• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Apocalyptic schreef:
    (...)
    Oh, ik neem aan dat jij je hebt verdiept in zijn partijprogramma en je mening niet volledig hebt overgenomen uit de media? Dat is dus het grote probleem voor de PVV. Ze worden door de media bespuwd en bespot, en dus "vind iedereen" Wilders iemand waarvoor ze zich moeten schamen. Echt, verdiep je eerst ergens in voor je meningen gaat lopen spuien.

    Well said. :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).

    Ik vind dat immigranten hun eigen cultuur mogen behouden, indien ze zich wel aan onze regels houden.
    Het is wel handig als ze moeite doen om onze taal te leren, zodat mensen ze ook kunnen verstaan.
    Van mij hoeven ze echt niet elke avond aan de boerenkool met rookworst te zitten, als ze zich maar netjes en beleefd gedragen.


    'She walks on starlight.'

    Een immigrant hoeft zicht niet aan de cultuur aan te passen. Wel vind ik dat hij de systemen en gewoontes moet kennen. Zodat er geen conflict kan zijn.


    I follow only one rule |

    Ik vind dat die mensen zich wel een beetje kunnen aanpassen aan Nederlandse gebruiken enzo maar niet hun eigen cultuur moeten opgeven.


    4:21 ''We'll be alright''

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Goed, ik herstel mijn mening. Een aantal van de 1D mensen zijn zo dom als ze lijken :Y)


    Ghehe^^ ik ben veel jonger dan je denkt (:

    OT : de stelling slaat, nog steeds, echt nergens op


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    Ze moeten kunnen meedraaien in onze cultuur, ja. Dus aanpassing is inderdaad nodig.
    Wat niet wil zeggen dat ze zich er per se aan moeten houden.
    Ze hebben ook het recht om hun eigen cultuur te behouden. Draai het om. Als wij als politieke vluchteling-wat naar mijn mening een groot verschil is met economische vluchteling- in een ander land terecht komen omdat het hier oorlog zou zijn en het dus echt draait om een kwestie van leven of dood, zouden wij ook niet geheel de andere cultuur overnemen en onze eigen cultuur verwerpen.
    Je kunt niet verwachten dat mensen volledig van cultuur veranderen. Dat zit gewoon ingebakken. Oneens dus. Ze hebben het recht om hun eigen cultuur te behouden, mààr aanpassingen zijn wel nodig om mee te kunnen draaien in de Nederlandse/Belgische maatschappij.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Deels eens en deels oneens.
    Persoonlijk vind ik een aantal dingen hoogstens irritant: In Duitsland moeten wij ons aanpassen aan de duitsers, als Duitsers in Nederland komen moeten we ons alweer aanpassen. Daarbij vind ik dat als een buitenlander de weg niet weet, dit minstens gevraagd moet worden aan iemand die dit als werk doet. (Zo irritant als iemand naar je toe komt, je de weg vraagt, jij vraagt of ze engels spreken, en zei dan nee zeggen en OPNIEUW dezelfde vraag van eerder stellen.)
    Ook vind ik dat als je in Nederland komt wonen, je minstens Nederlands moet spreken.
    Aan de andere kant vind ik dat je wel gewoon een hoofddoek moet kunnen dragen, of moet kunnen bidden als dit moet.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2013 - 19:55 ]


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Mee eens, het is verrekte irritant en buitengewoon onbeschoft als immigranten hier al ik weet niet hoeveel jaar zijn en nog nauwelijks Nederlands kunnen. Die moeten zich nodig aanpassen anders zie ik ze niet van toegevoegde waarde voor Nederland. Dat ze hier komen best, maar dan moeten ze ook meehelpen aan de maatschappij, inburgeren en ABN kunnen spreken, dat zal ik dan onder cultuur verstaan. Maar tradities, gerechten e.d. mogen best in stand gehouden worden. Maar men moet zich wel aanpassen.


    How many legs does a dog have if you call the tail a leg? Four. Calling a tail a leg doesn't make it a leg.