• MOSKOU - Het aantal mensen dat gewond is geraakt door de meteoriet die boven het Russische Oeral-gebergte insloeg, is bijgesteld naar 1200.
    Dat hebben de autoriteiten vrijdag gemeld. Eerder op de dag werd nog melding gemaakt van 500 gewonden.
    De schrik onder de bevolking is groot. De meeste slachtoffers zijn lichtgewond. Ze hebben onder meer snijwonden door gesprongen ramen. Sommigen zijn er echter ernstiger aan toe, met onder meer verwondingen aan het hoofd.
    De enorme explosie veroorzaakte ook schade aan meer dan 3000 huizen in zes steden in de regio. De schade bedraagt volgens een eerste schatting 1 miljard roebel (25 miljoen euro). Het is daarmee de grootste ramp door een vallend hemellichaam in de afgelopen 100 jaar.
    Ongeveer 110 mensen liggen in het ziekenhuis, van wie er twee slecht aan toe zijn, meldden Russische media. Onder de gewonden zijn ongeveer 160 kinderen.
    Brokstukken
    Ten westen van de stad Tsjeljabinsk zijn twee brokstukken terechtgekomen bij het Tsjerbakoel-meer. Op beelden was een groot gat te zien in het ijs op het meer. Het gebied is afgezet en duikers gaan het meer in op zoek naar het brokstuk.
    Tientallen kilometers verder naar het noordwesten is ook een fragment gevonden. Vliegtuigen zijn nog op zoek naar andere inslagplekken.
    Astroïde
    NASA laat weten dat de ingeslagen meteoriet niets te maken heeft met de astroïde die later vrijdagavond langs de Aarde zal gaan. Het traject van de twee voorwerpen is totaal anders. De meteoriet ging van noord naar zuide, terwijl de astroide juist in tegenovergestelde richting gaat.


    Linkjes:
    Honderden gewonden door meteoriet Siberië
    1200 gewonden door meteoriet Siberië (bron van het bovenstaande)
    Asteroïde schiet rakelings langs de aarde



    Ik vind het echt bizar! En jullie?



    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 16 feb 2013 - 14:00 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik vind het best eng..


    •*• Lululu •*•

    Heb er van gehoord...
    Ik heb nu zo het gevoel dat er weer enkele mensen gaan klagen en zeuren over het einde van de wereld(cat)
    Ik snap niet waarom mensen er zo'n drama van maken...
    Het is gewoon zo'n wereldnieuws geworden omdat het voor de verandering eens niet in het water is gevallen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    Heb er van gehoord...
    Ik heb nu zo het gevoel dat er weer enkele mensen gaan klagen en zeuren over het einde van de wereld(cat)
    Ik snap niet waarom mensen er zo'n drama van maken...
    Het is gewoon zo'n wereldnieuws geworden omdat het voor de verandering eens niet in het water is gevallen.

    Volgens mij is het wel in het water gevallen. (cat) Tenminste, ik dacht iets gehoord te hebben over dat ze brokstukken op gaan duiken.
    Oh well, de wereld vergaat niet meteen, ik vind het gewoon bijzonder, omdat het niet iets alledaags is. c:


    You are beautiful, you are love.

    Hah, suck it dinosaurs! We survived!


    quidquid excusatio prandium pro

    Folklore schreef:
    (...)
    Volgens mij is het wel in het water gevallen. (cat) Tenminste, ik dacht iets gehoord te hebben over dat ze brokstukken op gaan duiken.
    Oh well, de wereld vergaat niet meteen, ik vind het gewoon bijzonder, omdat het niet iets alledaags is. c:

    Ah, hier op het nieuws zeiden ze dat het in woongebied was gevallen.
    Door de schok sprongen er verschillende ramen en zijn er erg veel slachtoffers met snijwonden.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Gipsy schreef:
    (...)
    Ah, hier op het nieuws zeiden ze dat het in woongebied was gevallen.
    Door de schok sprongen er verschillende ramen en zijn er erg veel slachtoffers met snijwonden.

    Ja, je hebt gelijk. Er was ook een brokstuk dichtbij en fabriek terecht gekomen.

    RainbowDash schreef:
    Hah, suck it dinosaurs! We survived!


    Lol. (krul)

    [ bericht aangepast op 15 feb 2013 - 16:25 ]


    You are beautiful, you are love.

    Ik las het vanochtend ja. Echt creepy!


    Bad decisions make good stories.

    HET EINDE VAN DE WERELD IS NABIJ! nee hoor grapje... valt me mee dat het voor zo'n lange tijd niet is gebeurd ˆˆ ff tussendoor ik zag gisteren ook een vrij grote metoriet vallen, mn mams viel van het trapje


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik vind het echt supergaaf dat er zulke natuurverschijnselen te zien zijn. Maar wel jammer dat dat vaak ten koste moet gaan van mensenlevens. Ik ben echt zo'n type mens die over zulk soort dingen echt uren kan blijven praten. Ik vind het echt supermooi om te zien! Echt fascinerend! Wauw(H)


    If you would get one star for every little thing that makes you beautiful, it would never be dark again

    Nah, er nog genoeg Russen! Weet je hoe vet het is, die is gewoon de dampkring doorgekomen, die dingen gaan soms wel 100.000 kilometer per uur!


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    RainbowDash schreef:
    Hah, suck it dinosaurs! We survived!


    ^^ You made my day


    Vatican Cameos

    Licet schreef:
    Nah, er nog genoeg Russen! Weet je hoe vet het is, die is gewoon de dampkring doorgekomen, die dingen gaan soms wel 100.000 kilometer per uur!


    Haha, arme Russen.
    Maar dat is idd geloof ik best wel zeldzaam.... Hoe groot was dat ding eigenlijk?


    Stenenlikker

    Wat mij dan weer lichtelijk verbaast is dat die NASA-gasten die wel vertellen dat een flinke meteoriet de aarde niet zal raken, maar vervolgens geen woord reppen over een meteorietenregen die de aarde wel treft. Of ik heb niet op zitten letten bij 't nieuws, of die lui wisten daadwerkelijk van niks of ze verzwegen 't.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vet.
    Als je op veilige afstand bent

    Ik hoorde het op vakantie deze morgen. Echt eng.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.