• Hoi allemaal,
    Ik ben een meisje van bijna 15 en ik zit met een probleem..
    Mijn thuissituatie is niet al te best.
    Mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder heeft nu een nieuwe vriend.
    Ik kan het goed met hem vinden enzo, maar met mijn eigen vader wat minder.
    Om verschillende redenen is mijn moeder een rechtzaak tegen hem begonnen. (op aanvraag van mij)
    Maar dit duurt nu al sinds de zomer. Ik werd er helemaal gek van, en mijn schoolprestatie's gingen onderuit. Wat eerst 8'en waren zijn nu 5'en.
    Maar dat was nog niet het probleem. Door alle frustratie begon ik met snijden.
    Ik wist dat het een slechte oplossing was voor mijn probleem, maar toch deed ik het.
    En nu kan ik niet meer stoppen. Het is niet dat ik verslaafd ben ofzo, maar elke keer als ik een emotionele tegenslag heb, snij ik mezelf. Daarna heb ik er heel veel spijt van, maar dan is het al te laat.
    Mijn vriendinnen zijn er achter gekomen, en mijn crush ook..
    Hij was erg teleurgesteld, en wou geen contact meer met een 'emo' (zoals hij mij noemde)
    Dit brak mij alleen maar meer, en ik begon ergere dingen te doen. Zoals zelfmoord neigingen.
    Mijn vriendinnen steunen me nog steeds, maar ik wil gewoon stoppen.
    Dat is beter voor mezelf, en ik wil het heel graag. Ik weet alleen niet hoe!
    Tips?
    xxx


    Great. We're all bloody inspired.

    Blijkbaar ben je dus wel verslaafd, je kan er niet mee stoppen en dat wil zeggen dat je verslaafd bent. Ik zou hulp zoeken als ik jou was, ga praten met mensen, dat werkt echt het beste.


    Bad decisions make good stories.

    Als je wilt stoppen maar je kan het niet en weet niet hoe, dan ben je er overduidelijk wel verslaafd aan. Wat dacht je van hulp zoeken? En dan niet bij je vriendinnen maar bij een professioneel iemand.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    gingercheeks schreef:
    Als je wilt stoppen maar je kan het niet en weet niet hoe, dan ben je er overduidelijk wel verslaafd aan. Wat dacht je van hulp zoeken? En dan niet bij je vriendinnen maar bij een professioneel iemand.


    Al geprobeerd, mijn ouders hebben mij naar een psygiator gestuurd, en die heeft me tips gegeven. Alleen het werkte niet en mijn ouders weten niet dat ik het nog steeds doe. Ze weten alleen over mijn zelfmoord neigingen.


    Great. We're all bloody inspired.

    Ga naar een gesprek groep en ga ondertussen ook naar een professioneel iemand waar je ook in behandeling blijft. Dus niet alleen tips, daar heb je niks aan.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ga naar een gesprek groep en ga ondertussen ook naar een professioneel iemand waar je ook in behandeling blijft. Dus niet alleen tips, daar heb je niks aan.

    Denk niet aan zelfmoord! Probeer hulp te vinden bij een therapeut.
    Het snijden zorgt ervoor dat je innerlijke pijn voor een paar seconde wordt verzacht.
    Dit is niet goed voor je.


    I follow only one rule |

    gingercheeks schreef:
    Als je wilt stoppen maar je kan het niet en weet niet hoe, dan ben je er overduidelijk wel verslaafd aan. Wat dacht je van hulp zoeken? En dan niet bij je vriendinnen maar bij een professioneel iemand.

    Precies dit. En wat een klootzak is die gozer zeg. Hij hoort je te steunen en niet te zeggen wat voor 'emo' je dan wel niet helemaal bent als je jezelf snijdt. --"


    † Love? I want to sleep.

    Noxious schreef:
    (...)
    Precies dit. En wat een klootzak is die gozer zeg. Hij hoort je te steunen en niet te zeggen wat voor 'emo' je dan wel niet helemaal bent als je jezelf snijdt. --"

    Daar ben ik het helemaal mee eens!


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    .. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je verslaaft bent.
    Snijden is meer, erkenning zoeken voor je probleem. Ik heb zelf ook een tijdje gesneden, achteraf weet je gewoon dat het bullshit is.
    Als je in zo'n emotionele staat bent wil je dat op een of andere manier uiten en dan kom je uit bij snijden.
    Maar; 'get it together girl' ik geloof best dat je veel hebt meegemaakt, maar je hebt een huis, eten, drinken, familie, vrienden. Dump the self-pitty en realiseer je dat leven niet zo vreselijk is als het lijkt.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 23:02 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    bedankt allemaal, ik denk dat ik dan inderdaad maar hulp ga zoeken bij een profesioneel iemand..


    Great. We're all bloody inspired.

    Licet schreef:
    .. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je verslaaft bent.
    Snijden is meer, erkenning zoeken voor je probleem. Ik heb zelf ook een tijdje gesneden, achteraf weet je gewoon dat het bullshit is.
    Als je in zo'n emotionele staat bent wil je dat op een of andere manier uiten en dan kom je uit bij snijden.
    Maar; 'get it together girl' ik geloof best dat je veel hebt meegemaakt, maar je hebt een huis, eten, drinken, familie, vrienden. Dump the self-pitty en realiseer je dat leven niet zo vreselijk is als het lijkt.

    Get it together en verder gaan? Mensen snijden niet zomaar eventjes. Het gebeurd eerder omdat je geen andere manier / uitweg ziet, niet omdat je zelfmedelijden hebt.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Get it together en verder gaan? Mensen snijden niet zomaar eventjes. Het gebeurd eerder omdat je geen andere manier / uitweg ziet, niet omdat je zelfmedelijden hebt.


    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Tuurlijk voel je je kut anders snij je niet, maar je hebt wel degelijk grote invloed op je emoties.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Dat ben ik niet helemaal met je eens. Tuurlijk voel je je kut anders snij je niet, maar je hebt wel degelijk grote invloed op je emoties.

    Ja, dat klopt. Maar je zet het nu neer alsof ze niet zo zielig moet doen en gewoon normaal verder moet gaan. Dat is nogal verkeerd, want dat kun je op dat soort momenten gewoon niet. En daarbij, elk probleem is een probleem, hoe klein of groot die ook is. Iemand is daardoor niet zielig.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 23:16 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Ja, dat klopt. Maar je zet het nu neer alsof ze niet zo zielig moet doen en gewoon normaal verder moet gaan. Dat is nogal verkeerd, want dat kun je op dat soort momenten gewoon niet.


    Het was ook zeker niet zo hard bedoelt als het bij jou overkomt. Maar ik zou willen dat iemand dat tegen mij had gezegd, dat zou veel ellende bespaard hebben.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Het was ook zeker niet zo hard bedoelt als het bij jou overkomt. Maar ik zou willen dat iemand dat tegen mij had gezegd, dat zou veel ellende bespaard hebben.

    Die opmerking zou mij juist verder in the shit hebben geduwd... Voel je je al verschrikkelijk, neemt iemand je het recht op die gevoelens ook nog af. Dat gaat echt niet helpen hoor.


    I am an idiot, I move.