• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 10:18 ]


    Brave like a cheetah ~ Dorothy & Manila

    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Nee, daar ben ik het volledig mee oneens. Een mens heeft het recht zijn eigen gewoonten en gebruiken voort te zetten, zolang het niets met vandalisme of criminaliteit te maken heeft. Maar laten we eerlijk zijn; er zijn nou niet bepaald veel culturen waarin dat gebruikelijk is.
    Ik vind niet dat als je in Nederland komt wonen een 'echte Nederlander' moet worden, want naar mijn mening bestaat een 'echte Nederlander' niet eens. Ik vind dat we tolerant moeten zijn naar immigranten toe en we ze moeten accepteren en helpen.
    Wat ik overigens wel belangrijk vind, is dat immigranten onze taal leren spreken.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Parachutes schreef:
    Nee, daar ben ik het volledig mee oneens. Een mens heeft het recht zijn eigen gewoonten en gebruiken voort te zetten, zolang het niets met vandalisme of criminaliteit te maken heeft. Maar laten we eerlijk zijn; er zijn nou niet bepaald veel culturen waarin dat gebruikelijk is.
    Ik vind niet dat als je in Nederland komt wonen een 'echte Nederlander' moet worden, want naar mijn mening bestaat een 'echte Nederlander' niet eens. Ik vind dat we tolerant moeten zijn naar immigranten toe en we ze moeten accepteren en helpen.
    Wat ik overigens wel belangrijk vind, is dat immigranten onze taal leren spreken.

    Daarmee ben ik het helemaal eens. Ik vind het dodelijk irritant als ik niet weet wat mensen om me heen zeggen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mee eens. Als ze zo graag in Nederland willen wonen dan moeten ze zich ook gedragen als Nederlanders.


    Search the light in the darkest days and see you're not alone

    Absoluut niet mee eens. We moeten niet van immigranten verlangen dat ze zich helemaal 'Nederlands' gaan gedragen (wat is dat eigenlijk: 'Nederlands gedrag'?). Ze hebben het recht om hun eigen gewoonten voort te zetten. Mensen die dit niet kunnen accepteren moeten maar even ergens anders naar kijken.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 10:29 ]


    You are beautiful, you are love.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 10:51 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    26 - 02 - '16

    Niet mee eens.
    Ik vind dat ze gewoon aan hun cultuur moeten houden.
    Maarz e moeten zich wel aan de regels veranderen.
    Ze mogen best hun eigen taal spreken want als jullie bijvoorbeeld in china gaan wonen dan blijf je toch ook thuis gewoon nederlands praten?


    ''Long Story... Wait For The Movie,, Damon Salvatore. The Vampire Diaries.

    Oneens, als je in Nederland woont, kan je toch nog wat van je eigen cultuur behouden? Als we dat niet hadden gedaan, zouden we heel veel dingen nu ook niet hebben, zoals buitelandse gerechten. Mijn ouders zijn ook niet Nederlands, en ik leer ook wat van de culturen waar hun mee zijn opgegroeid. Plus, ik kan nu twee andere talen :) ( Spaans en Kroaties)


    Yesterday is history, tomorrow is a mysterie, but today is a gift, thats why its called present.

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    Bad decisions make good stories.

    "Aan onze cultuur houden" alsof het regels zijn. Ze mogen zich aanpassen, maar het is niet zo dat ze elke avond boerenkool met rookworst moeten eten. Gewoon de regels in het land accepteren, netjes en beleefd zijn is al genoeg. Ook de autochtonen Nederlanders moeten dat doen.
    En met oranje hoofddoekjes uitdelen op Koninginnedag is ook niks mis, dan kunnen streng gelovige moslima's zich aan hun regels houden en tegelijk meedoen met de feestelijkheden =)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Bullshit, heb je wel eens Nederlandse immigranten gezien? Die zitten ook gewoon lekker aan de hagelslag. Zolang ze zich aan het Nederlandse wet houden, zouden immigranten gewoon hun eigen cultuur mogen houden. Alleen, voor de communicatie is het wel handig als ze de Nederlandse taal proberen op te pakken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Niet compleet, maar wel voor 75%.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt