• Hi guys,
    Ik vroeg me af wie hier al een bijbaantje heeft, en of iemand een tip heeft voor mij waar ik zou kunnen werken.
    Ik heb al wat gesolliciteerd en rondgekeken, maar zonder succes. En als je een bijbaan hebt, zou je even willen vermelden waar je werkt, of het leuk/zwaar is en hoeveel je verdient, zodat ik een beetje een globaal beeld krijg :] .


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb geen bijbaantje, maar daar heb ik bewust voor gekozen. Ik doe Havo en ik heb het daardoor veel te druk voor een bijbaantje, al dat schoolwerk en dan ook nog je vriendenkring onderhouden, daardoor zit een bijbaantje er voor mij niet in, omdat ik heb gezien hoe dat bij een van mijn vriendinnen gaat. Zij doet ook Havo en werkt bij de Albert Heijn, maar ze krijgt haar schoolwerk daardoor amper af, omdat ze 3x in de week werkt, waarvan 2 doordeweekse dagen. Ze is altijd te laat daardoor met verslagen inleveren, omdat ze er geen tijd voor had. Ook kan ze vaak niet meer afspreken, omdat ze of moet werken of aan haar school zit.
    Dus doordat ik zie dat zij het zo zwaar heeft, doe ik het zelf niet.

    Maar wel leuk dat jij aan het solliciteren bent, extra geld kan geen kwaad toch? :)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    nerveus schreef:
    Ik heb geen bijbaantje, maar daar heb ik bewust voor gekozen. Ik doe Havo en ik heb het daardoor veel te druk voor een bijbaantje, al dat schoolwerk en dan ook nog je vriendenkring onderhouden, daardoor zit een bijbaantje er voor mij niet in, omdat ik heb gezien hoe dat bij een van mijn vriendinnen gaat. Zij doet ook Havo en werkt bij de Albert Heijn, maar ze krijgt haar schoolwerk daardoor amper af, omdat ze 3x in de week werkt, waarvan 2 doordeweekse dagen. Ze is altijd te laat daardoor met verslagen inleveren, omdat ze er geen tijd voor had. Ook kan ze vaak niet meer afspreken, omdat ze of moet werken of aan haar school zit.
    Dus doordat ik zie dat zij het zo zwaar heeft, doe ik het zelf niet.

    Maar wel leuk dat jij aan het solliciteren bent, extra geld kan geen kwaad toch? :)

    Ja, ik kan begrijpen dat het druk wordt. Ik doe zelf ook VWO en ik heb er bewust voor gekozen om na de helft van het schooljaar (nu), te gaan werken, omdat ik dan al een groot deel van mijn rapportcijfers heb gehad. Ik ben zelf ook van plan om klein te beginnen, dus eerst twee dagen werken, ongeveer tien uur per week.


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb ook geen bijbaantje, maar wel al een half jaar druk aan het solliciteren. Het vis gewoon heel lastig nu. Wat werkgevers het liefste willen zijn veertien jarige met VWO en ervaring. Met supermarkten ben ik persoonlijk helemaal klaar. Ze gaan niet echt met je om als mens, voor jou 10 anderen.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Ik heb gewerkt bij de Albert Heijn, maar toen mijn contract af liep, 12 januari dit jaar, ben ik ermee gestopt. Ik vond het totaal niet leuk, ondanks dat het goed verdiende. Nu werk ik bij de Kruidvat, waar ik het heel erg naar mijn zin heb, de collega's zijn leuk, ik verdien dan misschien wat minder, ik weet niet precies hoeveel, maar het is gewoon gezellig en daar gaat het om.
    Bij een supermarkt zoeken ze sowieso altijd mensen, dat is een ding wat ik weet. Voor de rest gewoon kijken naar dingen die je leuk lijken/aanspreken?


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Vakken vullen in supermarkten, oppassen, folders bezorgen .. Zoietss. Dat eerste is denk het meest voor de hand liggend. (:


    To love is to destroy.

    Meliourry schreef:
    Ik heb gewerkt bij de Albert Heijn, maar toen mijn contract af liep, 12 januari dit jaar, ben ik ermee gestopt. Ik vond het totaal niet leuk, ondanks dat het goed verdiende. Nu werk ik bij de Kruidvat, waar ik het heel erg naar mijn zin heb, de collega's zijn leuk, ik verdien dan misschien wat minder, ik weet niet precies hoeveel, maar het is gewoon gezellig en daar gaat het om.
    Bij een supermarkt zoeken ze sowieso altijd mensen, dat is een ding wat ik weet. Voor de rest gewoon kijken naar dingen die je leuk lijken/aanspreken?

    Ik werkte ook een tijdje bij de AH, en daar was het echt ongezellig, want je hebt nauwelijks contact met de collega's. Bij de Kruidvat wil ik ook werken, want dat lijkt me ook super gezellig en mijn zus heeft daar gewerkt, en ze vond het leuk. Wat verdien je ongeveer en hoe oud ben je? stalkstalk.


    The odds are néver in our favor.

    Ik verdien minimumloon, werk in een winkel. (krul) Bij de wibra, het is leuk werk, gezellige collega's.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ik werk bij de Mac. Het is leuk als je leuke collega's hebt en je krijgt ongeveer €4,- per uur. Dat ligt aan je leeftijd.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Schoonmaakjobs verdienen redelijk goed, het werk is ook niet eens zo vervelend. Bij die supermarkten heb je vaak dat ze je steeds meer willen inplannen, ook je vakanties gaan eraan, en dat je niet eens zo goed betaald krijgt.


    Aan niets denken is ook denken.

    Knight schreef:
    (...)
    Ik werkte ook een tijdje bij de AH, en daar was het echt ongezellig, want je hebt nauwelijks contact met de collega's. Bij de Kruidvat wil ik ook werken, want dat lijkt me ook super gezellig en mijn zus heeft daar gewerkt, en ze vond het leuk. Wat verdien je ongeveer en hoe oud ben je? stalkstalk.


    Inderdaad, ik had precies hetzelfde bij de AH. Ik ben 15, verdien net iets boven de 3 euro denk ik, maar hoe ouder je word hoe meer je gaat verdienen of course. ^^


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Boira schreef:
    Ik heb ook geen bijbaantje, maar wel al een half jaar druk aan het solliciteren. Het vis gewoon heel lastig nu. Wat werkgevers het liefste willen zijn veertien jarige met VWO en ervaring. Met supermarkten ben ik persoonlijk helemaal klaar. Ze gaan niet echt met je om als mens, voor jou 10 anderen.

    Ja, precies, ze willen het goedkoopst mogelijke. Na de AH ben ik ook echt op zoek naar iets anders - liefst geen supermarkt.

    Boromir schreef:
    Ik werk bij de Mac. Het is leuk als je leuke collega's hebt en je krijgt ongeveer €4,- per uur. Dat ligt aan je leeftijd.

    Mac lijkt mij ook wel leuk om te werken. Ik ben 16, dus dat verdient over het algemeen wel oké.


    The odds are néver in our favor.

    Tip: ga niet bij de Hema werken, je verdient er echt véél te weinig. Ik spreek uit ervaring. (cat)


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik werk bij postNL. Ik krijg goed betaald, krijg zelfs reiskosten terwijl ik helemaal geen reiskosten maak D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik werk bij de Hema. Het is altijd heel gezellig en ik vind het fijn dat de werktijden flexibel zijn. Helaas wordt het ontzettend slecht betaald..


    “My thoughts are stars I cannot fathom into constellations.”

    RainbowDash schreef:
    Ik werk bij postNL. Ik krijg goed betaald, krijg zelfs reiskosten terwijl ik helemaal geen reiskosten maak D:

    Ik heb ook gehoord dat, dat erg lekker betaald, maar je moet dacht ik ouder zijn dan 16?


    The odds are néver in our favor.