• Hoi !
    Elke maandag doe ik stage in een kinderdagverblijf -hier heb ik niet zelf voor gekozen, ik heb het niet zo met kinderen. Volgende week moet ik mijn eerste stagespel doen en dat moet dus in dat kinderdagverblijf. Ik zit bij de groep van 0 - 18 maanden oud en ik heb geen idee wat voor spel je met zulke kleine koters kan doen. Hulp zou heel handig zijn. Ik heb nog nooit met kleine kinderen gewerkt en ik ben ook niet van plan om later iets in die richting te gaan doen, maar ik moet dit dus wel doen voor punten dus please help me even :/
    Oh trouwens, het thema voor volgende week is 'de zoo' dus het moet iets met dieren te maken hebben.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2013 - 16:46 ]

    Nou ik doe pedagogisch medewerker opleiding, en wij moesten ook een keer een spel bedenken voor baby's en allerlei leeftijden.En het kan dus wel blijkbaar, vond het ook raar. Ik ken geen spel dat met de zoo te maken heeft. Maar je kan echt veel vinden op het internet.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Merrow schreef:
    (...)

    Het is inderdaad heel moeilijk om een spel te bedenken/uit te werken voor kinderen tussen de 0 - 18 maanden. Je idee vind ik in ieder geval erg geslaagd, en daarbij, voorlezen doet het eigenlijk altijd wel goed. M'n zoontje vond het ook altijd helemaal geweldig om dus de vacht van het ijsbeertje in z'n boek te voelen.
    Euhm, je zou eventueel ook iets met vormen kunnen doen. De kleine probeerde op die leeftijd toch al vormen (vierkant, driehoek en cirkel) door het juiste gaatje te prikken. Ik zeg wel, proberen he (;
    Werken met kleuren is ook erg leuk, benoemen/aanwijzen, al vrees ik dat ze daar nog iets te jong voor zijn.
    Het is al even geleden, aangezien m'n kleine inmiddels 4 is. Dus ik ben echt even aan het terugdenken :'D
    Misschien kan je nog inspi halen uit die kinderspellen van 0 - 18 maanden die je kan kopen in de winkel en daar een eigen variant op verzinnen...

    Bedankt !
    Ik heb zelf nog wat opzoek werk gedaan en ik zag bij kinderen van 6-9 maanden staan dat verhaaltjes voorlezen goed/leuk was dus ik denk dat ik dat gewoon ga doen.

    Ik vind dat je pas als je kan praten naar het kinder dag verblijf mag gaan dus wat! 0-18 maandjuhs :o


    Yoww =3

    ojaa dieren spellen vinden kinderen leuk :D


    Yoww =3

    Incredulity schreef:
    Ik was van plan om een klein verhaaltje te maken over dieren, prenten van dieren uit te printen en die mee te nemen (geplastificeerd) en op sommige plaatsen iets van stof te kleven zodat de kinderen daaraan kunnen voelen en dan af en toe eens een geluidje na te doen van een dier. Maar ik weet het niet goed ><


    Dat is een leuk idee! (:


    You are beautiful, you are love.