• De stelling van deze week luidt:
    Immigranten moeten zich aan de cultuur van Nederland houden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    fireflower schreef:
    ik ben het deels met deze stelling eens, je mag je eigen cultuur behouden maar respecteer onze cultuur dan ook. spreek netjes onze taal als je op straat bent.
    ik vind het bijvoorbeeld onzin dat er een aangepaste dienst regeling komt voor de ramadan en het suikerfeest. ik heb namelijk een speciaal geloof en daar krijg ik ook geen vrij voor.


    Mee eens! Ik vind dat jij dan ook vrij moet krijgen.
    Voor de rest heb ik een heel makkelijk geloof waar heel Nederland vrij voor krijgt dus ik heb weinig te klagen xd

    Oneens. Ik vind deze mengeling ook wel wat hebben, maar misschien is het verstandig als er bijvoorbeeld hulp kan worden geboden de twee culturen te mengen.


    Intersectional feminist

    Ik vind dat je je eigen ding mag doen zolang het niets erg is bv.vandalisme ofz,much of loves xxxxxxx

    SeverusS schreef:
    Ik vind dat ze sowieso de taal voldoende moeten beheersen dat ze in ieder geval kunnen communiceren met de bevolking. Voor de rest doen ze maar waar ze zin in hebben als ze zich maar aan de wet houden die hier in Nederland geldt.


    † Love? I want to sleep.

    Mee eens. In ieder geval op openbare plaatsen. Wat ze thuis dus zal mij een zorg zijn, maar ik vind het niet meer dan normaal dat je in openbare gelegenheden je aanpast aan de heersende cultuur. En dus ook de taal kent en beheerst.


    You oughta know

    iHeartNouis schreef:
    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)

    [ bericht aangepast op 29 jan 2013 - 14:30 ]


    Don't rush into love because even in fairy tales, the happy ending takes place on the last page.

    dodo schreef:
    Ik vind dat je je eigen ding mag doen zolang het niets erg is bv.vandalisme ofz,much of loves xxxxxxx



    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    Chaos is a ladder.

    Ze mogen hun cultuur behouden, zolang dat niet in strijd is met de Nederlandse wet of Nederlandse normen en waarden. En Nederlands leren is gewoon een must. Je woont nu hier, dus dien je je naar de taal die hier gesproken wordt, aan te passen. Dat zouden wij ook doen als wij in bvb Frankrijk zouden wonen. Als je dat niet doet, ben ik snel klaar met je.


    ars moriendi

    Ja en nee. Zoals bij alles zijn er grenzen. Ze moeten de mogelijkheid hebben om hun eigen cultuur deels te behouden, maar ze moeten zich even goed aanpassen aan de onze. Ze moeten onze taal leren, omdat het anders gewoon niet mogelijk is om te communiceren. Ze moeten zich aan de wetten en waarden en normen houden, ook al zijn deze in strijd met hun eigen cultuur, je moet immers bereid zijn om een deel daarvan op te geven. Ze hoeven dan ook geen commentaar te geven op de waarden en normen die wij toepassen in ons eigen land, ze zijn met reden naar hier gekomen, dus horen ze ook onze gebruiken te respecteren. Ik vind het absoluut niet storend dat mensen een andere culturele achtergrond of een andere religie hebben, zolang ze met het beoefenen ervan geen wetten schenden of onze cultuur/religie in het gedrang brengen.


    DrieNovemberTweeduizendentwaalf <3

    Fairies schreef:
    Ja en nee. Zoals bij alles zijn er grenzen. Ze moeten de mogelijkheid hebben om hun eigen cultuur deels te behouden, maar ze moeten zich even goed aanpassen aan de onze. Ze moeten onze taal leren, omdat het anders gewoon niet mogelijk is om te communiceren. Ze moeten zich aan de wetten en waarden en normen houden, ook al zijn deze in strijd met hun eigen cultuur, je moet immers bereid zijn om een deel daarvan op te geven. Ze hoeven dan ook geen commentaar te geven op de waarden en normen die wij toepassen in ons eigen land, ze zijn met reden naar hier gekomen, dus horen ze ook onze gebruiken te respecteren. Ik vind het absoluut niet storend dat mensen een andere culturele achtergrond of een andere religie hebben, zolang ze met het beoefenen ervan geen wetten schenden of onze cultuur/religie in het gedrang brengen.

    Daar ben ik het helemaal mee eens!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Mee eens.
    Ze mogen best hun eigen taal spreken, maar dan wel thuis. Niet buiten op straat, in winkels of op scholen. Ik vind ook dat ze allemaal werk moeten hebben en niet thuis met een uitkering moeten gaan zitten, want dat kan ik ook. Ik werk zelf ook gewoon. Als je in Nederland wilt wonen, leer je de taal en gebruiken maar en ga je werken. Mijn mening, als je er iets op tegen hebt dan is het jou probleem dus niet boos gaan worden op mij, er zijn meerdere mensen die er op deze manier op denken.

    Madonna schreef:
    Ze moeten zich houden aan de Nederlandse wet, ook als die in tegenspraak met hun gewoonten en gebruiken is. Dingen als eerwraak en vrouwenonderdrukking kunnen hier niet. Verder is het prima als ze hun eigen cultuur behouden.
    En uiteraard moeten ze de taal leren.


    “You can't change what happened. But you can still change what will happen”  -- Sebastian Vettel

    iHeartNouis schreef:
    Me eens.
    Als je hier komt wonen heb je je maar aan te passen. Wij hebben hier ook regels en gebruiken.
    Ik zeg niet dat je je sommige gebruiken niet mag voort zetten, maar er zijn grenzen.
    Maar als je in Nederlamd komt wonen moet je je inderdaad aan de Nederlandse cultuur aanpassen, anders had je nier hier moeten komen. Vooral de taal sprrlen vind ik belangrijk! Zo simpel vind ik het. Je wordt een Nederlander, gedraag je daar dan ook naar. (En godsdienst heeft trouwens niks met land te maken, laat ik er dat even bij zegggen)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Eens.
    Ik woon dan wel in België, maar het is hetzelfde. Als wij naar hun land zouden gaan, zouden we ons ook moeten aanpassen. Zij dus ook bij ons!
    xx, Blijheid


    If it is meant to be, it will be !