• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Niet mee eens. Ik vind wel dat een immigrant gewoon zijn eigen cultuur zou mogen behouden en niet persé die van Nederland hoeft over te nemen (als Nederland al een cultuur heeft). Wel vind ik wel dat ze zich gewoon moeten gedragen volgens onze normen en de taal moeten spreken.


    The odds are néver in our favor.

    Ik ben al redelijk tevreden als ze zich enigszins aan de wet houden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Oneens. Ze mogen geloven wat ze willen en hun eigen gewoonten en feesten doorzetten. Zolang ze zich netjes gedragen en respect jegens de 'Nederlandse cultuur' tonen, toon ik ook respect jegens hen. Ik vind het wel belangrijk dat ze zich enigszins aanpassen aan bepaalde normen en waarden. In de islamitische cultuur wordt bijvoorbeeld homoseksualiteit over het algemeen niet geaccepteerd en ik vind dat eerlijk gezegd heel erg bekrompen. Verder vind ik ook dat ze Nederlands moeten spreken.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).

    eens en oneens, een beetje wel want als je hier komt wonen moet je je een beetje aanpassen, door bijvoorbeeld Nederlands te leren, maar ik vind ook dat je je best een aan je eigen cultuur mag houden.


    L’amor che move il sole e l’altre stelle.

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    When the world keeps turning, things will fall apart. But just keep on running, and listen to your heart

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    If we had not a soul, music would have created it.

    Oneens, als ze zich maar aan de wet houden. En wat is onze cultuur precies? 'De Nederlander' bestaat niet. En als je over geloof gaat spreken (Nederland is een calvinistisch/katholiek land) klopt het juist nog minder, want wij hebben heel andere normen en waarden dan in de Bijbel staan. Plus er zijn veel meer andere religies.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    iHeartNouis schreef:
    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)


    Agree


    Be crazy! Do stupid things! And explore the world. You have enough time to be bored the rest of your life.

    Wauw, weer eens bewijs dat 1D fans niet zo slim zijn. :Y) Je wilt buitenlanders dwingen om Nederlanders te worden? Lololo, goodluck with that en de opstand die zal volgen, omdat je ze discrimineert.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik ben al lang tevreden als de immigranten aan de wet en aan onze normen en waarden houden. Onze taal kunnen ze best ook leren voor een vlotte, goede communicatie met mensen hier.
    Maar als ze hier alleen zijn om amok te maken, de baas uit te hangen en die dingen, tja sorry dan...


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Als wij naar een land gaan waar ze hoofddoeken dragen, moeten wij die ook dragen.
    Dus ik ben het er mee eens.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ik vind wel dat ze in Nederlands gezelschap niet hun moedertaal mogen spreken. Ik krijg persoonlijk altijd het gevoel dat er over mij geroddeld wordt.


    If a writer falls in love with you, you can never die

    iHeartNouis schreef:
    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)


    ... lol. :')
    OT: Oneens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.