• ik en m'n beste vriend P ( ik weet niet of ik haar nog zo kan noemen) zijn al bijna 14 jaar beste vriendinnen. ze heeft dikke ruzie met men beste vriend M. P en M kunnen elkaar totaal niet uitstaan en M vindt dat P mij vaak laat vallen en dat ze vaak op het laatste moment afzegt als we paar dagen wat te voren wat hadden afgesproken. twee weken geleden gingen P en ik uit in de stad. we zaten daar gezellig en op gegeven moment kreeg ik een sms dat M in de stad was. ik wou graag eventjes naar hem toe omdat hij Jarig was. ik vroeg dus aan P of ze even mee wou, maar ze wou niet mee omdat ze M niet kon uitstaan, ze was met een vriend van me aan het praten. dus ik besloot om niet naar M te gaan omdat ik met P de stad in was, maar P zei dat ik gewoon naar M moest gaan dat zij zich wel even vermaakte, dus ik liep later naar M heen om hem te feliciteren en even een drankje met hem te drinken, en op geven moment was P naar huis gegaan omdat ik volgens haar had gezegt dat ik bij M bleef wat niet zo was. en nu is ze dus boos op me.. de volgende dag had ik haar een sms gestuurt waar dat op sloeg dat ze nu boos op me was. ze had volgens haar gezegt: Als je weggaat, zijn de consequenties voor je zelf..nu heeft ze me overal op verwijdert enzo en haar vriend ook. ik weet echt niet wat ik moet doen.. en via sms had ze me gezegt dat ze klaar met mij was en ik met haar, wat ik natuurlijk niet wou zeggen.
    heeft iemand tips of zoiets, ze is/was een hele lange tijd men beste vriendin, dus het voelt best wel leeg zonder haar omdat we eerst ook bijna elke dag bij elkaar waren.


    “You can't change what happened. But you can still change what will happen”  -- Sebastian Vettel

    Ik denk dat je gewoon moet uitleggen hoe jij je erover voelt en dat je gewoon nog vrienden wil zijn? Laat haar ook haar verhaal doen, misschien helpt het. Wil ze het niet, dan weet jij waar je aan toe bent en kan je verder met je leven met mensen die wel voor jou gaan.


    Stop holding me under and let me breathe.

    The fuck? Ik zou wel klaar met haar zijn als ik jou was.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Ik zou gewoon een keer langs haar huis gaan en daar met haar gaan praten. Zo via sms of telefoon kunnen dingen heel anders overkomen.
    Als ze echt niet wil praten, dan heb jij in ieder geval je best gedaan de vriendschap te redden. Zeg haar dat je het alsjeblieft wil uitpraten, omdat ze zo belangrijk voor je is. (Ik heb namelijk het idee dat ze zich misschien wel een beetje gepasseerd voelt, dat je haar vervangt)

    Al vind ik wel dat ze een beetje enorm heftig reageert..


    It's never gonna happen, Guys.

    Daniellaaa schreef:
    Ik denk dat je gewoon moet uitleggen hoe jij je erover voelt en dat je gewoon nog vrienden wil zijn? Laat haar ook haar verhaal doen, misschien helpt het. Wil ze het niet, dan weet jij waar je aan toe bent en kan je verder met je leven met mensen die wel voor jou gaan.


    •*• Lululu •*•

    Ik denk dat er een misverstand is. Misschien heeft P het verkeerd begrepen?
    Ga naar huis en praat het uit. Via telefoon of het internet is niet zo handig...


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Mijn beste vriendin en ik hebben ook een maand of 8 zulke zware ruzie gehad dat de kans dat het goed zou komen nihil was. Toch heb ik op een begeven moment mijn trots opzij gezet en haar opgebeld. Inmiddels zijn we al weer anderhalf jaar beste vriendinnen.


    Bad decisions make good stories.