• Hoi allemaal,
    Ik ben een meisje van bijna 15 en ik zit met een probleem..
    Mijn thuissituatie is niet al te best.
    Mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder heeft nu een nieuwe vriend.
    Ik kan het goed met hem vinden enzo, maar met mijn eigen vader wat minder.
    Om verschillende redenen is mijn moeder een rechtzaak tegen hem begonnen. (op aanvraag van mij)
    Maar dit duurt nu al sinds de zomer. Ik werd er helemaal gek van, en mijn schoolprestatie's gingen onderuit. Wat eerst 8'en waren zijn nu 5'en.
    Maar dat was nog niet het probleem. Door alle frustratie begon ik met snijden.
    Ik wist dat het een slechte oplossing was voor mijn probleem, maar toch deed ik het.
    En nu kan ik niet meer stoppen. Het is niet dat ik verslaafd ben ofzo, maar elke keer als ik een emotionele tegenslag heb, snij ik mezelf. Daarna heb ik er heel veel spijt van, maar dan is het al te laat.
    Mijn vriendinnen zijn er achter gekomen, en mijn crush ook..
    Hij was erg teleurgesteld, en wou geen contact meer met een 'emo' (zoals hij mij noemde)
    Dit brak mij alleen maar meer, en ik begon ergere dingen te doen. Zoals zelfmoord neigingen.
    Mijn vriendinnen steunen me nog steeds, maar ik wil gewoon stoppen.
    Dat is beter voor mezelf, en ik wil het heel graag. Ik weet alleen niet hoe!
    Tips?
    xxx


    Great. We're all bloody inspired.

    Aeifsome schreef:
    (...)
    Die opmerking zou mij juist verder in the shit hebben geduwd... Voel je je al verschrikkelijk, neemt iemand je het recht op die gevoelens ook nog af. Dat gaat echt niet helpen hoor.

    Ik ben het helemaal met je eens. Dat is precies wat ik bedoelde. Zoiets helpt echt niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Aeifsome schreef:
    (...)
    Die opmerking zou mij juist verder in the shit hebben geduwd... Voel je je al verschrikkelijk, neemt iemand je het recht op die gevoelens ook nog af. Dat gaat echt niet helpen hoor.


    Dat heb je helemaal zelf geïnterpreteerd. Tuurlijk, ze mag zich zo ellendig voelen als ze zelf wil. Maar die nare emoties blijf je een beetje in vast zitten, het is moeilijk je te realiseren dat het allemaal misschien niet zo erg was, dat is iets dat vaak pas achteraf komt. Die zoete woordjes zijn heel lief bedoelt, maar dat bevestigd alleen maar dat ze zich ellendig 'hoort' te voelen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ga je nu een psychologie geven, die mij geholpen heeft;

    Denk aan alle mensen die van je houden. Van alle mensen die je gaan missen als een zelfmoord neiging mislukt. Denk aan de pijn die je hen doet. Denk aan het leven wat je nog voor je hebt, wat je allemaal nog moet gaan beleven. Denk aan alle goede dingen die je moet doen.
    Denk aan de wonden die nu nog helen op je armen, maar denk eraan dat als je dit langer blijft doen, dat het dan permanente littekens worden en iedereen zal in de toekomst je littekens zien en zal zien dat jezelf gesneden hebt. In de zomer zul je nooit meer een t-shirt met korte mouwen aan kunnen doen zonder de littekens te laten zien.


    Denk hier iedere keer aan als je zelfmoord neigingen hebt, of als je op het punt staat jezelf te snijden. (Ook, ik weet niet of er een mes op je kamer ligt of niet, maar zo ja, leg dat weg. Dat is al een hele stap.) Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    O ja, en als je crush er zo over denkt, dan is hij je al niet waard. Dat wilde ik ook nog even zeggen.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 23:27 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Licet schreef:
    (...)

    Dat heb je helemaal zelf geïnterpreteerd. Tuurlijk, ze mag zich zo ellendig voelen als ze zelf wil. Maar die nare emoties blijf je een beetje in vast zitten, het is moeilijk je te realiseren dat het allemaal misschien niet zo erg was, dat is iets dat vaak pas achteraf komt. Die zoete woordjes zijn heel lief bedoelt, maar dat bevestigd alleen maar dat ze zich ellendig 'hoort' te voelen.


    Ik heb juist jarenlang vastgezeten in die shit omdat ik dacht 'dat het altijd erger kon en het helemaal niet zo erg was' en dat zorgde er juist voor dat ik geen actie ondernam en het allemaal uiteindelijk uit de hand gelopen is. Ik zit na 6 jaar nog altijd met de troep die het achtergelaten heeft. Je kan beter inzien dat het wél erg is en hulp zoeken. Het moet serieus genomen worden, ze mag dan allemaal dingen wel hebben, maar een probleem blijft een probleem en je kan niet zeggen dat het minder erg is omdat ze andere dingen wel heeft, die iemand anders misschien wel niet heeft, zoals een huis etc. Stel je voor dat jij je kut voelt en iemand zegt tegen jou 'het kan altijd erger' wat doe jij dan? Je blijft er uiteindelijk alleen maar erger in steken.


    Your make-up is terrible

    Licet schreef:
    (...)

    Dat heb je helemaal zelf geïnterpreteerd. Tuurlijk, ze mag zich zo ellendig voelen als ze zelf wil. Maar die nare emoties blijf je een beetje in vast zitten, het is moeilijk je te realiseren dat het allemaal misschien niet zo erg was, dat is iets dat vaak pas achteraf komt. Die zoete woordjes zijn heel lief bedoelt, maar dat bevestigd alleen maar dat ze zich ellendig 'hoort' te voelen.

    WHUT!? Kom op Licet, nu heb ik bijna zin om te zeggen dat je jezelf na moet laten kijken. Dat slaat echt helemaal nergens op. Als ik terug kijk is het inderdaad minder erg dan het leek, maar op zo'n moment zelf is het erg en een groot probleem. Dan helpt zoiets zeggen echt niet.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Licet schreef:
    (...)

    Dat heb je helemaal zelf geïnterpreteerd. Tuurlijk, ze mag zich zo ellendig voelen als ze zelf wil. Maar die nare emoties blijf je een beetje in vast zitten, het is moeilijk je te realiseren dat het allemaal misschien niet zo erg was, dat is iets dat vaak pas achteraf komt. Die zoete woordjes zijn heel lief bedoelt, maar dat bevestigd alleen maar dat ze zich ellendig 'hoort' te voelen.

    Misschien omdat dat af en toe ook mag. Die gevoelens zijn er voor een reden, die moeten naar buiten... Voor het echt misgaat. Volgens mij heb je in zo'n situatie vooral een luisterend oor nodig, en troost, geen levenslessen.

    En ik interpreteer jouw woorden inderdaad zoals ik ze zou doen als ik in die situatie zou zitten.


    I am an idiot, I move.

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik heb juist jarenlang vastgezeten in die shit omdat ik dacht 'dat het altijd erger kon en het helemaal niet zo erg was' en dat zorgde er juist voor dat ik geen actie ondernam en het allemaal uiteindelijk uit de hand gelopen is. Ik zit na 6 jaar nog altijd met de troep die het achtergelaten heeft. Je kan beter inzien dat het wél erg is en hulp zoeken. Het moet serieus genomen worden, ze mag dan allemaal dingen wel hebben, maar een probleem blijft een probleem en je kan niet zeggen dat het minder erg is omdat ze andere dingen wel heeft, die iemand anders misschien wel niet heeft, zoals een huis etc. Stel je voor dat jij je kut voelt en iemand zegt tegen jou 'het kan altijd erger' wat doe jij dan? Je blijft er uiteindelijk alleen maar erger in steken.


    WAAROM VERDRAAIEN JULLIE ALLEMAAL MIJN WOORDEN
    TUURLIJK heeft ze veel meegemaakt en TUURLIJK moet ze hulp zoeken. Het probleem is; als je je kut voelt kun je niet helder denken, dat kan niet. Wat ze moet doen is de situatie op een goed moment objectief bekijken, en dat kan niet alleen, dat is wat je met je psychiater of ouders doet.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    WAAROM VERDRAAIEN JULLIE ALLEMAAL MIJN WOORDEN
    TUURLIJK heeft ze veel meegemaakt en TUURLIJK moet ze hulp zoeken. Het probleem is; als je je kut voelt kun je niet helder denken, dat kan niet. Wat ze moet doen is de situatie op een goed moment objectief bekijken, en dat kan niet alleen, dat is wat je met je psychiater of ouders doet.


    Als je zo'n houding aanneemt, lijkt het niet meer belangrijk genoeg om hulp te gaan zoeken of aanhouden. Ugh, zo moeilijk is het toch niet om dat te bedenken?


    Your make-up is terrible

    Waarom word hier een ruzie/discussie (?) om gemaakt? Dit is niet echt bepaald iets waar zarryforlife wat aan heeft. (:


    † Love? I want to sleep.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    WHUT!? Kom op Licet, nu heb ik bijna zin om te zeggen dat je jezelf na moet laten kijken. Dat slaat echt helemaal nergens op. Als ik terug kijk is het inderdaad minder erg dan het leek, maar op zo'n moment zelf is het erg en een groot probleem. Dan helpt zoiets zeggen echt niet.


    Hmm, dat weet ik niet. Ligt ook heel erg aan de persoon. Ik geef je groot gelijk, op het moment zelf lijkt het probleem gigantisch groot, groter dan het achteraf vaak is. En ik denk dat je dat op een sympathieke manier wel kunt overbrengen. En je hebt gelijk dat ik dat niet heel gevoelig heb overgebracht, maargoed ik ben dan ook geen sympathiek persoon, daar moet ik mezelf dus op na laten kijken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Noxious schreef:
    Waarom word hier een ruzie/discussie (?) om gemaakt? Dit is niet echt bepaald iets waar zarryforlife wat aan heeft. (:


    De vraag was; hoe ze moet stoppen met snijden.

    Dat is de centrale vraag uit deze discussie.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    De vraag was; hoe ze moet stoppen met snijden.
    Dat is de centrale vraag uit deze discussie.

    Dat snap ik dat het de vraag was, maar een discussie was niet waar zij om gevraagd had.
    En eerlijk gezegd, vat ik jullie discussie daar niet echt op. Ik vat het meer op als dat er wat misverstanden (of niet mee eens) zijn met hoe ze jouw opmerkingen hebben opgevat.


    † Love? I want to sleep.

    Noxious schreef:
    (...)
    Dat snap ik dat het de vraag was, maar een discussie was niet waar zij om gevraagd had.
    En eerlijk gezegd, vat ik jullie discussie daar niet echt op. Ik vat het meer op als dat er wat misverstanden (of niet mee eens) zijn met hoe ze jouw opmerkingen hebben opgevat.


    Je hebt gelijk hoor daar niet van. Maar ze heeft al aangegeven dat ze professionele hulp gaat zoeken, de beste tip die Quizlet haar kan bieden.
    Ik zie niet in waarom we niet nog verder kunnen praten over dit onderwerp.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2013 - 23:52 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk hoor daar niet van. Maar ze heeft al aangegeven dat ze professionele hulp gaat zoeken, de beste tip die Quizlet haar kan bieden.
    Ik zie niet in waarom we niet nog verder kunnen praten over dit onderwerp.

    Waarschijnlijk omdat het dan niet echt over het onderwerp zelf gaat, maar om de misverstanden 'recht te zetten' of wat duidelijker te maken. En hiervoor had zij dit topic niet aangemaakt. Ik denk dat het dan het beste is om dit 'recht te zetten' om hun een berichtje te sturen. Maar goed, ik ben niemand van de crew dus houd mij hier verder buiten. Anders ga ik wel heel erg tegen mijn eigen statement in. :']


    † Love? I want to sleep.

    Aan je bericht te zien heb je het heel erg zwaar. Het is ook niet niks, al die dingen die je overkomen zijn. Maar snijden is echt géén optie! Je verminkt jezelf ermee en je maakt jezelf er nog erger mee kapot. Probeer desnoods met mensen te praten of zoek hulp.. Je mag ook altijd mij pb'en of gb'en, wat je zelf maar fijn vind. Heel veel sterkte meid <3


    26 - 02 - '16