• constand krijg ik een witte pagina te zien met reclame (ookal ben ik Goldmember) waarbij de melding staat:

    er is een foutje in onze database, we proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

    zijn er meer mensen die dit krijgen het is echt storend.
    echt elke pagina moet ik 2x laden voor ik op de juiste pagina kom.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    En constant klagen gaat helpen omdat? Rutger weet dat er problemen zijn en doet er echt wel zijn best, maar hij kan ook niet alles. Ik bedoel, Quizlet wordt gehost bij een bedrijf, als hij dus iets aan de server wilt laten aanpassen (bijvoorbeeld meer RAM) zullen zij dat voor hem moeten doen. Dat kan hij niet, dus je zult geduld moeten hebben en gewoon rustig wachten.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2013 - 22:00 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    En constant klagen gaat helpen omdat? Rutger weet dat er problemen zijn en doet er echt wel zijn best, maar hij kan ook niet alles. Ik bedoel, Quizlet wordt gehost bij een bedrijf, als hij dus iets aan de server wilt laten aanpassen (bijvoorbeeld meer RAM) zullen zij dat voor hem moeten doen. Dat kan hij niet, dus je zult geduld moeten hebben en gewoon rustig wachten.

    Dus dat. Probleem is alleen door technische dienst van de host op te lossen. Gisteravond is er veel gesleuteld en vandaag leek alles goed te gaan. Rond 8 uur liep alles nog zonder problemen. Afgelopen dagen heb ik letterlijk meer dan 250 mailtjes met mn host gewisseld dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets aan t probleem doe. Sommige dingen zijn niet zo 1-2-3 opgelost (zoals bijvoorbeeld spoiler tags).


    Dit is mijn signature...

    Rutger schreef:
    (...)
    Dus dat. Probleem is alleen door technische dienst van de host op te lossen. Gisteravond is er veel gesleuteld en vandaag leek alles goed te gaan. Rond 8 uur liep alles nog zonder problemen. Afgelopen dagen heb ik letterlijk meer dan 250 mailtjes met mn host gewisseld dus zeg alsjeblieft niet dat ik niets aan t probleem doe. Sommige dingen zijn niet zo 1-2-3 opgelost (zoals bijvoorbeeld spoiler tags).

    Succes met de Hosting Rutger. Ik weet hoe kut dat kan zijn.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Het probleem is vooral dat niemand weet wát er nou aan de hand is. Het enige dat wij horen is dat Mitchell gelijk heeft in wat hij zegt en dat de melding veranderd wordt, maar niet of er ergens iets aan gedaan wordt of hoe ingewikkeld iets ligt. Net als met dat SMS-gedoe, de mobiele versie van de site. Mensen gaan klagen omdat niemand iets hoort, als er af en toe een melding van komt gaan mensen ook niet zeuren omdat ze weten dat er aan gewerkt wordt. Nu denkt iedereen maar dat we met de problemen blijven zitten.


    Your make-up is terrible

    dankje wel Rutger,, we vertrouwen er allemaal op dat u meer dan uw best doet...
    hopelijk heeft u snel alles weer goed lopen..
    ik ben trots op Quizlet:D:D:D
    Ondanks de kleine bugs die er af en toe zijn..
    ik wacht in spanning af..

    xxx


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Ik erger me er zelf inderdaad mateloos aan, als de pagina al laad doet deze er minuten lang over en anders krijg je een foutmelding. Echter ga ik er wel van uit dat Rutger er alles aan doet om dit op te lossen.....in de tussentijd bekeer ik mij tot het christendom en ga bidden dat dit snel is opgelost.(cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    wow mensen serieus rutger doet vast zijn best voor dit probleem.
    maar als er een extern bedrijf bij komt kijken is het altijd lastig!
    en over die informatie? als je hier even goed leest word het allemaal uit gelegd....


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Ik heb eigenlijk nergens last van.


    I still think of the guitar bible.

    Alayna schreef:
    Ik heb eigenlijk nergens last van.

    Het is vooral tussen 8 en 10 uur :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Het is vooral tussen 8 en 10 uur :Y)

    Dan heb ik ook nergens last van, haha. Ik heb gewoon een super mobiel (:


    I still think of the guitar bible.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    No problem :Y)

    @Sam,
    Ja, je kunt, als je bij een goede host zit en dus inderdaad niet bij een eenmanszaakje, zelf bepalen wat er in je server zit. Dat kan natuurlijk ook als je het thuis doet, maar ik denk niet dat je internetaanbieder blij wordt van je bandbreedte gebruik. Ze zouden daar nogal wat problemen mee hebben.

    Hoe kun je database verbindingen optimaliseren, goede vraag en ja het gaat over de communicatie tussen PHP en MySQL (Als dat is waarop de database draait, er zijn meer mogelijkheden, maar het meest gebruikte is toch wel MySQL).
    Je kunt het optimaliseren door in een keer alle informatie op te roepen, i.p.v. dat stap voor stap te doen. Dat je dus 1 keer verbinding maakt met de database en dan alle informatie die je nodig hebt aanroept. In plaats van dat telkens weer te doen. Probleem hiervan is dat het nogal onduidelijk voor jou als programmeur kan worden. Je kunt het overzicht kwijt raken door de variabelen die je alvast moet aanmaken en later pas gebruikt.

    Wat jij zegt is Load balancing en is inderdaad mogelijk. Probleem hierbij is dat de host dat ten eerste moet ondersteunen, je het perfect moet inrichten en op alle 2 / 3 server dezelfde data moet komen te staan. En elkaar ook telkens update als er een verandering komt in 1 van de databasen. Dat kan een probleem worden als iets niet goed is ingesteld en daarbij kost het een redelijke hoop geld.

    Okay, zou je bovenstaand verhaal willen verduidelijken met een concreet voorbeeld? Dus bijvoorbeeld het hoe in een keer verbinding maken met een database en dat vertalen naar metaforen waar any idiot mee uit de voeten kan XD. Ik ben iemand die in beelden denkt *awesome face*
    Ik neem aan dat het voordeel is van informatie stap voor stap aanroepen dat je sneller problemen kan traceren, als daarvan sprake is. Of is dat niet de reden dat zoiets stap voor stap gebeurt? If not, then what is?

    Okay, I see. In welke gevallen is het geschikt om gebruik te maken van 'load balancing' en in welke gevallen absoluut niet? Want als iets dat op papier mooi klinkt maar in de praktijk niet praktisch/haalbaar is kom je niet veel verder, lolz.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 8:24 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Hashirama schreef:
    (...)
    Okay, zou je bovenstaand verhaal willen verduidelijken met een concreet voorbeeld? Dus bijvoorbeeld het hoe in een keer verbinding maken met een database en dat vertalen naar metaforen waar any idiot mee uit de voeten kan XD. Ik ben iemand die in beelden denkt *awesome face*
    Ik neem aan dat het voordeel is van informatie stap voor stap aanroepen dat je sneller problemen kan traceren, als daarvan sprake is. Of is dat niet de reden dat zoiets stap voor stap gebeurt? If not, then what is?

    Okay, I see. In welke gevallen is het geschikt om gebruik te maken van 'load balancing' en in welke gevallen absoluut niet? Want als iets dat op papier mooi klinkt maar in de praktijk niet praktisch/haalbaar is kom je niet veel verder, lolz.


    Uuuhm, duidelijker maken hoe je alles in een keer doet? Nou over het algemeen doe je het in meerdere stappen om zo een duidelijk overzicht te hebben. Zo kan je, als er iets fout gaat, het snel opsporen (en PHP geeft vaak wel een melding op welke regel het mis gaat :Y)) en het is gewoon erg overzichtelijk voor jezelf.
    Als je alles achter elkaar zet zou het er ongeveer zo uitzien -zoekt een PHP script voor je-:
    $username="root";
    $password="usbw";
    $database="quizlet";
    mysql_connect('127.0.0.1:3307',$username,$password);
    mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database" );
    $order = "SELECT * FROM forum ORDER BY id";
    $GetAllOpslag= mysql_query($order);

    Nu heb ik dus 1 value opgeslagen die ik later kan gebruiken. Als ik meerdere van dit soort aanroepen moet doen door het script heen, zou ik dat allemaal aan het begin van het script kunnen doen en later pas gebruiken door de variable te pakken en te gebruiken. Dit stukje kwam trouwens uit een scriptje om meerdere dingen te zoeken (tenminste zo heet het bestand). Ik heb natuurlijk niet de echte Quizlet database in mijn handen. Ik heb er eentje nagemaakt waarvan ik denk dat het klopt.

    En load balancing, uhm, dat is vooral handig als je echt echt veel gebruikers hebt. De server zou het aantal gebruikers en visitors van Quizlet makkelijk kunnen afhandelen, hij heeft hooguit wat meer RAM nodig / een processor upgrade. Pas als 1 server alleen het amper tot niet meer aan kan, moet je gaan denken aan load balancing. Dan kunnen je namelijk met 2 of meer servers alles opvangen en verwerken, wat natuurlijk veel beter is. Het is wel haalbaar, want ik heb zelf vorig jaar nog moeten load balancing servers opzetten, maar het is echt moeilijk en irritant werk.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2013 - 8:53 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Er is vandaag weer achter de schermen een hoop gesleuteld aan de server.


    Inmiddels zijn wat acties uitgevoerd om de performance te verbeteren. We maken gebruik van Nginx; Nginx is voor apache geplaatst, alle statische bestanden ((jpg|jpeg|gif|png|ico|css|zip|tgz|gz|rar|bz2|pdf|txt|tar|wav|bmp|rtf|js|flv|swf|html|htm)) serveert Nginx zelf, alle niet statische bestanden worden via Apache afgehandeld.

    Nginx is een stuk sneller dan apache maar is niet geschikt als volledige vervanger. Hopelijk hebben we hiermee al een groot deel van de load verholpen en de site zal er zelf sowieso ook sneller van worden.


    en
    De connecties worden nog wat verhoogt vandaag en ook wordt een caching server voor apache opgezet om de load naar beneden te halen want die is vrij hoog op piekmomenten. Rare is dat het in de avond 5 min heel erg druk is en dan weer wat rustiger wordt. Maar goed, dat gaan we daarna weer bekijken.


    Hoop dat de server en database het vanavond zullen houden (Y)

    Zo niet, dan hoor ik het ongetwijfeld in dit topic :)


    Dit is mijn signature...

    Whooh, awesome.


    Your make-up is terrible

    Aaah handige en goede aanpassing. Blij om dit te horen, we zullen zien of het vanavond beter gaat :Y)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.