• Kon'nichiwa!

    Vandaag is het Self Harm Awareness Day! Dit is de dag om stil te staan voor de mensen die zichzelf pijn doen, zodat het andere pijnen verlicht. Ik denk dat iedereen wel weet wat ik hiermee bedoel. Ik snij/verwond mezelf niet, nooit gedaan ook, maar ik leef mee met andere mensen die zo ongelukkig zijn, omdat iedereen geluk verdient!

    Wat ik dus bedacht is om een foto te maken, waarin je met een boodschap laat zien dat deze mensen nooit moeten opgeven, want iedereen verdient het om te leven.

    (Op Twitter houden ze deze actie ook, dit doen ze door op hun pols "keep fighting" te schrijven.)




    Het gaat er niet om dat het mensen "helpt", het gaat erom dat mensen stilstaan bij het feit dat het gebeurt.

    [ bericht aangepast op 1 maart 2013 - 16:52 ]


    | Reality is for people that lack imagination |

    DyingIside schreef:
    Ik heb mezelf een in november 2012 gesneden. In tegenstelling tot veel mensen lukte me het gelijk om te stoppen, maar toch bleef er altijd een schaamte om zonder korte mouwen naar buiten te gaan. Wat voor reacties zou ik gaan krijgen?!
    Ik weet niet eens hoe t kwam, misschiem door de SIAD, maar vandaag dacht ik "schijt, ik doe t gewoon!" ik heb t gedaan, de hele dag met korte mouwen en ik ben best trots op mezelf. :$
    En die reacties heb ik uiteindelijk helemaal niet gehad, sterker nog, ik denk dat t niemand is opgevallen...:D
    Maar ik snap t onbegrip van een aantal mensen hierzo niet...
    En ja, het heeft mij wel degelijk geholpen, he helpt me nog steeds, gewoon dat memsen laten zien dat ze er voor me zijn!(H)


    Best heftig, maar echt goed dat je naar buiten bent gegaan met korte mouwen! Echt dapper van jezelf. ^.^


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik doe het, en ik heb op mijn pols geschreven 'Keep Fighting' omdat eigenlijk maar 2 mensen weten wat ik mezelf aandoe..
    Maar bon :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Galinda schreef:
    Ik doe het, en ik heb op mijn pols geschreven 'Keep Fighting' omdat eigenlijk maar 2 mensen weten wat ik mezelf aandoe..
    Maar bon :'D



    _O_ respect.


    | Reality is for people that lack imagination |

    Ik weet niet wat ik of iemand anders er mee opschiet als ik een foto maak van mezelf met een cheesy "Keep Strong" tekstje erop.


    ars moriendi

    Het gaat er niet om dat het mensen "helpt", het gaat erom dat mensen stilstaan bij het feit dat het gebeurt.


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    (...)

    _O_ respect.


    Ja, het was wel moeilijk.
    Op school vroegen mensen of het echt was, en ik legde het dan uit, behalve dan het deel dat ik het zelf ook doe.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Apocalyptic schreef:
    Ik weet niet wat ik of iemand anders er mee opschiet als ik een foto maak van mezelf met een cheesy "Keep Strong" tekstje erop.

    Nou kijk als je dat doet laat je zien dat je er voor andere mensen bent... En geloof me, dat helpt!


    I'm not crazy, I'm an airplane

    Combustible schreef:
    (...)
    We doen alles zelf, blijf je zitten? Jammer dan, je doet het zelf. Voel je - je kut? Jammer dan, je kunt je er weldegelijk overheen zetten.
    Probeer je eens in te denken, je hebt een lollige bui, gaat in een winkelwagen zitten en laat vriendinnen je duwen, bam winkelwagen om. Bam, nek gebroken, dan zit je permanent in een rolstoel, je kunt nooit meer judoen, nooit meer lopen en nooit meer winkelwagenrace houden. Maar je hebt het zelf gedaan, verdien je dan wel medeleven? Je wist namelijk dat het gevaarlijk was.
    Het gaan om de intensie, je bent niet in die winkelwagen gekropen omdat je - je nek wilde breken. Die mensen zijn niet begonnen met de gedachte dat het verslavend was, of denkend aan de littekens. Ze dachten aan een uitweg of ze hoopten dat mensen hun zo serieus zouden nemen, wat voor reden dan ook. Maar ze zijn niet begonnen met het idee 'heuj, laten we ons lichaam verpesten en onszelf aan een verslaving helpen' net als het meisje met de gebroken nek niet dacht 'jongens, ik heb een goed idee, ik ga mijn nek breken!'

    Alles wat je doet doe je zelf en je had het altijd op wat voor manier dan ook kunnen voorkomen, maar iedereen heeft hulp nodig en verdient hulp. En voor iets wat nouwelijks bespreekbaar is, is dit best een mooie stap.

    This. ^^


    Take me to wonderland

    Galinda schreef:
    (...)

    Ja, het was wel moeilijk.
    Op school vroegen mensen of het echt was, en ik legde het dan uit, behalve dan het deel dat ik het zelf ook doe.


    Oh ik vind dat echt goed van je. :'D


    | Reality is for people that lack imagination |

    dragonslayer schreef:
    (...)

    Oh ik vind dat echt goed van je. :'D


    Dank je c;


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    DyingIside schreef:
    (...)
    Nou kijk als je dat doet laat je zien dat je er voor andere mensen bent... En geloof me, dat helpt!


    Bullshit, iemand die echt op reguliere basis automutileert maakt het een geen fuck uit of er een 13 jarige een blaadje voor der bek houdt met 27 filters erover heen. Dat jij je in een opwelling ooit gesneden hebt maakt je nog geen expert op dit onderwerp.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Bullshit, iemand die echt op reguliere basis automutileert maakt het een geen fuck uit of er een 13 jarige een blaadje voor der bek houdt met 27 filters erover heen. Dat jij je in een opwelling ooit gesneden hebt maakt je nog geen expert op dit onderwerp.


    Nou, ik doe het al meer dan 7 jaar lang, en ik heb die foto van net op mijn tumblr gepleurd, en daar krijg ik berichtjes op van volgers met lieve dingen, en dan vind ik het wel fijn om te weten dat er mensen zijn die het wat kan schelen dat ik er nog ben, hoewel ik hen niet eens ken.
    Het is net voor die mensen, degene waarvan ik het niet verwacht, of die ik nog niet ken, dat ik wil blijven leven.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Galinda schreef:
    (...)

    Nou, ik doe het al meer dan 7 jaar lang, en ik heb die foto van net op mijn tumblr gepleurd, en daar krijg ik berichtjes op van volgers met lieve dingen, en dan vind ik het wel fijn om te weten dat er mensen zijn die het wat kan schelen dat ik er nog ben, hoewel ik hen niet eens ken.
    Het is net voor die mensen, degene waarvan ik het niet verwacht, of die ik nog niet ken, dat ik wil blijven leven.


    Dat is ook niet wat ik zeg. Maar zou jij gestopt zijn als je een briefje met 'Never stop living' op tumblr zou zien?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Het is wel echt een rot foto want de camera wou niet meewerken en ik heb eigenlijk een beetje haast :')


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Het is leuk om te zien dat niet iedereen je een freak vindt, maar het helpt inderdaad niet veel. Maar dat is ook niet waarvoor deze dag bedoelt is.
    Anyhow automutilatie is een verslaving en daar kom je niet zomaar vanaf op een dag of twee, of door iemand die even onpersoonlijk een foto van zijn pols laat zien. ^^


    Take me to wonderland