• Heeft een van jullie vrienden je wel eens in de steek gelaten? En dan bedoel ik, dat het contact al een paar jaar aan het verwateren is en dan plotseling ga je naar de middelbare en zij vindt een nieuwe vriendin, wordt razend populair en praat nooit meer met je.
    Ik zit hier best wel mee in de knoop en weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand advies voor mij?

    Verwateren komt van twee kanten. Daarbij, als zij meer into haar nieuwe vrienden is, kun je je beter focussen op andere mensen (:

    Een vriendschap laten verwateren doe je inderdaad met twee en het kan altijd gebeuren dat het contact met vrienden minder wordt en dat ze uiteindelijk nieuwe mensen tegenkomen. Zoals Puellae al zei, kun je dan beter zelf ook nieuwe mensen ontmoeten. Veel vriendschappen zijn vaak niet echt een constante, dat is deel van het leven. ^^


    Take me to wonderland

    Ik had eerlijk gezegd het gevoel dat ik de enige was die de vriendschap probeerde te redden.

    Gurl; been there done that. Na het VMBO scheidden onze wegen en vond ze haarzelf te populair en té cool, terwijl we eerst best friends waren. Zij had een heel toekomstplan voor ons samen opgesteld om het op het ander moment te vergooien ('; haar verspilde tijd.
    Kortom; laat die bitch lekker haarzelf zijn 'cause you are way better than her. Just throw you hand in the air whilst she is destroying her own life without you in it xoxox


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik weet zelf ook wel dat ik haar los moet laten, maar om de een of andere rare reden geef ik nog steeds om haar.

    Het is helemaal niet gek dat je nog om haar geeft. Je hoofd en je gevoel zijn namelijk twee verschillende invloeden in deze situatie.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Aurea schreef:
    Ik weet zelf ook wel dat ik haar los moet laten, maar om de een of andere rare reden geef ik nog steeds om haar.


    Dat is altijd het moeilijkste c: maar probeer gewoon met leuke mensen in je klas te praten en dan zal je vanzelf zien dat ze ook wel niet zo tof was. Ik had toendertijd ook best veel struggles; maar nu kan ik haar nog alleen maar in d'r gezicht uitlachen ^^. You'll get over her; I promise<3


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ken het. Mijn vriendschap met mijn twee beste vrienden is verwaterd na de middelbare. Het komt wel van twee kanten. Alleen hoe sterk dat is verschillend wel. Ik heb geprobeerd de vriendschap te redden, maar het is niet gelukt. We spraken nu en dan wel af en dan was het super gezellig. Toen kreeg de ene een vriendje en ik raakte een beetje in de vergetelheid. Zij hadden nog wel contact met elkaar, maar ze 'vergaten'regelmatig mij er bij te betrekken. Toen kreeg die andere een vriendje en ik denk dat het wel te schatten is waar dit naartoe leid. Anyways, Ik heb geprobeerd het contact te redden. Ik heb ze een app gestuurd. Geen reactie. Na een tijdje toch kunnen afspreken, want een vriendin wilde niet dat we elkaar helemaal niet zagen. Maar ik heb het contact verbroken om dat ze in die tussentijd met ze tweeën leuk op vakantie waren en 'vergeten' om nummer 3 mee te vragen. Kortom: het is het tijd en energie niet waard. Richt je op je nieuwe vrienden, ook al voelt het niet leuk :c. Het is lastig, helemaal als je al heel lang vrienden bent. Ik zit er zelf ook nog mee. Doe leuke dingen met je nieuwe vrienden. Op een langer termijn zal je er meer aan hebben (dat hoop ik ook voor mijzelf)

    [ bericht aangepast op 9 okt 2016 - 17:33 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Been there, done that, got the T-shirt.
    Zoals de rest al aangeeft is zelf doorgaan met je leven de enigste optie. Jullie hebben een mooie tijd gehad samen, maar nu is het tijd voor een nieuwe periode in je leven. Goodluck!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Aurea schreef:
    Ik had eerlijk gezegd het gevoel dat ik de enige was die de vriendschap probeerde te redden.


    Dat is lastig ja. Dan is het eigenlijk wel een kwestie van laten gaan, of aanspreken of ze jou nog ziet als goede vriendin.

    Natuurlijk is het moeilijk als een dierbare vriend ineens niet meer zo geïnteresseerd is, maar hoe stom het ook is: dat is het leven. Waarschijnlijk zul je dat ook vaker mee maken. Het enige wat misschien een troost kan zijn is dat het waarschijnlijk niets persoonlijks is. Bij verwateren komt het vaak doordat één van de twee of beide zijn veranderd en/of niet goed om kunnen gaan met veranderingen (bijvoorbeeld andere school maar ook veranderde persoonlijkheid).

    Als het verwatert, kun je alleen vasthouden aan de gedachten dat jullie vriendschap niet bestemd is voor de lange termijn. Geen probleem, een andere vriend(in) wel.

    Natuurlijk wel even lastig en daar mag je best de tijd voor nemen om overheen te komen!

    Ik ga vanmiddag met haar praten hierover :)

    Aurea schreef:
    Ik ga vanmiddag met haar praten hierover :)


    Succes!

    Ja, het meisje die 8 jaar lang mijn beste vriendin geweest is, maar dat was niet op de verwaterende manier. Ze begon ineens gewoon haar frustraties op mij af te reageren en me te kleineren en te domineren en ik kan daar niet tegen. Ik werd daar woest van en heb haar op haar plek gezet en in haar ogen moet iedereen onderdanig blijven aan haar. Uiteindelijk heeft ze me dan maar gewoon gedumpt door me altijd te negeren, omdat ze er niet tegen kon dat ik voor mijn mening opkwam en dat ze me niet naar haar zweep moest zetten. Dat heeft me heel veel pijn gedaan, want ik gaf veel om haar. Ik heb het willen uitpraten, maar zonder resultaat. Zij is iemand die niet goed in haar vel zit, snel jaloers is, altijd met iedereen in ruzie komt en voor niets op de vuist gaat. Mijn advies? Een relatie willen goedhouden moet altijd van twee kanten komen. Veel mensen, ik ook, hebben de eigenschap om alles op hun eigen schouders te nemen, wat kan ik doen om dit recht te trekken, hoe kan ik meer begrip opbrengen, hoe kan ik nog beter luisteren, hoe kan ik, hoe kan ik, hoe kan ik... Maar als jij de enige bent, die er moeite in steekt, dan moet je je er gewoon bij neerleggen en aanvaarden dat je het gedrag van je vriendin niet kan sturen en dat vriendschap van twee kanten moet komen. Zij mag ook wat beter haar best doen voor jou. Bij mijn vriendinnen is er ook niet altijd één die stuurt: hoe is het, gaan we samen eten deze week... Je kunt eens proberen erover te praten, maar als zij niet wilt, dan ga je het moeten loslaten. Ik denk altijd, ik heb al zoveel mensen moeten afstaan, smijt maar op de hoop. Het klinkt hard, maar het helpt me altijd. Ze doet je toch alleen maar pijn en klinkt toch geen goede vriendin. Als je niets eraan kunt doen, aanvaarden, weg ermee en verder met je leven. Al hoop ik voor jou dat het gesprek iets uithalen kan en je niet tot het loslaten over zult moeten gaan, maar als het niets uithaalt, ga niet te veel proberen en alles voor jouw rekening nemen. Levensles, dat werkt niet.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 10:51 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Aurea schreef:
    Ik ga vanmiddag met haar praten hierover :)


    Vertel je ons hoe dat is gegaan?

    Ik kan weinig anders zeggen dan de rest hier al heeft gedaan, veel mensen maken het mee en loslaten is het beste als de vriendschap niet van beide kanten komt.


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Jup, er komt een verslag :)

    [ bericht aangepast op 12 okt 2016 - 15:16 ]