• Hallo Quizletmensjes,

    Ik heb een probleem. In klas 1 en 2 was ik een hele goede leerling, ik haalde goede cijfers en vond school niet stom ofzo. Maar sinds dit jaar haal ik veel onvoldoendes, en ben ik mijn motivatie en discipline compleet kwijt. Er is niks ergs aan de hand in mijn privéleven ofzo, maar elke dag als ik uit school kom dan denk ik de hele tijd ik moet echt gaan leren nu, maar toch doe ik het niet. Ik vind school helemaal niet meer leuk, hoewel er niets is veranderd sinds de 1e en de 2e klas.

    Heeft iemand een idee over hoe ik mijn motivatie terug kan krijgen en hoe mijn cijfers weer beter worden?

    xoxo


    Music is life :)

    Zelfdiscipline. Dwing jezelf om aan je huiswerk te beginnen, met als beloning dat je als je één vak klaar hebt, je twintig minuten iets voor jezelf mag doen (muziek luisteren, lezen, etc.). Daarna ga je verder met een volgend vak.
    Je moet niet alles in één keer willen maken, want dan raak je je concentratie kwijt en duurt het alleen maar langer en wordt het steeds vervelender.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bij mij is het gelukt door gewoon te gaan studeren. Je krijgt dan goede punten terug, waardoor je gemotiveerder wordt om te gaan leren zodat je die goede punten blijft behouden.
    Het is moeilijk, maar kan je geen planning maken? Dat je elke dag om een bepaald uur naar je kamer gaat en begint te studeren? Zelfs als je geen toetsen hebt, ga je erheen en doe je iets anders. Op die manier krijg je een ritme en wordt het een gewoonte om te gaan studeren.

    Bij mij werkt dit, ik ga meteen naar mijn kamer als ik thuiskom van school en begin te studeren. ^^


    Let the Night embrace you

    Concentreer je leg je telefoon, laptop en andere afleiding weg. Verzin een beloning voor als je klaar bent en onthoudt dat je goede cijfers wilt halen. Wat ook werkt is eerst onspannen, eerst een uur sporten/tvkijken/lezen whatever jij doet om tot rust te komen. Vaak kan je je daarna beter concentreren.

    Cheers up ; )


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Je echt alleen focussen op wat je moet doen - dus niet op Quizlet, Tumblr en al die shit. Gewoon jezelf eraan herinneren waarom je het doet en zoals al is gezegd, zelfdiscipline opbouwen.


    The odds are néver in our favor.

    Madonna schreef:
    Zelfdiscipline. Dwing jezelf om aan je huiswerk te beginnen, met als beloning dat je als je één vak klaar hebt, je twintig minuten iets voor jezelf mag doen (muziek luisteren, lezen, etc.). Daarna ga je verder met een volgend vak.
    Je moet niet alles in één keer willen maken, want dan raak je je concentratie kwijt en duurt het alleen maar langer en wordt het steeds vervelender.


    Dit. Daarbij ligt het ook wel aan je leeftijd, je zit nou eenmaal in zo'n fase. Op een begeven moment geraak je daar wel weer uit. :)


    Bad decisions make good stories.

    oke thanx allemaal! ik ga het zeker uitproberen :)


    Music is life :)

    Madonna schreef:
    Zelfdiscipline. Dwing jezelf om aan je huiswerk te beginnen, met als beloning dat je als je één vak klaar hebt, je twintig minuten iets voor jezelf mag doen (muziek luisteren, lezen, etc.). Daarna ga je verder met een volgend vak.
    Je moet niet alles in één keer willen maken, want dan raak je je concentratie kwijt en duurt het alleen maar langer en wordt het steeds vervelender.


    •*• Lululu •*•

    Tijdje niet op Quizlet doet wonderen :')


    Pretty is just a pretty word.