• Hoi !
    Elke maandag doe ik stage in een kinderdagverblijf -hier heb ik niet zelf voor gekozen, ik heb het niet zo met kinderen. Volgende week moet ik mijn eerste stagespel doen en dat moet dus in dat kinderdagverblijf. Ik zit bij de groep van 0 - 18 maanden oud en ik heb geen idee wat voor spel je met zulke kleine koters kan doen. Hulp zou heel handig zijn. Ik heb nog nooit met kleine kinderen gewerkt en ik ben ook niet van plan om later iets in die richting te gaan doen, maar ik moet dit dus wel doen voor punten dus please help me even :/
    Oh trouwens, het thema voor volgende week is 'de zoo' dus het moet iets met dieren te maken hebben.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:46 ]

    Jezus...ik heb geen idee!:o Wat lastig zeg, zo'n spelletjes ken ik niet.
    Misschien dat je dieren geluiden kunt maken en hun moeten raden wat het is?:|
    Of is dat ook het te lastig?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Jezus...ik heb geen idee!:o Wat lastig zeg, zo'n spelletjes ken ik niet.
    Misschien dat je dieren geluiden kunt maken en hun moeten raden wat het is?:|
    Of is dat ook het te lastig?

    Uhm... het zijn baby's haha die kunnen dat nog niet :Y)

    Incredulity schreef:
    (...)
    Uhm... het zijn baby's haha die kunnen dat nog niet :Y)


    Ja zoiets dacht ik al maar iets beters weet ik momenteel echt niet.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:53 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja zoiets dacht ik al maar iets beters weet ik momenteel echt niet.

    Ja, ik dus ook niet. Ik en baby's... dat past gewoon niet samen >< En spelletjes met baby's spelen, ik heb geen idee wat voor spelletjes je met kleine dingen kan doen die een hele dag huilen, kwijlen en over de grond rollen...

    Uhm, dat die kindjes een dier na moeten doen, en jij + de rest van de groep moeten raden welk dier er nagedaan wordt? Ik weet alleen niet of ze dat al kunnen als ze zo jong zijn. ^^


    Bad decisions make good stories.

    Anarose schreef:
    Uhm, dat die kindjes een dier na moeten doen, en jij + de rest van de groep moeten raden welk dier er nagedaan wordt? Ik weet alleen niet of ze dat al kunnen als ze zo jong zijn. ^^

    Dat kan dus niet, haha. Ze zijn tussen de 0-18 maanden, kunnen nog niet praten en zo dus dat zal niet lukken.

    Hoe kun je nou een spel spelen met babies van 0 tot 1,5 jaar oud? o,0

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 17:04 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    Hoe kun je nou een spel spelen met babys van 0 tot 1,5 jaar oud? o,0

    My thoughts exactly. Mijn stagebegeleidster kwam gister en ze vroeg naar het spel en ik zei tegen haar "ik heb geen idee wat je kan doen met zulke jonge kinderen" dus ja.

    Ik was van plan om een klein verhaaltje te maken over dieren, prenten van dieren uit te printen en die mee te nemen (geplastificeerd) en op sommige plaatsen iets van stof te kleven zodat de kinderen daaraan kunnen voelen en dan af en toe eens een geluidje na te doen van een dier. Maar ik weet het niet goed ><

    Incredulity schreef:
    Ik was van plan om een klein verhaaltje te maken over dieren, prenten van dieren uit te printen en die mee te nemen (geplastificeerd) en op sommige plaatsen iets van stof te kleven zodat de kinderen daaraan kunnen voelen en dan af en toe eens een geluidje na te doen van een dier. Maar ik weet het niet goed ><

    Ik zou dat gewoon doen, ook al is het dan misschien voor oudere 'kindjes' (ik heb hier trouwens geen idee van), je begeleider kan dan wel zien dat je er moeite voor hebt gedaan (:


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Tragically schreef:
    (...)
    Ik zou dat gewoon doen, ook al is het dan misschien voor oudere 'kindjes' (ik heb hier trouwens geen idee van), je begeleider kan dan wel zien dat je er moeite voor hebt gedaan (:

    Het probleem is; ik moet vanavond al mijn spelvoorbereiding naar haar doormailen (mijn begeleidster) -dat zei ze me gisteren opeens zo van "oh maar de voorbereiding moet ik morgen wel al hebben" ok leuk-
    en als die niet goed is en ik al veel moeite gedaan heb, kan ik alles opnieuw doen ><

    Incredulity schreef:
    Ik was van plan om een klein verhaaltje te maken over dieren, prenten van dieren uit te printen en die mee te nemen (geplastificeerd) en op sommige plaatsen iets van stof te kleven zodat de kinderen daaraan kunnen voelen en dan af en toe eens een geluidje na te doen van een dier. Maar ik weet het niet goed ><

    Ik denk dat dit wel een goed idee is.


    •*• Lululu •*•

    Incredulity schreef:
    (...)
    Het probleem is; ik moet vanavond al mijn spelvoorbereiding naar haar doormailen (mijn begeleidster) -dat zei ze me gisteren opeens zo van "oh maar de voorbereiding moet ik morgen wel al hebben" ok leuk-
    en als die niet goed is en ik al veel moeite gedaan heb, kan ik alles opnieuw doen ><

    Ja dat is wel vervelend, maar ik weet verder ook niet echt iets wat je met zulke kleine kindjes kan doen, sorry.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Incredulity schreef:
    (...)
    Het probleem is; ik moet vanavond al mijn spelvoorbereiding naar haar doormailen (mijn begeleidster) -dat zei ze me gisteren opeens zo van "oh maar de voorbereiding moet ik morgen wel al hebben" ok leuk-
    en als die niet goed is en ik al veel moeite gedaan heb, kan ik alles opnieuw doen ><


    Kun je niet gewoon mailen wat je van plan bent dan? Gewoon eerst vragen of ze het goed vindt en dan pas beginnen.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Incredulity schreef:
    Ik was van plan om een klein verhaaltje te maken over dieren, prenten van dieren uit te printen en die mee te nemen (geplastificeerd) en op sommige plaatsen iets van stof te kleven zodat de kinderen daaraan kunnen voelen en dan af en toe eens een geluidje na te doen van een dier. Maar ik weet het niet goed ><


    Het is inderdaad heel moeilijk om een spel te bedenken/uit te werken voor kinderen tussen de 0 - 18 maanden. Je idee vind ik in ieder geval erg geslaagd, en daarbij, voorlezen doet het eigenlijk altijd wel goed. M'n zoontje vond het ook altijd helemaal geweldig om dus de vacht van het ijsbeertje in z'n boek te voelen.
    Euhm, je zou eventueel ook iets met vormen kunnen doen. De kleine probeerde op die leeftijd toch al vormen (vierkant, driehoek en cirkel) door het juiste gaatje te prikken. Ik zeg wel, proberen he (;
    Werken met kleuren is ook erg leuk, benoemen/aanwijzen, al vrees ik dat ze daar nog iets te jong voor zijn.
    Het is al even geleden, aangezien m'n kleine inmiddels 4 is. Dus ik ben echt even aan het terugdenken :'D
    Misschien kan je nog inspi halen uit die kinderspellen van 0 - 18 maanden die je kan kopen in de winkel en daar een eigen variant op verzinnen...


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”