• Ja toen was Zayn 19 nu is hij al 20 :)

    AMSTERDAM - Als lid van de meest populair boyband One Direction breekt Zayn Malik al een tijdje record na record. "Maar mijn moeder zegt nog steeds dat ik geen tatoeages moet nemen."

    Foto: Wenn.com "Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad", aldus Malik tegen NU.nl. "Ik zat op school toen ik plotseling in deze band belandde. Nu ga ik de hele wereld over. Maar ik had niet eens een paspoort voor ik in One Direction terecht kwam. Het is een enorme verandering voor me. Ik heb de wereld nu gezien. Het is een geweldige plek. Ik geniet enorm van deze tijd in mijn leven."

    Zijn moeder heeft het er nog wel moeilijk mee, bekent hij. "Mijn moeder vindt het moeilijk te geloven dat haar zoon in een jongensgroep zit en de wereld over reist. Ik denk dat ze het moeilijk vindt om te beseffen. Maar mijn hele familie is dolblij en steunt me in wat ik doe. Veel is er ook niet veranderd in onze relatie."

    "Als ik naar huis ga zegt mijn moeder nog steeds dat ik geen tatoeages moet nemen", vertelt de 19-jarige zanger. "Ze zegt van die dingen die moeders tegen hun zoons horen te zeggen en gelukkig maar. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn moeder 'sir' tegen me zou zeggen." Zelfs niet ondanks de vele records die hij verbreekt.


    Raar

    "Het is altijd weer zo raar als we weer een record breken", vindt Malik. "Zeker als je de namen ziet van de artiesten tegen wie je het in de hitlijst opneemt. Ik raak er zelf nooit aan gewend, denk ik. Ik voel me er nederig door. Ongelooflijk." Toch is het aantal records dat nu al op naam staat van de door Simon Cowell opgerichte jongensgroep niet meer op een hand te tellen.

    One Direction - Live While We're Young (2012)



    Het eerste album belandde in Amerika in een dag tijd op nummer 1, een record waar bands als The Beatles en Coldplay doodleuk mee werden verslagen. De eerste single was toen al de snelst verkopende single uit 2011 geworden. De eerste single van de nieuwe cd Take Me Home, werd in september dit jaar zelfs de meest vooraf bestelde single aller tijden.


    Boodschap

    In veertig landen stond de hitlijst op z'n kop. Wie deze en alle andere records bestudeert, zou bijna niet beseffen dat One Direction toch echt pas twee jaar bestaat. '"Het is een geweldig avontuur", vindt Malik. "In ons nummer Live While We're Young zit een belangrijke boodschap die enorm belangrijk is voor ons en voor onze fans."

    "We zijn nu jong en we doen precies wat we willen doen. Die instelling delen we in dat nummer. Heb plezier als je jong bent. Want je weet niet wat er gebeurt als je ouder wordt. Misschien ga je ooit wel spijt krijgen als je ouder bent dat je als jongere niet zoveel plezier hebt gemaakt."


    Balans

    Met zijn 19 jaar is Malik plotseling in een snelkookpan beland. Veel sneller dan leeftijdsgenoten ziet hij de wereld, leert hij mensen kennen en verdient hij geld. Het maakt zijn rol in de band niet anders. "Er zit een goede balans in de groep. We weten waar we goed in zijn en daar blijven we ons aan houden. Zo werkt het gewoon."

    One Direction - What Makes You Beautiful (2011)



    "Ieder van ons krijgt zijn eigen momenten in de spotlight en ik vind het belangrijk dat dat zo blijft." Toch is hij veel meer betrokken bij het tweede album, dat sinds deze maand in de winkels ligt en waar singer-songwriter Ed Sheeran meerdere nummers voor schreef. "We zijn veel meer betrokken bij deze cd dan bij de vorige, vooral bij het schrijven ervan."


    Persoonlijker

    "Het tweede album moet veel meer persoonlijker voor ons worden en gaat over onze eigen ervaringen. We willen ook dat de fans weten dat we veel meer te maken hebben gehad met het maken van deze cd. Ik voel me meer verbonden met dit album. De teksten gaan over ons, over wat wij hebben meegemaakt in ons dagelijks leven."

    Voor bandleden van populaire bands van vroeger is het soms moeilijk herinneren hoe mooi de bloeitijd van hun groep was. Voor hen rest een waas van verre reizen, grote optredens en veel succes. Daar heeft One Direction dankzij het internettijdperk totaal geen last van. "Wij zijn heel gelukkig met internet", erkent Malik.


    Kleinkinderen

    "Mijn kleinkinderen hoeven straks maar onze bandnaam op Google in te tikken en ze zien van alles. Mijn hele leven wordt geregistreerd op internet. Al is dat tegelijkertijd ook wel een beetje gek, ik heb er wel een beetje aan moeten wennen." Hij kan er zijn oude dag mee gaan vullen, want het succesverhaal van One Direction is ongekend.

    One Direction - One Thing (2011)



    Landen

    Geen andere boyband uit het huidige internettijdperk weet fans in zo veel landen te trekken. "We gaan naar landen waar we nooit geweest zijn en als we aankomen blijken we er fans te hebben. Mensen die weten wie we zijn en hoe we heten. Dat blijft gek. Ik had helemaal niet gedacht dat ik in zo'n band terecht zou komen."

    One Direction staat op 3 mei op in Ziggo Dome, Amsterdam.

    Mag ik één ding even vragen? Waarom reageer je eigenlijk als het je niks boeit? Ik bedoel, niet iedereen is fan maar dan reageer je toch niet?


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Sikowitz schreef:




    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Little schreef:
    Mag ik één ding even vragen? Waarom reageer je eigenlijk als het je niks boeit? Ik bedoel, niet iedereen is fan maar dan reageer je toch niet?


    Hahaha omdat het súper grappig is hoe overdreven fans op iets reageren. Ik luister net als alle 15 jarige super veel muziek, maar ik weet nog niet eens de namen van de meeste artiesten waar ik naar luister. En jullie blijven op de hoogte van elke tattoo.

    Ik vind het een raar verschijnsel, maar je mag doen wat je wilt, zolang je mij ook mijn lolletje gunt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Hahaha omdat het súper grappig is hoe overdreven fans op iets reageren. Ik luister net als alle 15 jarige super veel muziek, maar ik weet nog niet eens de namen van de meeste artiesten waar ik naar luister. En jullie blijven op de hoogte van elke tattoo.

    Ik vind het een raar verschijnsel, maar je mag doen wat je wilt, zolang je mij ook mijn lolletje gunt.


    True story.


    26 - 02 - '16

    Licet schreef:
    (...)

    Hahaha omdat het súper grappig is hoe overdreven fans op iets reageren. Ik luister net als alle 15 jarige super veel muziek, maar ik weet nog niet eens de namen van de meeste artiesten waar ik naar luister. En jullie blijven op de hoogte van elke tattoo.

    Ik vind het een raar verschijnsel, maar je mag doen wat je wilt, zolang je mij ook mijn lolletje gunt.


    Bij mij komt het beiden voor. Bij de mensen waar ik echt fan van ben blijf ik wel op de hoogte ja, maar van de mensen waar ik alleen muziek van luister weer niet. Nou ja, moeilijk uit te leggen lol

    Wardinator schreef:
    (...)

    Bij mij komt het beiden voor. Bij de mensen waar ik echt fan van ben blijf ik wel op de hoogte ja, maar van de mensen waar ik alleen muziek van luister weer niet. Nou ja, moeilijk uit te leggen lol


    Ik heb er ook niks tegen of iets, ik bedoel het maakt me geen zak uit wie je stalkt of niet. Maar ik heb het zelf gewoon nooit begrepen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Ik heb er ook niks tegen of iets, ik bedoel het maakt me geen zak uit wie je stalkt of niet. Maar ik heb het zelf gewoon nooit begrepen.


    Ik begrijp het ook niet, maar dit soort dingen maken mij dankbaar voor het feit dat ik niet beroemd ben. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik gestalkt zou worden.


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Ik begrijp het ook niet, maar dit soort dingen maken mij dankbaar voor het feit dat ik niet beroemd ben. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik gestalkt zou worden.


    Klopt, en het maakt muziek ook véél te commercieel. Zelf veel vind ik dat One Direction niet veel meer met muziek te maken heeft, in de zin dat het heel gemaakt is. Ze worden zo gevormd dat ze passen in het droombeeld van de gemiddelde 12 tot 18 jarige, zowel qua muziek stijl als de totale verschijning.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Klopt, en het maakt muziek ook véél te commercieel. Zelf veel vind ik dat One Direction niet veel meer met muziek te maken heeft, in de zin dat het heel gemaakt is. Ze worden zo gevormd dat ze passen in het droombeeld van de gemiddelde 12 tot 18 jarige, zowel qua muziek stijl als de totale verschijning.


    Ik heb het idee dat het de fans alleen maar te doen is omdat die gastjes knap zijn of zo.


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Ik heb het idee dat het de fans alleen maar te doen is omdat die gastjes knap zijn of zo.


    Hahaha, ik weet niet wat er allemaal in die hersentjes van directioners omgaat. Maar die slappe teksten zijn gewoon misselijkmakend, en ze schrijven het niet eens zelf.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Hahaha, ik weet niet wat er allemaal in die hersentjes van directioners omgaat. Maar die slappe teksten zijn gewoon misselijkmakend, en ze schrijven het niet eens zelf.


    Ik snap ook niet dat zulke mensen artiesten genoemd mogen worden. Ik vind het een stel aapjes die niet eens hun eigen boontjes doppen op het gebied van songteksten.


    26 - 02 - '16

    Devourer schreef:
    (...)

    Ik snap ook niet dat zulke mensen artiesten genoemd mogen worden. Ik vind het een stel aapjes die niet eens hun eigen boontjes doppen op het gebied van songteksten.


    Hoezo, zijn het een stel aapjes die niet eens hun eigen boontjes doppen op het gebied van songteksten?


    Physics is awesome

    Eyes schreef:
    (...)

    Hoezo, zijn het een stel aapjes die niet eens hun eigen boontjes doppen op het gebied van songteksten?


    Ik denk niet dat ze apen in de zin dat ze idioot zijn of iets in die richting. Maar One Direction is beroemd om het maken van muziek, die ze, niet schrijven én niet produceren. Er zitten tientallen mensen achter One Direction om te zorgen dat ze zo onschuldig en wel gemanierd overkomen.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Eyes schreef:
    (...)

    Hoezo, zijn het een stel aapjes die niet eens hun eigen boontjes doppen op het gebied van songteksten?


    Ik zeg niet dat ze zo zijn, ik zeg dat ik ze zo vind.


    26 - 02 - '16

    Licet schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat ze apen in de zin dat ze idioot zijn of iets in die richting. Maar One Direction is beroemd om het maken van muziek, die ze, niet schrijven én niet produceren. Er zitten tientallen mensen achter One Direction om te zorgen dat ze zo onschuldig en wel gemanierd overkomen.


    Ze schrijven wel zelf liedjes, zeker op hun laatste album. En volgens mij komen ze niet zo onschuldig over tenzij je van ze verwacht dat ze zich gaan gedragen als rocksterren.


    Physics is awesome