• Hoi allemaal,
    Ik ben een meisje van bijna 15 en ik zit met een probleem..
    Mijn thuissituatie is niet al te best.
    Mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder heeft nu een nieuwe vriend.
    Ik kan het goed met hem vinden enzo, maar met mijn eigen vader wat minder.
    Om verschillende redenen is mijn moeder een rechtzaak tegen hem begonnen. (op aanvraag van mij)
    Maar dit duurt nu al sinds de zomer. Ik werd er helemaal gek van, en mijn schoolprestatie's gingen onderuit. Wat eerst 8'en waren zijn nu 5'en.
    Maar dat was nog niet het probleem. Door alle frustratie begon ik met snijden.
    Ik wist dat het een slechte oplossing was voor mijn probleem, maar toch deed ik het.
    En nu kan ik niet meer stoppen. Het is niet dat ik verslaafd ben ofzo, maar elke keer als ik een emotionele tegenslag heb, snij ik mezelf. Daarna heb ik er heel veel spijt van, maar dan is het al te laat.
    Mijn vriendinnen zijn er achter gekomen, en mijn crush ook..
    Hij was erg teleurgesteld, en wou geen contact meer met een 'emo' (zoals hij mij noemde)
    Dit brak mij alleen maar meer, en ik begon ergere dingen te doen. Zoals zelfmoord neigingen.
    Mijn vriendinnen steunen me nog steeds, maar ik wil gewoon stoppen.
    Dat is beter voor mezelf, en ik wil het heel graag. Ik weet alleen niet hoe!
    Tips?
    xxx


    Great. We're all bloody inspired.

    zarryforlife schreef:
    Aw bedankt voor de tips!
    Ik zal ze zeker gaan gebruiken, alleen weet ik nog noet of ik het mijn ouders vertel.. Toen ze erachter kwamen dat ik het 1 x had gedaan waren ze zo teleurgestelt enzo.. Ik wil dat niet nog een keer zien.
    x


    Dan moet je je gevoelens goed uiten. Zeggen waarom, dat je wilt stoppen, alles uitleggen. Ook al begrijpen ze het niet, dan weten ze het in ieder geval wel. Heb ik ook gedaan met... veel dingen die mijn ouders niet begrijpen (wow ik klink echt als een drama kind haha).


    I look inside myself and see my heart is black.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Ligt er denk ik maar net aan welk instrument je ligt en welke je mooi vind. Blaasinstrumenten raak ik gefrustreerd van als ik het moet spelen haha. Ik ga dan echt dood. Ik krijg juist een kick als ik rustige, klassieke stukken op die piano speel.

    Wel vet dat je trompet speelt!


    Speelde :'D
    Ik ben er een halfjaar geleden mee gestopt. Ik zat echt op een klote vereniging.

    Maar even OT:
    Het hielp wel enorm erg om mijn frustratie te laten verdwijnen en bij muziek focus je je alleen op muziek en dan vergeet je even alles om je heen. Dat geeft zo'n heerlijk gevoel.


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Speelde :'D
    Ik ben er een halfjaar geleden mee gestopt. Ik zat echt op een klote vereniging.

    Maar even OT:
    Het hielp wel enorm erg om mijn frustratie te laten verdwijnen en bij muziek focus je je alleen op muziek en dan vergeet je even alles om je heen. Dat geeft zo'n heerlijk gevoel.


    Helemaal gelijk in! Heb je ook wel met tekenen en schrijven. Maar vooral met muziek vind ik.

    Aww wat jammer. Speel anders op je eigen houtje verder? Ik heb zelf nooit les gehad ofzo. Je kunt het prima zelf leren.


    I look inside myself and see my heart is black.

    zarryforlife schreef:
    Aw bedankt voor de tips!
    Ik zal ze zeker gaan gebruiken, alleen weet ik nog noet of ik het mijn ouders vertel.. Toen ze erachter kwamen dat ik het 1 x had gedaan waren ze zo teleurgestelt enzo.. Ik wil dat niet nog een keer zien.
    x

    Natuurlijk zullen ze teleurgesteld zijn. Maar wellicht niet in jou, maar in hunzelf als ouders. Zij hebben immers 'gefaald' hun kind gelukkig te houden.
    Maar nu draaf ik misschien wat door.
    Die teleurstelling moet je er echt niet van weerhouden hulp te zoeken. Gewoon een beetje 'egoïstisch' zijn, je hebt dat nu echt nodig. Je ouders komen echt wel weer over die teleurstelling heen, zeker als ze zien dat jij opknapt.


    I am an idiot, I move.

    Luister dit nummer eens als je je depri voelt. http://www.youtube.com/watch?v=e4EqjvnWfRM Ik word er altijd super emotioneel van. Helpt echt bij mij. Ook super mooi om te spelen voor degenen die piano spelen/willen proberen!


    I look inside myself and see my heart is black.

    Blijven we wel even ontopic verder? Verhalen over muzieklessen en naamspellingen kunnen beter in een ander topic.


    I am an idiot, I move.

    MicroCuts schreef:
    (...)

    Helemaal gelijk in! Heb je ook wel met tekenen en schrijven. Maar vooral met muziek vind ik.

    Aww wat jammer. Speel anders op je eigen houtje verder? Ik heb zelf nooit les gehad ofzo. Je kunt het prima zelf leren.


    Nèh, heb ik niet meer geprobeerd. Ik kan nog wel steeds noten lezen enzo.

    OT: Sorry ;x

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 0:26 ]


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Nèh, heb ik niet meer geprobeerd. Ik kan nog wel steeds noten lezen enzo.

    OT: Sorry ;x


    Haha moet je eens doen, kan helpen. Maarja ik houd m'n mond haha. Sorry.


    I look inside myself and see my heart is black.

    Maak gewoon even een nieuw topic jongens ;). Kunnen jullie daar verder praten.


    I am an idiot, I move.

    zarryforlife schreef:
    Aw bedankt voor de tips!
    Ik zal ze zeker gaan gebruiken, alleen weet ik nog noet of ik het mijn ouders vertel.. Toen ze erachter kwamen dat ik het 1 x had gedaan waren ze zo teleurgestelt enzo.. Ik wil dat niet nog een keer zien.
    x


    Je ouders willen waarschijnlijk ook niks anders dan dat je ophoudt. Het zou verstandig zijn om het met ze erover te hebben, ze hebben een beter kijk op de situatie dan pubers achter een computerscherm ;)


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Dat doe je expres! Het is dubbel L D:
    Ik kan er niet tegen als mensen het met 1 L schrijven

    /resist the urge to tease. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Licet schreef:
    (...)

    Je ouders willen waarschijnlijk ook niks anders dan dat je ophoudt. Het zou verstandig zijn om het met ze erover te hebben, ze hebben een beter kijk op de situatie dan pubers achter een computerscherm ;)

    Pardon me? Mensen die er zelf doorheen zijn gegaan kunnen je veel beter helpen dan ouders die zichzelf de schuld gaan geven. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Ze kunnen wel beter redeneren, dat klopt, maar of ze het ook helemaal begrijpen, dat is nog maar de vraag.

    Maar zarryforlife, het komt wel goed. Ook al zullen je ouders teleurgesteld zijn, je zult daar doorheen moeten, want anders blijft het zo zoals het nu is en dat is ook niet handig.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2013 - 0:35 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Pardon me? Mensen die er zelf doorheen zijn gegaan kunnen je veel beter helpen dan ouders die zichzelf de schuld gaan geven. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Ze kunnen wel beter redeneren, dat klopt, maar of ze het ook helemaal begrijpen, dat is nog maar de vraag.

    Maar zarryforlife, het komt wel goed. Ook al zullen je ouders teleurgesteld zijn, je zult daar doorheen moeten, want anders blijft het zo zoals het nu is en dat is ook niet handig.


    Ik heb ook niks gezegd over helpen of wat dan ook. Ik zeg; kijk op de situatie. In de zin dat wij haar nog nooit gezien of gesproken hebben. En haar ouders haar al 15 jaar opvoeden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Psychiater, een goed gesprek met je ouders, persoonlijke begeleiding, jezelf tot een andere positieve handeling dwingen als je jezelf wilt snijden... Zoiets? Is ook al genoemd, maar ja. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"