Naam:
    Leeftijd: (Alle leeftijden zijn toegelaten)
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Wapen:
    Extra's:
    Familieleden: (mag onderling besproken worden)

    Regels:
    - Minimaal 8 regels schrijven
    - Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    - OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    - Liefde tussen mensen mag, maar houdt het realistisch.
    - Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    - 16+ en schelden mag, maar niet OOC
    - Geen personages van anderen besturen.
    - Geen personage's doden zonder toestemming van die persoon
    - Alleen Ortelius maakt topics aan
    - Melden als je je nickname veranderd

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 10:17 ]


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Rowan Ava Carter

    Door mijn woorden houd hij in ieder geval op met het doekje tegen mijn hoofd te drukken, dat is tenminste al iets. "Dat blijf ik mezelf vertellen." Ik weet niet goed wat hij bedoeld met deze woorden, maar ik zeg er niets op. Daryl gaat weer rechtop staan en ik sluit mijn ogen opnieuw even. Ik hoor voetstappen en iets kapot vallen, waardoor ik mijn ogen weer even opendoe. Het verbaasd me als hij een tafellaken gepakt heeft en die over mij heen legt, maar hij houd afstand en vermijd oogcontact. Dat is misschien maar het beste ook. Wat dankbaar trek ik het laken dichter tegen me aan. "Bedankt..." mompel ik en probeer mezelf in het kleine lakentje te wikkelen. De pijn golft steeds opnieuw door me heen, over de restjes van de ooit zo mooi en hoog opgebouwde muur heen. Het huilen staat me ondertussen behoorlijk nader, maar ik wil niet dat hij dat ziet. Ik heb er zoveel spijt van dat ik hem toegelaten heb en ik snap echt niet waarom hij hier nu nog is. Ik heb hem toch echt duidelijk gemaakt dat ik niet voor zijn overleden vriendinnetje wil spelen. "Wil je... kan je weggaan, alsjeblieft?" vraag ik met een brok in mijn keel. Het duurt niet lang meer voor het eruit komt, waardoor ik het laken over mijn hoofd heen trek en mezelf nog verder in de stoel probeer te laten verdwijnen. Ik hou het gewoon niet meer vol, mijn schouders beginnen lichtjes te schokken als alles me toch begint te overwelmen en ik probeer het stil te houden om niet af te gaan in zijn nabijheid.


    Your make-up is terrible

    Daryl Dixon
    Ze trekt het laken ver over zich heen. "Bedankt," mompelt ze. Ik kijk haar niet aan en kijk bij gebrek aan iets beters naar een schilderij aan de muur. Weer ondertekend door die Picasso-vent. Ik stop het zakdoekje weer weg en hoor haar dan heel zachtjes mompelen. "Wil je... kan je weggaan, alsjeblieft?" vraagt ze met een klein, gebroken stemmetje. Ik kijk nog even haar kant op. Ze trekt haar gezicht volledig onder het tafellaken en probeert helemaal te verdwijnen. Het lukt niet helemaal omdat haar dunne benen en armen zo lang zijn. Haar schouders beginnen te schokken en ik hoor hoe ze zachtjes begint te huilen. Even sta ik in tweestrijd met mezelf, maar uiteindelijk loop ik toch naar de deur aan de andere kant van de ruimte. Voorzichtig maak ik hem open. Ik prijs mezelf om die alertheid ondanks alles, want als ik in een mini halletje terechtkom komt de Walker die op een van de grote sofa's zit overeind. Ik grijp naar mijn mes, pak hem bij zijn schouder en draai hem dan weg van de bank. Gevoelloos hak ik het lijk neer en trap ik hem vervolgens aan de kant, tot achter een van de banken. Het is een klein tussenkamertje, en ik heb genoeg overzicht om te zien dat er zich verder geen Walkers in de ruimte bevinden. Dan schuif ik het mes en mijn geweer onder een van de banken, trek ik mijn schoenen uit en ga ik er zelf op liggen. Als ik mijn ogen sluit, beginnen er sterretjes van hoofdpijn voor mijn ogen te dansen. In de stilte die volgt, hoor ik alleen het geraas van de storm buiten. Rowan's zachte gehuil is alleen te horen als ik me volledig concentreer.


    ars moriendi

    Rowan Ava Carter

    Ik hoor de deur open gaan en wat gerommel, maar meer dringt er ook niet tot me door dan het besef dat hij nu weg is. Ik probeer mezelf zo ver mogelijk tussen de kussens in te graven. Mezelf geef ik één kans om alles eruit te janken voor alles weer net zo moet worden als daarvoor. Mijn hand klauw ik om een kussen heen als ik mijn hoofd in de stoel druk om het geluid van mijn lange uithalen te dempen. Het klinkt vreselijk in mijn oren, ik heb er een hekel aan om zwak te zijn. Ik ben lichamelijk dan wel zwak, maar tot nu toe heb ik mezelf mentaal toch behoorlijk overeind weten te houden. Ik besef me dat het huilen de pijn echt niet minder erg maakt waardoor ik ermee op probeer te houden. Het lukt niet, niets lukt normaal op het moment. Waarom had hij me niet gewoon echt laten liggen, in plaats van het alleen maar te willen? Ik mag toch zelf wel beslissen wanneer het beter is om er een einde aan te maken? Hij maakt het alleen maar ongemakkelijker en pijnlijker door nu te helpen, want ik weet dat hij iemand anders ziet dan mij. Het is misschien wel het meest absurde moment ervoor, maar plots mis ik die achterlijke hond die we hadden. Hij liep altijd in de weg, staarde je aan met zijn grote ogen en was echt het domste beest dat je ooit zult ontmoeten. Maar hij was er altijd, de beste vriend van de mens. Mijn gesnik wordt luider in plaats van minder en ik probeer uit de stoel omhoog te komen. Ik wil niet janken als een klein kind en hopen dat ik verdwijn, ik kan gewoon verdwijnen. Wie merkt het nou? Mijn harde kant lijkt niet terug te komen, de pijn verspreid zich dieper en dieper. 'Toen ik jou lag te neuken... ik me kon inbeelden dat het weer met haar was.' Dat zijn de hardste woorden die ik ooit gehoord heb. Opeens lijken die scheldwoorden van vroeger niets meer uit te maken. Mijn blik gaat naar de ene deur en dan naar de andere. Die moet naar buiten leiden. De tranen probeer ik tevergeefs weg te vegen als ik de deur opentrek. Het is nog een best zware deur, maar het lukt me wel. Buiten regent het al iets minder, maar het komt alsnog met bakken uit de lucht. De lucht die regen achterlaat vind ik altijd zo lekker ruiken. Ik probeer te glimlachen als ik naar de reling loop en mezelf erop laat leunen. Het water onder de boot ziet er eng uitnodigend uit. Een zwarte poel van vergetelheid.


    Your make-up is terrible

    Rebecca Morgan
    Ik zuchtte. Na dit alles wilde hij toch nog achter haar aan gaan. Dan liet ik hem gaan, ik had toch al een gevoel van voldoening nu bleek dat ik de discussie begon te winnen.
    Ik bukte me om het doosje paracetamol op te pakken en liet het in mijn broekzak glijden.
    Daarna liep ik de gang door richting mijn kamer, om schone kleding aan te doen.
    Ik stond al in mijn onderbroek toen ik een gedaante voorbij zag komen. Of het was een mens, of er liep buiten een Walker rond, maar hij leek zo snel te gaan voor een Walker.
    Snel trok ik mijn dikke, te grote trui aan, een lichte jeans broek en mijn zwarte laarsjes. Een badhanddoek zat rond mijn haren gedraait toen ik het gordijn open trok om te zien wie het was.
    Rowan stond tegen de reling geleund in de wind en de regen. Had Daryl haar dan wel gewoon laten liggen?
    Ik trok de handdoek van mijn hoofd af en trok het raam open. 'Rowan!' riep ik erdoor. Dikke regendruppels vlogen als kanonskogels in mijn gezicht. 'Kom naar binnen!'


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Rowan Ava Carter

    "Rowan! Kom naar binnen!" hoor ik iemand anders me roepen. Het is de vrouwelijke stem van Rebecca en ik laat de woorden in mijn hoofd nagalmen voor ik me omdraai naar haar en ik uit mijn fantasie gerukt wordt, terwijl ik de pijn opnieuw door alle kieren voel sijpelen. Ik loop naar het raam toe en ga ervoor staan, zodat de druppels niet meer op Rebecca vallen. Mijn magere handen strek ik uit om daarmee haar warme handen vast te kunnen pakken. Op mijn lippen probeer ik een glimlachje te zetten. "Bedankt," mompel ik, net hard genoeg om niet overstemt te worden van het lawaai van de storm buiten. "Je hebt gelijk. Ik zou naar binnen moeten." Hierna keer ik me van Rebecca af en loop ik over het dek heen weg. Mooi niet dat ik nu naar binnen ga. Het leek net zo'n vredig gevoel te geven, het idee om het koude water beneden te omhelzen en erin op te gaan, net zoals Diana. Voor het eerst snap ik waarom iemand dat zou willen. Waar zou je terecht komen als je dood gaat? Ik geloof niet in een hemel of hel, ik denk dat je gewoon bij je familie komt, wat ik niet erg vind. Plotseling voel ik een enorme heimwee naar thuis. Mijn ouders, de veiligheid van mijn oude kamer. Toen ik nog niet zo obsessief bezig was met schoonmaken, dat kwam pas op dit schip. Mijn kamer was altijd wel een rommeltje, maar tegen stank kon ik toch nooit.
    Met mijn vingers glijden ik langs de witte muren, ze voelen ruw aan onder mijn vingers. Toch kan ik geen keuze maken, om het gewoon te doen of om hier te blijven. Het lijkt allemaal zo weinig zin te hebben nu. Waarvoor overleven we? Om erachter te komen dat mensen alsnog even wreed zijn en je nu op moet passen voor de doden én de levenden. Het is niet het leven dat ik mezelf voorgesteld had. Het liefst was ik gaan rondtoeren op een motor, als ik dat zou durven, of gaan backpacken door Australië met Diana. Na High School, waar ik een jaar langer over zou doen vanwege mijn tijd in de kliniek, zou ik gaan studeren. Of nou, eerst een jaartje extra ertussen uit en mezelf van vol storten op een studie rechten of iets in die richting. Het zag er allemaal zo mooi uit, zo normaal. De gruwelijkheden van een mens waren toen nog niet eens echt tot me door gedrongen, ik dacht dat het constante gepest al heel erg was, maar vandaag hebben ze maar weer me eens wat anders laten zien. Alleen Rebecca heeft me laten zien dat mensen veranderen, ten goede. Waar we eerst elkaar telkens afkatten, zijn we nu een stuk dichter bij elkaar gekomen. het is wel prettig om te bedenken dat er iemand is op wie je terug kan vallen, maar dit keer gaat dat niet voor mij op en het spijt me dat ik er niet voor haar ben en zal zijn.
    Ik heb de keuze al gemaakt, waarschijnlijk lang geleden al, maar nu pas dringt het tot me door. In plaats van een langzame dood terwijl ik mezelf uithonger, kan ik ook iets snellers doen. Ik ben altijd te bang geweest om mijn polsen door te snijden, vandaar al die littekens over mijn lichaam heen en mijn vreemde fascinatie voor bloed. Daryl heeft er niet eens een woord over gezegd, waarschijnlijk omdat hij de gladde huid van Rosy voor zich zag, niet de mijne. Ik ril eens bij de gedachte eraan, het verkilt gelijk weer van binnen en ik ben plots een stuk meer vastberaden. Aan het einde van het dek zie ik schimmen, walkers. Ze hebben me nog niet opgemerkt en staan dan ook flink van mij af. Nu is het de tijd om een keuze te maken, of misschien lukt het wel dubbelop. Misschien ga ik eerst wel een klein, leuk spelletje met ze spelen, puur voor ons vermaak. Ik hou er wel van om even te spelen voor het te laat is, er wordt veel te weinig plezier gemaakt hier en dat is nog eens zonde.
    Ik stroop mijn mouw omhoog, kijk eens naar het ankertje op mijn arm met prikkeldraad eromheen. Het symbool van hoop, moeilijk te bereiken hoop. Onbereikbare hoop, op het moment. Waardeloze hoop. Ik pak het mes stevig vast en trek er een streep overheen, terwijl ik op mijn lip bijt tegen de pijn. Nog een streep, zodat het een kruis wordt. Bloed sijpelt langs mijn arm naar beneden, vermengt met het regenwater. Het mes laat ik op de grond kletteren. "Ey! Hierzo!" roep ik dan naar de paar walkers verderop, terwijl ik met mijn armen naar de toe zwaai. Ze kijken al snel op en beginnen mijn kant op te komen, terwijl ik eens grijns en de andere kant op begin te rennen, of te glibberen over het natte dek, de walkers achter me aan. Misschien kan ik er nog een paar meenemen in mijn val naar beneden. Het zijn er alleen niet zoveel, maar een stuk of drie, waarvan er één uitglijd door de nattigheid. Als mijn rasperige ademhaling van het rennen pijn begint te doen aan mijn keel, zet ik mijn voeten op de reling om erover heen te kunnen klimmen.

    [Drama inspiratie op de vroege ochtend.]

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 10:43 ]


    Your make-up is terrible

    [Whoaa, mooi stuk! Maar Rowan mag niet dood! D': Ik vind haar karakter echt veel te baas]

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 10:49 ]


    ars moriendi

    [Hm... Dat is waar. Ik vind wel een manier om haar alsnog te laten leven, ghehe.]


    Your make-up is terrible

    [Ik wil Daryl haar wel komen laten helpen, maar dat is ook weer zo.. ja.. ]


    ars moriendi

    [Ghehe, inderdaad. Ik heb Jess nog maar... Nee ik ga niet met mezelf RPGen haha. Ik verzin wel wat, ik heb een inspiratie overvloed voor Rowan.]


    Your make-up is terrible

    [Aaight, awesome! (: Dan wacht ik dat even af!]


    ars moriendi

    Rowan Ava Carter - Ja alweer haha

    De reling is glad onder mijn voeten, maar mijn lange benen zwier ik er zo overheen. Ik hou mezelf vast en werp een blik op het stormachtige water beneden. De walkers komen er al aan, aangetrokken door mijn lawaai en de geur van bloed. Mijn verkleumde handen kunnen me amper aan de reling vast houden, maar het is nog geen tijd om te gaan, nog niet. Als er één dichtbij genoeg is, grijp ik hem bij zijn arm en trek ik eraan. Hij geeft gemakkelijk mee omdat hij naar mij toe wilt, maar dat lukt hem niet. Hij glijd over de reling heen en even later hoor ik een plons onder mij. Ik grijns iets, eigen schuld lelijke stinker. Als ik opkijk, maalt de ander met zijn kaken al dichtbij de enige hand die ik nog om de reling heen klem. Ik besef me plotseling dat ik nog helemaal niet los wil laten, dat ik bang ben voor de onbekende diepte beneden me. Beetje laat wel, maar toch probeer ik mijn andere hand om de reling te klemmen en met die ander de walker vast te grijpen. Hij bijt me bijna, maar uiteindelijk krijg ik hem dan toch vast. Met heel wat meer moeite glijd hij ook over de reling heen. En dat is twee. De andere die uitgegleden is, heeft moeite met overeind komen. Het lukt hem eindelijk, maar dan ben ik al snel van de reling af geklauterd en sta ik aan het dek. Jezus, wat dacht ik wel niet! Ik kan mezelf niet overboord gooien omdat een man het toevallig leuk vind om mij te kwetsen, godverdomme.
    Kwaad loop ik op de walker af, terwijl ik mijn mes wil pakken. Met een schok kom ik tot het besef dat ik hem eerder hem laten vallen. De walker is nu wel heel erg dichtbij en in mijn woede sla ik hem tegen zijn hoofd aan. Hij blijft gewoon staan en maakt een gorgelend geluid, waarop ik hem nog een aantal keer sla en hij uiteindelijk omvalt. Ik kniel neer, hij is nog lang niet dood. Er zit wel een barst in zijn verrotte voorhoofd. Ik grom eens en begin wild op zijn hoofd in de slaan, het bloed spettert in de rondte. Als mijn handen er pijn van gaan doen sta ik toch maar op. Het ding is allang dood ondertussen. Aan de ene kant zie ik er nog meer aan komen, waardoor ik snel de eerste de beste deur door vlieg die ik tegen kom. Tot mijn verbazing sta ik na te hijgen in de luxe zitkamer waar ik daarnet nog uit gevlucht was. De drang om mezelf overboord te gooien is weggeëbd, gelukkig maar. Verbaasd draai ik me eens rond, het is eigenlijk best een prettige kamer. Mooi, luxe. Ik loop rond en kijk in een vuile spiegel. Ik zie er echt niet uit, helemaal doorweekt als een bezopen kat, bloed overal. Wat van mij, wat van die walker, ik kan het niet eens meer onderscheiden.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 11:56 ]


    Your make-up is terrible

    [Nou, ze leeft nog en ik heb honger, dus ik ga eten. 8D]


    Your make-up is terrible

    [Hahaha, sorry, was aan het monteren. Goed gefixt!]


    ars moriendi

    [Oh people, ik moet hem er gewoon inschrijven. Het moet :'D]
    Daryl DIxon
    Ik schrik wakker uit mijn slaap als ik een trap tegen mijn arm krijg, die nutteloos langs de bank hangt. Het eerste wat me opvalt is dat mijn hoofdpijn verdwenen is. De lampen in de ruimte zijn aan en ik zie dat deze kamer in een wijnrode kleur geschilderd is. De lampen schijnen met een romantische, zachtgele kleur. Er staat een verschijning naast de bank. Als ik opkijk, zie ik dat het mijn broer is. Een golf van opluchting en lichte paniek giert door mijn lichaam. Ik veer overeind, maar hij duwt me ruw weer met mijn rug op de bank. "Merle? Hoe.. wat doe je hier?" vraag ik verward. Hij grinnikt alleen maar. "Geen zorgen, ik ben hier zo weer weg. Ik kom alleen mijn whiney-ass broertje ophalen omdat hij me zelf niet is komen zoeken," zegt hij met zijn typerende, altijd hese stem. Ik schudt mijn hoofd. "Dat kon ook niet. De brandstof is-" Hij luistert niet en gaat onverstoorbaar verder. ".. want ik blijf echt niet op een schip dat vol zit met tieners, negers en smerissen. Daar sta ik gelukkig nog altijd ver boven." Hij kijkt me aan met een kille lach op zijn gezicht. "Maar jij wel hè? Knuffelbeer Daryl vindt het wel gezellig op dit stinkende multi-culti schip. Dat is toch zo? Het enige wat je doet is zwarten naaien en zwakkelingen redden. Dat is niet hoe ik je heb opgevoed, babybrother." Ik knipper met mijn ogen en kijk hem met een lichte frons aan. "Sinds wanneer heb jij me opgevoed dan..?" vraag ik hem. Dat moet ik bekopen met nog een trap tegen mijn arm. De korst die er nog zit van de dag waarop ik me aan de boom had opengehaald, scheurt een klein stukje open. "Ik heb je in elk geval altijd geleerd je met je eigen soort te bemoeien. Maar het gaat niet zo goed nu, of wel?" Hij moet lachen. "Ik zal je eens een geheim vertellen. Iedereen hier heeft een hekel aan je. Elke idioot in deze belachelijke 'groep' kijkt je het liefst weg, hoe vaak je hun skinny asses ook redt. Vooral die Rosy-look-a-like." Ik kijk hem aan op het moment dat hij nog harder begint te lachen. "Het is wel grappig, toch? Je krijgt eigenlijk gewoon een tweede kans om iets op te bouwen met Rosy, en zij wil zich dankzij jou ook al van kant maken." Merle kan dit zeggen, omdat ik weet dat hij gelijk heeft. Dat heeft hij altijd. "Ik.." begin ik maar Merle schudt zijn hoofd. "Ik ben de enige die in al die tijd iets om je heeft gegeven, en dat zal zo blijven, babybrother." Hij draait zich om en stapt met zijn laars expres op het hoofd van de Walker die ik hier eerder nog heb neergehaald. Er volgt een krakend geluid van brekend bot. Dan opent Merle een deur, en is hij verdwenen. Ik laat me weer op mijn rug vallen, en staar naar het plafond.

    Ik ben net weggezakt in een rusteloze slaap, als ik wakker schrik van geluiden op het dek. De hoofdpijn is teruggekeerd en steekt door mijn schedel. De kamer is donker. Het klinkt als een stel opgewekte Walkers. Dat moet betekenen dat er iemand op het dek is. Ik heb me al overeind geduwd, als ik mezelf weer laat zakken. Nee. Ze lossen het zelf maar op. Merle heeft gelijk. Ik ben al vaak genoeg gaan helpen, en het wordt me nooit in dank afgenomen. Ik draai me weer op mijn zij en probeer niet te luisteren naar het gestommel op het dek. Dan sluit ik mijn ogen weer.

    [ bericht aangepast op 30 jan 2013 - 12:50 ]


    ars moriendi

    Rowan Ava Carter

    Ik zie er verwilderd uit en zo voel ik me ook, op en top. Ik grom naar mijn eigen spiegelbeeld, mijn verwilderde ogen schieten heen en weer door de kamer en met een ram met ik de spiegel kapot, waardoor er een stekende pijn door mijn hand trekt die ik negeer. Veel erger kan het toch niet worden. Ik zit verdomme vast in deze kamer, walker op het dek, walkers op het schip en ik heb geen wapen. Ik weet niet eens op welk deel van het schip ik me bevind! Ik kan me niet herinneren dat ik hier ooit eerder geweest ben. Mijn ogen schieten door de kamer heen om te kijken of er iets is dat ik als wapen kan gebruiken, maar er lijkt niets te zijn. Ik begin alles overhoop te gooien en vind uiteindelijk een stuk hout die ik afbreek. Daar moet ik het dan maar mee doen. In stilte sluip ik naar de deur die verder het schip in leid, leg mijn oor er tegen aan om geluiden op te vangen. Het lijkt stil te zijn, maar ik weet niet waar de deur heen leid. Ik open de deur op een kiertje en loer er tussen door. Ik zie een walker op de grond liggen, levenloos. Hm... Misschien komt het omdat Daryl hier al doorheen gegaan is toen hij weg moest van mij. Dat zou een mooie zijn, dan heeft hij de weg al groot en deels vrij gemaakt voor mij. Als ik de deur verder opendoe, kom ik in een romantische kamer, met rode muren en zacht licht. Er staat een bank met een levenloze Daryl. Shit, zou hij dood zijn? Ik sluip op hem af en prik redelijk ruw en hard met mijn schoen tegen zijn been aan. "Ey." brom ik. "Leef je nog?" Geen weg vrijgemaakt dus, maar als hij er echt aan is heb ik tenminste wel een normaal wapen. Ik hou het stuk hout in de aanslag voor het geval hij straks wakker wordt als een walker. Ik neem toch liever het zekere voor het onzekere.


    Your make-up is terrible