• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Het is een hypothese die ik heb opgesteld en tot nu toe redelijk vaak gelijk heeft. Mensen met een 'x' in hun naam, '1D' in hun naam, 1D profielfoto hebben of iets hebben wat daarop lijkt, zijn vaak kinderlijker en hun redenaties zijn vaak foutief. Ik zeg niet dat ik het altijd zo is, maar het valt me wel op.


    Ik zeg ook niet dat het helemaal niks met elkaar te maken heeft. Ik bedoel het gemiddelde IQ van de 'Oh oh Cherso' kijker zal wel onder de 100 zijn. Maar op een site vol met 1D fans is het misschien niet heel tactiek om te zeggen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik zeg ook niet dat het helemaal niks met elkaar te maken heeft. Ik bedoel het gemiddelde IQ van de 'Oh oh Cherso' kijker zal wel onder de 100 zijn. Maar op een site vol met 1D fans is het misschien niet heel tactiek om te zeggen.

    Ach, dat is mijn mening. Mijn muziek zullen ze vast ook vreselijk vinden. En wat kunnen ze ertegen doen? Niks :Y) Maar goed, genoeg off-topic, vind je niet?


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Zo ongeveer, Ze moeten onze taal spreken, hun eigen inburgeringscursus betalen, niet kansarm zijn en bepaalde onacceptabele delen van hun cultuur afzweren zoals eerwraak en dat soort onzin. Als ze zich dan aan onze wetten en regels houden mogen ze blijven en anders niet.

    Licet schreef:
    (...)

    Ik zeg ook niet dat het helemaal niks met elkaar te maken heeft. Ik bedoel het gemiddelde IQ van de 'Oh oh Cherso' kijker zal wel onder de 100 zijn. Maar op een site vol met 1D fans is het misschien niet heel tactiek om te zeggen.

    Ik keek Oh Oh Cherso en ik doe dit jaar eindexamen vwo :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Wasp schreef:
    (...)
    Ik keek Oh Oh Cherso en ik doe dit jaar eindexamen vwo :W


    Ik zeg gemiddelde.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik zeg gemiddelde.

    Ik bedoel maar dat er dingen worden geroepen die niet kloppen. Wat maakt het uit als je Oh Oh Cherso kijkt? Wat maakt het uit als je One Direction leuk vindt? Daar gáát het toch helemaal niet om? Iedereen heeft een eigen mening en ik word er echt ziek van dat iedereen met vooroordelen gaat smijten. Dat doet er gewoon niet toe.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    DarkSavior schreef:
    Ik vind dit echt een onzin stelling maar goed. Ik vind dat ze zich niet aan de Nederlandse cultuur hoeven te houden, maar wel aan onze gedrag regels en sociale normen en waarden. Dat zijn twee grote verschillen. En daarbij, welke cultuur heeft Nederland nou? Kaas, wiet en hoeren. Geweldig om je daarop aan te passen :Y)
    Ik zou ook niet willen dat mensen mij een cultuur op dwingen. Van mij part mogen ze doen en laten wat ze willen, geloven in wie of wat ze willen, hun eigen cultuur hebben, zolang ze maar ons rechtsysteem volgen, zich normaal en sociaal gedragen en gewoon doen wat van ze verwacht word. (Dus geen bushokjes kapot slaan, geld van de verzekering krijgen voor niks doen en mensen op straat uitschelden).


    :D.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wasp schreef:
    (...)
    Ik bedoel maar dat er dingen worden geroepen die niet kloppen. Wat maakt het uit als je Oh Oh Cherso kijkt? Wat maakt het uit als je One Direction leuk vindt? Daar gáát het toch helemaal niet om? Iedereen heeft een eigen mening en ik word er echt ziek van dat iedereen met vooroordelen gaat smijten. Dat doet er gewoon niet toe.


    Het zijn geen vooroordelen. Ik zeg dat smaak en intelligentie niet helemaal gescheiden zijn. Ik ervaar vaak dat slimmere mensen vaak een andere smaak hebben dan iets minder slimmen mensen. Ik ervaar meestal dat minder intelligente mensen vaak een simpelere smaak hebben, in de zin dat het makkelijker begrepen kan worden. En, Oh oh Cherso valt ook onder een programma met niet al te veel diepgang. Ook wordt ik een beetje gek van die 'schoollabels' en zijn genoeg debiele mensen met VWO en intelligente mensen met VMBO, intelligentie en het vermogen dingen te onthouden zijn twee aparte eigenschappen.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2013 - 23:38 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Helemaal mee eens.


    Me? Weird? Bitch please, I'm limited edition.

    Licet schreef:
    (...)

    Het zijn geen vooroordelen. Ik zeg dat smaak en intelligentie niet helemaal gescheiden zijn. Ik ervaar vaak dat slimmere mensen vaak een andere smaak hebben dan iets minder slimmen mensen. Ik ervaar meestal dat minder intelligente mensen vaak een simpelere smaak hebben, in de zin dat het makkelijker begrepen kan worden. En, Oh oh Cherso valt ook onder een programma met niet al te veel diepgang. Ook wordt ik een beetje gek van die 'schoollabels' en zijn genoeg debiele mensen met VWO en intelligente mensen met VMBO, intelligentie en het vermogen dingen te onthouden zijn twee aparte eigenschappen.

    Dat ik mijn school erbij zei had alleen te maken met IQ, dat ik waarschijnlijk wel boven de 100 zit. Maar goed, mijn punt was dat het niet nodig is die 'ervaringen' te betrekken in bijvoorbeeld dit topic.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    jazziegirl schreef:
    Mee eens. Als ze zo graag in Nederland willen wonen dan moeten ze zich ook gedragen als Nederlanders.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Niet helemaal maar wel grotendeels, ze moeten wel verstaanbaar Nederlands praten.


    ~

    Parachutes schreef:
    Nee, daar ben ik het volledig mee oneens. Een mens heeft het recht zijn eigen gewoonten en gebruiken voort te zetten, zolang het niets met vandalisme of criminaliteit te maken heeft. Maar laten we eerlijk zijn; er zijn nou niet bepaald veel culturen waarin dat gebruikelijk is.
    Ik vind niet dat als je in Nederland komt wonen een 'echte Nederlander' moet worden, want naar mijn mening bestaat een 'echte Nederlander' niet eens. Ik vind dat we tolerant moeten zijn naar immigranten toe en we ze moeten accepteren en helpen.
    Wat ik overigens wel belangrijk vind, is dat immigranten onze taal leren spreken.


    Ben het helemaal hier mee eens!


    Be Your Own Anchor

    ik ben het deels met deze stelling eens, je mag je eigen cultuur behouden maar respecteer onze cultuur dan ook. spreek netjes onze taal als je op straat bent.
    ik vind het bijvoorbeeld onzin dat er een aangepaste dienst regeling komt voor de ramadan en het suikerfeest. ik heb namelijk een speciaal geloof en daar krijg ik ook geen vrij voor.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind dat ze sowieso de taal voldoende moeten beheersen dat ze in ieder geval kunnen communiceren met de bevolking. Voor de rest doen ze maar waar ze zin in hebben als ze zich maar aan de wet houden die hier in Nederland geldt.


    "I solemnly swear that i am up to no good."